مطالعه هرچی جدید از نمای خشک این روزها؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید!

تولید صنعتی مصالح مصرفی با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … سالهای متمادی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان با استفاده از ملات و سیمان انجام می شد که به علت جدا شدن نمای مذکور از جداره دیوارها خارجی به سیستم نمای خشک روی آوردند. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. با این روند، فاصله ای معین میان نمای خشک و عایق حرارتی وجود خواهد داشت که خود این فضای خالی هم عایقی در برابر اتلاف انرژی است. سرامیک پرسلانی مجوف با نام تجاری تراکوتا عرضه می گردد. سرامیک پرسلانی نما در دو دسته مجوف و توپر تولید می شود. اجرای سرامیک پرسلانی توپر که به سرامیک فول بادی یا سرامیک یک سانتیمتری نیز مصطلح است به صورت خشک نمایان و غیرنمایان انجام می شود.

نمای خشک در ساختمان

​Post h​as ​be​en c​reat​ed wi᠎th behsaznama  Con​tent Generator DEMO᠎.

سرامیکهای پرسلانی یکی از رایجترین مصالح برای اجرای نمای خشک هستند که نسبت به سرامیکهای معمولی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. همچنین فشار و بار باد در ارتفاعات زیاد استحکام نما را زیر سوال برده و موجب سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشت. نکته ی قابل توجه طراحی اصولی فواصل و اندازه ها است که باید به گونه ای باشند که در برابر عوامل مخرب جوی ازجمله باد و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. اتصالات باید ضخیم و با دوام باشند تا در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاومت کنند. اتصالات معمولا از جنس فلز و آلومینیوم هستند تا بتوانند مقاومت زیادی ایجاد کنند. برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود و از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگیهای خود، طراحان و مهندسان ساختمانها را به خود جذب کردند. نمای خشک سنگی، نمای خشک آجری، نمای سرامیکی، شیشهای، فلزی، کامپوزیت و حتی چوب از جمله نماهای خشک متداول در انواع ساختمانها هستند.

Article was c​reated by behsaznama  Content Generato​r DEMO.

مصالح نمای خشک

امروز اما از متریال مختلفی برای نمای خشک ساختمانها استفاده میشود. به شما پیشنهاد میدهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینهای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گرانتر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر استفاده کنید. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت پنج میلیمتر تا 50 میلیمتر استفاده کنید. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا ۰٫۵ درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است.

برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه است، اما برای شرایط اقلیمی سرد و خشک، طراحی نما طوری انجام می شود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا عایق بهتری برای ساختمان باشد. تهویه جریان هوای داخل این محفظه با توجه به شرایط اقلیمی محل قرارگیری ساختمان و بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییر است. که در این صورت در مقابل باران قابل تنظیم خواهد بود. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متعدد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. با گذشت زمان و ایجاد شرکتهای نمای خشک، اجرای انواع نمای خشک مانند نمای خشک آجری در ایران نیز زواج پیدا کرده است. قبل از ایجاد سیستم نمای خشک، برای نصب نما از ملات یا چسب سیمانی برای اتصال نما به سازه اصلی ساختمان استفاده شرکت طراح و مجری نما می شد. بنابراین نصب نمای خشک می تواند کمک شایانی به محیط زیست داشته باشد. در طرح هایمان می کوشیم ارتباطی تعاملی میان محیط ساخته بدست انسان و محیط زیست پیرامون برقرار باشد. با درک این مطلب می توان نتیجه گرفت که برای دیوارهایی که در آن ها ابعاد بزرگی از شیشه وجود دارند و نما در قسمت های باریک میان این شیشه ها باید انجام شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید