چگونه یک نمای مدرن را بدون خرج کردن دست و پا اجاره کنیم

نمای خشک سرامیک در برابر حرارت و آتشسوزی مقاوم بوده و با نصب سریع و راحت باعث پایین آمدن هزینه اجرای نمای خشک و صرفهجویی در زمان اجرای پروژه و مناسب بودن قیمت سرامیک خشک نما میشود. در واقع سراميك خشك نما جزء دسته دوم يعني سراميك هاي پيشرفته قرار مي گيرد و در بيشتر مواقع به حالت اكسترودي توليد مي گردد. در این روش سرامیک ها بر روی ریل هایی که از جنس آلومینیوم هستند، قرار داده می شوند. نمایان بودن کلیپس ها نقطه ضعف این سیستم و سرعت بالا در نصب و هزینه پایین از مزایای این سیستم است. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی 45 درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. همچنین اطلاعات کاملی درباره انواع نما به مشتریان خود ارائه میدهد تا بتوانند در خصوص انتخاب بهترین نما برای پروژه خود تصمیمگیری درستی داشته باشند. نمای سرامیک خشک پرسلانی برای کاربری های مختلف تجاری، اداری ، مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان ، پایانه ها و ایستگاه های مترو و .

دتایل نمای خشک

 This a rtic​le w᠎as w ritten wi᠎th the  he lp of behsaznama Content G enerator Demov᠎ersion.

مصالح نمای خشک

آجرهای نما معمولا در معرض دیده شدن قرار دارند ولی آجرهای معمولی عموما در ساختار داخلی ساختمان کاربرد دارند و در معرض نحوه اجرای نمای خشک ساختمان دید نمی باشند. اگر پروژه در یک منطقه خشک و بدون بارش مکرر باران در حال اجرا است، می توانید زیرسازی را با اسکلت های چوبی بسازید که باید قبل از آن تحت فرآیند حرارتی قرار گیرند. در بخش های بعدی نیز قصد داریم نمونه نمای ویلاهایی که در سالهای اخیر در ایران اجرا شده اند را جمع آوری کرده و به اشتراک بگذاریم. به عنوان اولین گام در رعایت نکات اجرایی آجر در نما، باید دست به انتخاب آجری مناسب برای نما بزنید. براي ایجاد هماهنگی بین رنگ ماده مخصوص بندکشی با رنگ اصلی قطعات مورد بندکشی، توصیه میشود که خمیرآماده شده را با رنگ اصلی کاملا مخلوط کرد براي اطمینان بیشتر توصیه میشود مقداري از ماده بندکشی را که با رنگ اصلی مخلوط شده در لایه نازك به عنوان نمونه کار اجرا نموده تا پس از خشک شدن رنگ واقعی آن رامشخص نمود.

استفاده درست از آجر نما در بسیاری از ساختمان ها باعث می شود تا این نما به عنوان یک نمای خاص مورد توجه قرار گیرد. ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقف ها ایجاد می نمایند سپس پروفیل های عمودی و افقی روی این استراکچر متصل می گردند. حداقل عرض پشتیبانی پروفیل برای نقاط میانی 60 میلی متر و برای نقاطی که دو صفحه به هم می رسند 80 میلی متر است. در روش نصب خشک سرامیک نما پنهان INVISIBLE نیز بهتر است نما و سطح بیرونی ساختمان توسط دوربین برداشت شده و تمام مختصات آن مشخص شوند. شرکت نما دیزاین به صورت تخصصی در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان به ویژه نمای خشک و نمای شیشه ای فعالیت دارد. با توجه به نقشه های اجرایی، اولین اقدامی که باید صورت پذیر، پیاده سازی تراز و میزان پیش آمدگی های زیرسازی بوسیله ریسمان کشی می باشد. با این حال تنوع در بتن محدود است.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا میکند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شدهاند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. شنیدن اینکه Adjaye Associates برنده مسابقه برای طراحی نمای مدرن موزه ملی اسمتسونیان تاریخ و فرهنگ امریکایی-افریقایی در واشنگتون شده که نمای مدرن آن شما را حیرت زده میکند تعجب برانگیز نباشد چرا که در این نمای ساختمانی بی نظیر و پر از جزئیات که از ملیله دوزی برنزی رنگ که بسیار خیره کننده است استفاده شده که نمای این ساختمان را تشکیل داده است. توصیه می شود برای افزایش عمر مفید سازه، اتصالات پی وی سی یا فوم پلی اتیلن سلول بسته را به سطوح در معرض هوا، اضافه کنید. در روش نصب خشک سرامیک نما پنهان INVISIBLE ، سرامیک پرسلانی که دارای دیتیل های متعددی می باشد قطعات نصب از منظر بیننده قابل رویت نیست و همه اتصالات در پشت سرامیک مخفی می ماند. بند کشی از نفوذ رطوبت به نمای آجری، پوسیدگی آجرها و شوره زدن آن ها جلوگیری می کند بنابراین باید با ملات استاندارد این کار را انجام داد و دقت داشت که هیچ فضای خالی در بندکشی بین آجرها باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید