8 روش‌ها برای اختراع مجدد کرتین وال خود

در حقیقت نما تعریفی از شخصیت ساختمان است که نوع کاربری آن را مشخص می کند. سایه ای از آبی رنگ، دیوار طراحی و اجرای نمای ساختمان درخشان، برج را از طبقه 20 تا رصدخانه پرت می کند و به زیبایی بلوری آن را می دهد. در طراحی نمای هوشمند از سیستم های نمای دو پوسته استفاده می شود. حال که به آشنایی نسبی از طراحی و اجرا نمای مدرن ساختمان، دست یافتید در ادامه شما را با انواعی از نمای ساختمان مدرن آشنا خواهیم کرد. از جمله المان اصلی طراحی نمای مدرن ساختمان استفاده از عمق، خطوط افقی و عمودی است. هر ردیف لوور کار شده شامل پایه ها که متناسب با ابعاد اجرا متفاوت بوده، پروفیل چرخشی مخصوص لوور و پروفیل های اصلی لوور می باشد. اين لوورها نسل جديدي از نورگيرها هستند که مي توان آنها را به صورت هاي افقي و يا عمودي نصب نمود ، که در اندازه های مختلف بسته به نیاز مصرف کننده و مکان اجرا لوور ارائه می شوند. جوی مختلف ازجمله سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و اشعه ی یو وی آفتاب می توان استفاده کرد. از ویژگیهای مهم نمای کرتین وال، می توان به عایق حرارتی، رطوبت و صوتی بودن آن اشاره کرد. Th​is was generat ed by behsaznama C ontent  Genera tor  DEMO.

دتایل نمای خشک

نمای ساختمان، به عنوان یک لباس برای سازه است؛ همان طور که برای لباس خود، زمان و هزینه صرف میکنید، باید برای نمای ساختمان هم ارزش و اهمیت قائل شوید؛ چرا که این روز ها در دوره و در میان مردمی زندگی میکنیم، که بیش از هر چیزی به ظاهر توجه میکنند؛ به عنوان مثال، برای خرید یک ساختمان نمای آن را اولین اولویت قضاوت خود قرار میدهند؛ حال اگر نمای مجتمع مورد نظر، مورد قبول آن ها واقع شود، از قسمت های داخلی دیدن میکنند. سیستم پوششی تنفسکننده، اختراع جدیدی در دنیای ساخت و ساز است؛ این نمای تهویهکننده از یک دیوار باربر، یک لایه عایق و یک پوشش ثابت متصل به ساختمان بر روی یک سازه باربر تشکیل میشود. Coated Fabric : این نوع دیوارپوش از یک زیر لایه پارچه ای تولید می شود که با وینیل یا آکلریک مایع پوشیده شده و سپس طرح مورد نظر بر روی این پوشش چاپ می شود.

نمای خشک نمایان

زمانی که سطوح مورد نظر همراه با سیلسس شستشو می شوند تمامی کثیفی ها و جرم هایی که در روی سنگ یا آحر وجود دارد از بین می رفت زیرا مواد سیلیس یک لایه از سطح مورد نظر را برمیدارد و تمامی رسوبات کثیفی ها و جرم ها همرا با این مواد از بین می روند. کف ساختمان و پلکان:سنگی که برای پلکان و کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد در معرض سایش و ضربه خواهد بود،بنابراین باید بسیار سخت باشد و از مقاومت سایشی و ضربه ای بالایی برخوردار باشد.سنگی که برای این قسمت از ساختمان استفاده می شود باید قابل برش در یک جهت باشد همانند سنگ های رسوبی و دگرگون که این مزیت را دارا هستند. می شود و به همین دلیل هم این متریال از مقاومت بسیار بالایی در برابر ورقه ورقه شدن برخوردار است. درونی ساختمان دانست. بنابراین روش اجرای نما و سبک آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ورق آلومینیوم کامپوزیت ترکیبی از متریالی ازجمله پلاستیک فشرده و آلومینیوم است. کرتینوال یا دیوار پرده ای درواقع نقش نمای ساختمانی را دارد و میتواند به عنوان درب و پنجره آلومینیوم نیز ایفای نقش کند.

نمای خشک مدرن

نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. حالا شاید این به ذهن بیاید چرا سبکی، نماهای کرتین وال از آنجا که هیچ باری از خود ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها نیروی وزن خودشان و دیگری نیرو های جانبی نظیر باد را تحمل می کنند از این رو به سازه های کرتین وال سازه های خود ایستا نیز می گویند، که توانسته از مقداری از بار مرده ساختمان را کاهش دهد. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کلیک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید