چهار نمای مدرن در اینجا فهرست شده 4 نمای مدرن تکنیک همه به آن اعتقاد دارند. کدام یک را مطلوب؟

زیرسازی نما عموما برروی شاسی کشی اجرا شده، بوسیله پروفیلهای فولادی صورت می پذیرد. این نمای پرطرفدار به روش نصب خشک اجرا می گردد و جهت کاربری های مختلف تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. اینکه با قطعیت بتوان پاسخ این سوال را داد که بهترین متریال برای ساخت نمای مدرن چیست کمی سخت به نظر می رسد اما در این مطلب سعی می شود با بیان ساده و مختصر بهترین گزینه ها برای ساخت نمایی مدرن را معرفی کرد. و از همه مهمتر نوع اجرای نما یکی از حساس ترین بخش های ساخت یک بنا به شمار می رود و از همین رو باید نهایت دقت و سلیقه در این موارد به کار رود. در زمان دوغاب کاری و به اصطلاح ریختن ملات سیمانی مورد نظر باید مراحل دوغاب ریزی به آرامی انجام شود تا سیمان کمی از آب خود را از دست بدهند و سفت تر شود همچنین میزان روان بودن ملات در این مرحله بسیار مهم است . بخش های فروشگاهی و همچنین مسکونی خانه های vm که در Copenhagen قرار دارند توسط معماران JDS و BIG که نمای آن ها به شکل حرف V و M در بالکن ها طراحی شده اند که از دور مانند پرنده ها به نظر میرسند.

انواع روش های نمای خشک

در این متریال مواد معدنی فایبر سمنت با یک سطح لایه ماسه ترکیب می شود، فرآیند اضافه شدن ماسه بر روی فایبر سمنت به وسیله رنده های درشت انجام می شود و به همین دلیل در انتهای کار ظاهری طبیعی و زیبا به چشم می خورد. گلیپس ها در فواصل مشخص شده متصل می گردند. اگر به ساختمان های قدیمی نگاه کنید، می بینید که نمای این ساختمان ها از سیمان، ملات، آجر و مصالحی از این دست است. این سرامیک خشک پرسلانی به جهت داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود خاصیت عایق بندی بیشتری دارند. سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. نمای منحنی ساختمان یک حرکت محدب و مقعر مانندی را دنبال کرده و نظام هندسی نوارهای منحنی، جهت متحد کردن این سه برج و نمایش آن به صورت یک ساختمان واحد به کار رفته اند. سرامیک جزو مقاوم ترین مصالح ساختمانی است که از آن در نقاط مختلف ساختمان مانند:کف، دیوار، نما و … شرکت مهندسی و ساختمانی زیبا، برای اولینیار فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و در این سالها با مسئولیتپذیری و وفای به تعهدات داده شده به مشتریان توانسته رضایتمندی زیادی از مشتریان خود بهدست آورد.

به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. گروه تخصصی آرشیدسک پیشرو در طراحی نما متشکل از تیم طراحی حرفه ای و متخصص با ارائه قیمت اصولی نما مدرن آماده است تا طرح شما را منطبق بر آخرین متد روز انجام دهد. از طرفی دیگر با توجه به اینکه متریال های نما روز به روز در حال افزایش هستند انتخاب اینکه چه نوع متریالی برای نما مناسب است کار اجرای نما را سخت تر می کند. به این نحو که هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت نما نفوذ نمی نماید. اصل طراحی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا بر ایستایی مستقل هر یک از تکه های پوشش نما و حذف ملات استوار است. از ویژگی های مهم این سرامیک جذب کم آب می باشد.  Con tent w as creat᠎ed  by behsaznama C᠎ontent​ Gener ator Demov​ersi᠎on !

سرامیک پرسلانی

۲ – سرامیک خشک : یکی دیگر از متریال پر استفاده در طراحی نما مدرن سرامیک خشک است . و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM از لغزش سرامیک ها جلوگیری می نمایند. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید. هنچنین نوع آب و هوا و شرایط اجرایی منطقه نیز در به کارگیری نوع مصالح تاثیر به سزایی دارد . با توجه به اینکه هوا سیال است و هواي گرم به سمت بالا حرکت میکند , این پدیده را نوعی تنفس می نامیم .این امر به ما کمک می کند که از انتقال صداي محیط بیرون به داخل ساختمان نیز جلو گیري گردد. ۶ – بتن : پنل های بتنی اکسپوز که به بتن نما نیز معروف است ، قطعات پیش ساخته بتنی هستند که برای نماهای مدرن استفاده می شوند و به دلیل سطحی صاف و یکپارچه انتخاب خوبی برای طراحی نمای مدرن ساختمان است . نمای خشک سنگی، نمای خشک آجری، نمای سرامیکی، شیشهای، فلزی، کامپوزیت و حتی چوب از جمله نماهای خشک متداول در انواع ساختمانها هستند.

دتایل اجرای نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نمای خشک در ساختمان وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید