چهار شگفت‌انگیزترین کرتین وال تغییر نحوه دیدن جهان

این نما که با نام لامل هم شناخته میشود بهعنوان سازهای جداگانه در ساختمان است. باتوجهبه کاربرد گستردهای که امروزه این نما پیدا کرده و جایگزینی آن با نماهای سنگی و آجری، آشنایی با انواع سیستم اجرای نمای کرتین وال ضرورت مییابد. همانطور که از نام آن پیداست، این نما هم کاربرد یک دیوار و هم ویژگی یک پرده را دارا است. به این ویژگی کرتین وال بهاصطلاح خود ایستایی یا self-support گفته می میشود. همانطور که پیشتر گفته شد، در بین نماهای شیشهای کرتین وال کاربرد بسیار زیادی دارد. نمای شیشهای یکی از انواع نماهای ساختمان است که زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد و به همین دلیل از جمله بهترین و پرطرفدار ترین نماهای ساختمان شناخته شده است. کرتین وال که جزو نماهای خشک محسوب میشود، هم ظاهر زیبا و منحصربهفردی دارد و هم از ویژگیهای مقاومتی بالا برخوردار است. در طراحی نمای مدرن، پنجرههایی با ابعاد بزرگ که در باندهای افقی تنظیم میشوند، از ویژگیهای مهم این نما شناخته میشوند. در انتخاب سبکی خاص برای نمای بیرونی ساختمان، مهم این است که چندین مولفه را در نظر بگیرید: آب و هوا و محیط طبیعی، خاص بودن مکان خانه، نمای ساختمان های مجاور و تمایل شما برای ادغام با محیط. This c ontent was مجری نمای سرامیک خشک  done wi th behsaznama Con​tent Generat or D em ov ersion᠎!

ی لوکس ساختمان نیز به کار رود .

اگرچه قیمت کرتین وال میتواند عامل مهمی در انتخاب این روش باشد اما باید توجه داشت که این سیستم محدود به ساختمانهای کمتر از 20 متر است و برای سازههای مرتفع توصیه نمیشود. ظاهر یکنواخت و یکپارچه این مدل باعث شده انتخاب بسیاری از طراحان و معماران باشد. بهسرعت و در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کرد و به یک خصوصیت مهم در معماری و طراحی تبدیل شد. نمای شیشهای به دلیل شفافیت و قابلیت منتقل کردن نور در پروژهها و ساختمانهای لوکس و اداری مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از ایدههای نمای ساختمان با شیشه در ویلاها و باغها است که جذابیتهای بسیاری را برای نمای ساختمان شما به همراه دارد و باعث لوکس یا لاکچری شدن ساختمان شما میشود. چنین محصولی با قابلیت تولید توسط متریال های گوناگون از قبیل آلومینیوم و استیل می تواند در پروژه های مختلف به عنوان نمای لوکس ساختمان نیز به کار رود . در ابتدا از چنین نماهایی فقط در پروژهها و برنامههای تجاری استفاده میشد.

کامیلوزیته با برداشت آماری خود از ۲۵۵ کلیسای شهر رم، ثابت کردهاست که ۱۱۰ کلیسا از سه طرف، ۹۶ کلیسا از دو طرف و فقط ۶ کلیسا از هیچ جبهه به بافت شهری متصل شدهاند. در این نوع نما از درپوش (cap) برای استحکام و ثابت نگهداشتن شیشهها سر جای خود استفاده میکنند. نحوه اجرای نمای کرتین وال در این سیستم به این صورت است که شیشهها بین لاملها جای گرفته و آنها را از هم جدا نگه میدارند. شستشوی نمای ساختمان های قدیمی به این علت که مدت زمان طولانی از ساخت و عمر آن میگذرد و هیچ گونه نظافتی روی نمای آنها از سال ساخت تا به حالا انجام نشده است جرم و آلودگی های زیادی را به خود جذب کرده است و کاملا رنگ سنگ هارا تغییر داده است برای برطرف کردن این کثیفی های نما نیازمند دستگاه واترجت 200 یا 300 بار و مواد مخصوص خواهیم شد.

پیش از آنکه به بحث درمورد انواع سیستم اجرای نمای کرتین وال و روشهای آن بپردازیم، لازم است اندکی با مفهوم کلی آن آشنا شویم. با ما در این مقاله همراه باشید تا با روشهای اجرای کرتین وال آشنا شویم. برای شستشوی این مدل از سنگ نما علاوه بر همراه داشتن دستگاه واترجت میبایست از مواد شوینده به اصطلاح اسید شویی ( البته نه هرنوع اسید ) و یا سندبلاست نما کمک بگیریم. علاوه بر چسب از لاستیکهایی به نام EPDM نیز میتوان در این نوع سیستم استفاده کرد. سپس، تمام سطوح را با محلول رقیقی از چسب کاغذ دیواری و کمی سریش، یک دست چسب می زنیم و صبر می کنیم تا خشک شود. عدم استفاده از چسب مناسب در این سیستم و یا وجود نقص در اجرای آن میتواند بهشدت از کیفیت آن بکاهد. این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد. فرایند اجرای این سیستم نمای مدرن به این ترتیب است که در مرحله نخستین سطح نما در حالت شبکه بندی کاملاً زیر سازی میکنند سپس پروفیل های آلومینیومی فریم نما را روی آن قرار میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید