یک راه حل آسان برای نمای خشک خود می خواهید؟ این را بخوان!

هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. این گروه با توجه به طرف شمايل غيرمهم نوبت درزندگی روزمره به منظور اسم بعدی مهم، برپایه نوآوری و طراحی نمود پيشه نموده است.به سوي دلیل تقابل و محدودیت هزینه و موسم و مبالغ نوع به نوع سلیقه این گروه جمان ارائه خدمت ها طراحی و اجرایی خود جلاجل راستای اهداف ذیل گام برداشته است. همانطور که میدانید به دلیل فلزی بودن جنس ورقها، واکنش آنها در برابر حرارت و برودت بهصورت معکوس هست. یکی از مهمترین علل رواج نما کامپوزیت شکلپذیر بودن مصالح آن هست به صورتی که تا ۱۳۵ درجه قابلیت تا شدن دارد. نکته جالبی که در معماری خانه های قدیم اصفهان وجود دارد این است که معماری درونگرایی داشتند، زیرا آن ها دوست نداشتند که تفاوت میان زندگی اشراف و مردم عادی از در بیرون از خانه ها به چشم بیاید. از این رو طراح سعی براین داشته تا با تأکید بر استفاده از آجر به عنوان متریال اصلی نما، ساختمانی به صورت لندمارک ایجاد کند و توجه مردم را به استفاده آجر در نمای ساختمان ها مجددا جلب کند. Th​is a​rt​icle w as wri᠎tt​en ᠎by behsaznama Content Genera​tor DEMO!

مصالح نمای خشک

بافت چوبی نیمه باز در بالکن ها علاوه بر ایجاد محرمیت در فضای داخلی، میزان ورود نور را کنترل می کند. طراحان در طراحی این پروژه با چالش هایی مانند حفظ حریم خصوصی و کنترل میزان ورود نور و گرمای ورودی به داخل ساختمان روبرو بودند. و پوشش هر دو طرف ورودی (تصویر 4) این ویژگی برجسته تر شده و فضا کمی تنگتر به نظر خواهد آمد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، نمای ساختمان ساده و مدرن می باشد و در میان بافت فرسوده محله برجسته نمایانده می شود. طراحان با در نظرگرفتن بافت محلی و معماری شهر تهران، در نمای این ساختمان مسکونی، از تکنیک بازی رنگ با استفاده از آجرهای زرد استفاده نمودند. پروژه در ۲ کیلومتر شهر ساری قرار دارد. در طراحی نمای بیرونی با توجه به پلان مذکور و محدودیت هایی که پیش رو داشت، طراحان تمرکز اصلی را بر بافت، متریال، و طراحی اقلیمی بازشو ها، به خصوص جهت استفاده بهینه از نور و کنترل آن قرار دادند. یکی از نکات مهم در طراحی نمای این ساختمان استفاده بهینه از عقب نشینی ساختمان مجاور جنوبی بود.  Po᠎st has  be en c​reated  with GS A Cont​ent Ge​nerato r  DE᠎MO !

هزینه اجرای نمای خشک

در نتیجه، نمای ساختمان از ترکیب یافتن فضای نیمه باز بالکن ها با الگوی زگالی ایجاد نمای خشک سنگ شد. طراحان در طراحی این پروژه از بعد سوم آجر برای ایجاد سایه، حدف انعکاس نور و صدا استفاده کرده اند. برای طراحی نمای این ساختمان برای کنترل تابش نور خورشید در قسمت های جنوبی و غربی ساختمان، از یک پوسته نیمه شفاف در شبکه اصلی استفاده شد که استعاره ای از ساقه ی گندم روی آن در قالب لعاب سرامیک وجود دارد. ماسه سنگ:این سنگها از نوع رسوبی هستند که از چسبیدن دانه های سیلیس به یکدیگر به وجود آمده اند.رنگ این سنگها معمولاخاکستری،قهوه ای،سرخ و ارغوانی است.ماسه سنگ کاملا سیمانی شده را ممکن است کاملاخرد نموده و در زیر سازی راه آهن و جاده ها به کار برند.همچنین ماسه سنگ کوارتزی رابه عنوان ماسه ریخته گری و ماده اولیه شیشه استفاده می کنند. جای گذاری تمامی المان ها، بر اساس ساختار پلان و بر هم نهشت هر واحد بر دیگری شکلگرفته و ارتباط تنگاتنگی میان فرم و عملکرد را به وجود آورده است. فریم های آلومینیومی (AGK)بر اساس مدول بندی طراحی و اجرا شده و به صورت فیکس یا بازشو اکسترود، و سپس با استفاده از دستگاه CNC برش و ساخته میگردند.

در اجرای نمای خشک آجری، سنگی یا سرامیکی، متریال نما توسط زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات روی سازه اصلی نصب میشود. همزمان با مرحله تولید ورق ها در کارخانه cnc ، عملیات اجرایی زیر سازی فلزی بر اساس سیستم های نصب ورق کامپوزیت که از قبل طراحی شده نیز در محل پروژه آغاز میگردد. با آنکه عمل نصب کاغذ دیواری آسان به نظر می رسد و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید مقالات زیادی با عنوان آموزش نصب کاغذ دیواری بیابید، ولی از آنجا که اینکار مانند دیگر مهارت های عملی نیاز به تمرین دارد، تا یاد گیری کامل فوت و فن آن بهتر است از یک نصاب بخواهید که آن را برای شما اجرا کند. یک تیم حرفه ای عالی، اما مهمتر از آن، پشتیبانی باور نکردنی شما تا به حال دیده می شود. این ساختمان مسکونی نمونه ای فوق العاده از معماری رشت می باشد. ساختمان مسکونی باغ نگار اصفهان همانطور که از نامش پیداست در منطقه ی باغ نگار اصفهان قرار دارد. در این روش از شستشو همان طور که از نامش پیداس شستشو به صورت دستی و اَبر و تی می باشد.شستشوی نما به صورت ابر و تی شامل شستشوی سطوحی مانند نمای شیشه ای نمای کامپوزیتی و نمای سرامیکی می شود که با استفاده از شوینده های مخصوص و طی و ابر به صورت دستی شستشو می شود. This  post h᠎as  be᠎en ᠎do ne wi th behsaznama Con tent G᠎enerat​or​ D em᠎ov er si on !

دیدگاهتان را بنویسید