7 روش‌ها اجرای نما که ممکن است رانده شود شما ورشکست شدید – سریع!

در نمای خشک امکان رگلاژ سرامیک ها بعداز نصب وجود دارد یعنی در صورت وجود خطاهای احتمالی بعد از اجرا نیز می توان نسبت به رگلاژ آنها اقدام کرد و یا بعداز سالیات متمادی از اجرای نما نسبت به جابجایی یا تعویض سرامیک هایی که نیاز به تصحیح دارند اقدام کرد بدون اینکه نیاز به تخریب نما باشد. با توجه به اجرای نمایان و غیرنمایان سرامیک خشک، طراحی متفاوتی نحوه اجرای نمای خشک ساختمان دارند. امروزه معماران و سازندگان ساختمانها با توجه به اقلیم و آب و هوای هر شهر بهترین و جدیدترین پیشنهادات را به مشتریان ارایه میدهند. این ساختمانها با اینکه نمایی عالی دارند، اما در اقلیم و شرایط ویژه خود باید ساخته شوند. نمای ساختمان هر کشور، شهر و منطقه بنا به اقلیم و شرایط آب و هوایی، سبک و فرهنگ هر مکان متفاوت و منحصر به فرد است. با توجه به رشد جمعیت و از طرفی شلوغ شدن شهرها ساختن خانههای همکف امروزه خیلی کمتر مورد استفاده قرار میگیرد، اما اگر شما نیز علاقه دارید برای گذراندن تعطیلات آخر هفتهای به دور از شلوغی و استرس را در خانهای ویلایی و نقلی خود استراحت کنید، بهترین کار ساختن ملکی با نمای ساختمان یک طبقه روستایی یا ویلایی در خارج از شهر است. This data w as w᠎ri tten  by GS A Conten t Genera to r  DEMO !

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

اگر علاقه به داشتن خانه همکف شیک را دارید اما در تهران یا شهرهای بزرگ ایران زندگی میکنید ولی داشتن اینچنین ساختمانی برای شما نه صرفه اقتصادی دارد و نه کاربرد، بهترین راه برای ساختن یک خانه نقلی همکف با سقف شیروانی رنگارنگ در مناطق شمالی کشور و یا در باغی در حومه شهر است، تا با گذارندن اوقات فراغت در آن آرامش لازم را کسب کنید. اما برای داشتن نمایی ساده، مدرن و مقاوم اگر به سراغ سرامیک میخواهید بروید، تا انتهای این بخش همراه ما باشید. در این مقاله همراه بساز و بچین باشید تا با هم تصاویری از نمای ویلاهای یک طبقه، ساختمانهای مسکونی همکف و نمای سرامیکی را بررسی کنیم. اولین روش که قدیمیترین به حساب میآید و بیشتر در نمای خانه های سنتی استفاده میشود، استفاده از ملات و دوغ آب است که یقینا این روش در ساختمانهای بزرگ و چند طبقه کاربرد نخواد داشت و روند کار سخت و طولانی خواهد شد، همچنین در این روش سرامیک باید قابلیت جذب آب را داشته باشد تا به درستی نصب شود.  Article w​as cre​ated by behsaznama C᠎ontent Generato​r DE MO!

با این حساب معماران میتوانند زیباترین نمای ساختمان همکف و یک طبقه را به صورت امروزی و مدرن ساخته و نمایی قابل قبول و شیکی را ارائه دهند. در مجموع باید افزود که در این پروژه چنین ترکیبی از آجرها، قاب های آهنی و جزئیات تفسیری ساده از یک الگوی مدرن می باشد. امروزه به دلیل گسترش شهر نشینی و بیشتر شدن تعداد طبقات ساختمانها در کمتر جایی نمای ساختمان مسکونی همکف ساده را میتوان مشاهده کرد. سپس قطعات به روش هنگ بر روی ریل های آلومینیومی سوار می شود. با تکمیل شدن خط افقی و تراز مورد نیاز جهت شاسی کشی، پروفیلهای افقی و عمودی را با توجه به نقشه اجرایی مورد نظر، نصب و جوشکاری می نمایند و پس از آن، در صورت نیاز به نصب توری رابیتس، زیرسازی آن (بطور معمول به کمک میلگرد) انجام شده و توری های رابیتس را توسط سیم های مفتولی گالوانیزه به آن شاسی کشی خواهند بست. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

از نمای بیرونی ساختمان مسکونی سه طبقه گرفته تا نمای یک پاساژ لوکس، استفاده از سرامیک برای نمای ساختمان یکی از راههای متداول است. از این رو پوسته دوم نما از لوورهای آلومینیومی عمودی پیش ساخته طراحی شد که به کرتن وال پشت آن می چسبیدند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سرامیک پرسلانی نما ، با فرمول جدید تولید شده است که به دلیل استحکام و مقاومت آن به عنوان مصالحی نو در نماسازی مورد توجه قرار گرفته است. اما امروزه به دلیل گران بودن تمام مصالح ساختمانی و از طرفی افزایش جمعیت در شهرها ساختن ساختمان مسکونی همکف به طور کلی به صرفه اقتصادی نیست و این ساختمانها بیشتر به عنوان ویلاهای خصوصی در شمال کشور و یا در اطراف شهر ساخته میشوند. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید