چگونه با نمای مدرن در 10 دقیقه بهتر شوید

به مقصد همین دلیل نمی توان قیمت دقیق از این نما را تعیین نما های خشک کرد. در این صورت میتوانید نمای بیرونی ساختمان ویلایی را به سلیقه خود به معماران سفارش دهید تا برای شما طراحی دقیق و کارشناسانهای را انجام دهند. در صورت تخریب نمای خشک آجری و مدلهای دیگر نیز میتوان همان قسمت را تعمیر یا تعویض کرد. در ادامه نیز پلان ویلای یک طبقه مدرن و نمای زیبای آنها را بررسی میکنیم. در این مقاله همراه بساز و بچین باشید تا با هم تصاویری از نمای ویلاهای یک طبقه، ساختمانهای مسکونی همکف و نمای سرامیکی را بررسی کنیم. نما های سنتی ، نما های تهویه شونده و نماهای دوپوسته شیشه ای ، با ملاحظه بیشترین متریال مورد استفاده در هر گروه ، به طوری که مصالح نما و سیستم های انتخابی برای هر کدام از اینها را مورد بررسی کردیم. امروزه مهندسان معمار با طراحی ساختمانهایی لوکس و مینیمال و استفاده از مصالحی مانند شیشه ساختمانهای همکف بسیار شیک و مدرن را میسازند. با این حساب معماران میتوانند زیباترین نمای ساختمان همکف و یک طبقه را به صورت امروزی و مدرن ساخته و نمایی قابل قبول و شیکی را ارائه دهند. ᠎Post was g᠎enerat ed by behsaznama C ontent Gener ator Dem​over​sion .

اتصالات نمای خشک

زمانی که سطح مورد نظر با دستگاه واتر جت شستشو می شود تمامی جرم ها و گردوغبار ها و دوده ها به صورت کامل پاکسازی شده و نمای ساختمان مانند روز اول تمیز و درخشنده می شود. معمولا طراحی نما آنچنان دشوار بنظر نمی آید؛ اما قضیه آن طور که فکر می کنید نیست. نمای سرامیک یا همان نمای سرامیک خشک پرسلانی از سری روشهای نصب خشک بوده که در آن جهت ایمنی نما و سبک بودن بار مرده از روش سنتی ملاتی و دوغ آبی استفاده نمیشود. در حالی که چنین تحولاتی به طور کلی مورد استقبال قرار می گیرد ، برخی از مالکان ساختمان همچنان مشکوک هستند و می ترسند از اضافه شدن مجدد “تیم مشاور” در حال حاضر بزرگ استفاده کند. اگر معمار نیستید و می خواهید نمای ساختمان خود را به سبک مدرن طراحی کنید، باید اصول یک معماری مدرن را بدانید. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی و بدون ملات استفاده می شود. نمای ساختمان هر کشور، شهر و منطقه بنا به اقلیم و شرایط آب و هوایی، سبک و فرهنگ هر مکان متفاوت و منحصر به فرد است.

نمای خشک در ایران

امروزه به دلیل گسترش شهر نشینی و بیشتر شدن تعداد طبقات ساختمانها در کمتر جایی نمای ساختمان مسکونی همکف ساده را میتوان مشاهده کرد. ساختمانهای همکف مدرن امروزه بیشتر به عنوان ویلاهایی لوکس و لاکچری ساخته میشوند و طرفداران بسیاری دارند، در حالی که ساختمانهایی که نمای رومی دارند ما را به یاد ساختمانهای شهر میاندازند و کمتر درخواست میشوند. با توجه به رشد جمعیت و از طرفی شلوغ شدن شهرها ساختن خانههای همکف امروزه خیلی کمتر مورد استفاده قرار میگیرد، اما اگر شما نیز علاقه دارید برای گذراندن تعطیلات آخر هفتهای به دور از شلوغی و استرس را در خانهای ویلایی و نقلی خود استراحت کنید، بهترین کار ساختن ملکی با نمای ساختمان یک طبقه روستایی یا ویلایی در خارج از شهر است. امروزه برای نمای ساختمانهای بزرگ و مدرن مانند نمای ساختمان رومی استفاده از روش خشک تمیزتر و سریعترین روش است. آیا به دنبال روش های جدید طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی هستید و می خواهید طراحی منزل و یا رستورانتان را خودتان انجام دهید؟ یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی نمای ساختمان، نورپردازی ساختمان است. از نمای بیرونی ساختمان مسکونی سه طبقه گرفته تا نمای یک پاساژ لوکس، استفاده از سرامیک برای نمای ساختمان یکی از راههای متداول است.

سیستم های مدرن نما

همچنین برای این منظور، معماری های گوناگونی نیز وجود داشته که هر فردی می تواند متناسب با علاقه خود، یکی را انتخاب کند. نمای سرامیکی جز نماهای خشک محسوب میشوند که البته امروز نمیخواهیم درباره معایب نمای خشک صحبت کنیم بلکه میخواهیم بگویم این نما مناسب انواع ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری هستند. همچنین میتوان در طراحی نماهای مدرن تمام نما را از شیشه پوشاند. با توجه به ظریف بودن خطوط بیرونی فریم های آلومینیومی (AGK)در این نماها امکان ایجاد سطح به صورت یکنواخت وجود داشته،لذا این موضوع اصلی ترین دلیل انتخاب نام فریم لس در این نماهای شیشه ای بوده است. دیوار و شالوده:سنگ هایی که برای دیوارهای حائل و شالوده به کار می روند به صورت نامنظم و بدون شکل خاص چیده می شوند.برای صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز از سنگ هایی که در منطقه دیده می شوند استفاده می گردد.برای پر کردن فاصله بین سنگ ها نیز می توان از تکه های ریزتر استفاده نمود.سنگ های متخلخل و سنگ هایی که دارای لایه بندی بوده و قابلیت انحلال آنها بالاست برای دیوار و شالوده مناسب نیستند.اما سنگ های سخت با مقاومت فشاری بالا و وزن مشخص مناسب این کار می باشند.اغلب ماسه سنگ و سنگ آهکی دولومیتی گزینه ای مناسب برای دیوار و شالوده به شمار می آیند.دکوراتیو کردن فضای داخلی:سنگ هایی که از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار هستند و علاوه بر دوام بالا مقاومت خمشی و کششی خوبی دارند برای تزئینات داخل ساختمان کاربرد دارند.این سنگ ها برای تزئین دیوار شومینه،ستون ها،قاب درب و پنجره و به کار می روند.بدین منظور از سنگ هایی که می توان بر روی آنها کار کرد استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید