چگونه در نمای خشک شاد باشیم – نه!

شکل کلی معماری ساختمان و حجمی که ساختمان دارد، همچنین میزان شکست هایی که در سطح نما موجود می باشد هم بسیار مهم است. همان طوری که اشاره شد سیستم نمای خشک نسبت به نماهای سنتی مزیت های فراوانی دارد، برای همین است که در اکثر پروژه های مهم از این روش استفاده می کنند. این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند، چرا که هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می کند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کند. برای ساخت سیستم نمای خشک استفاده می کنند که مزیت های فراوانی نسبت به نماهای سنتی دارد. و در نهایت در انتخاب نوع خاصی از سیستم نمای ساختمان شرایط آب و هوای بوم، شرایط و قوانین و اولویت های افراد نقش مهمی ایفا می کند.

ی خشک می توان به کیفیت بالای اجرای کار اشاره نمود.

سلایق افراد در طراحی نما، از یک نمای ساده متناسب با منظره شهری گرفته تا طرح های مدرن و برجسته متفاوت است و پشت هر نوع نما، دلایل و اهداف متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال نوع زیرسازی نماهای چوبی، نمای کامپوزیت و نماهای سنگی و سیمانی با هم تفاوت دارند. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. اگر میخواهید که با توجه به عوامل گفته شده هزینه نمای خشک ساختمان را برآورد کنید میتوانید با کارشناسان آب و خاک سازان در ارتباط باشید. از دیگر مزایای سیستم نمای خشک می توان به کیفیت بالای اجرای کار اشاره نمود. سیستم نمای خشک بدون استفاده از ملات و دوغاب انجام می شود. این روش نسبت به روش نمایان از زیبایی خاصی برخوردار است، در این سیستم ها، پیش از نصب، عملیاتی بر روی سطح رویه انجام می شود. ۴- سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات ان تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد.

در روش سیستم نمای خشک وزن نما نسبت به نماهای سنتی به اندازی کاهش پیدا می شود که می توان از آن در ساخت برج های بلند مرتبه نیز استفاده کرد. ابعاد مصالحی که در ساختمان می خواهد به کار رود و همچنین برشکاری که آن ابعاد به آن نیاز دارند. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. تناسب طراحی های خاص از جمله مدل سازی سه بعدی در نما، شکل سقف و فرورفتگی ها، بالکن ها و ایوان ها، حصارها و… از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… استفاده از این چسب ها برای نصب سرامیک کف بسیار ساده است و همچنین پس از خشک شدن آنها لازم نیست نگران مورد خاصی باشید چون وزن این مواد نسبت به سیمان و سایر ملات های مورد استفاده کمتر است و به این صورت وزن مرده و خنثی ساختمان شما را به شدت کاهش می دهد. در نتیجه مهم نیست که چالش پروژه شما تا چه اندازه باشد؛ زیرا این شرکت بهترین راه حل را برای انجام درست و صحیح آن ارائه میدهد.

هزینه اجرای نمای خشک

برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر استفاده کنید. این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. خصوصیت اصلی این سرامیک فرج و خلل بسیار پایین است، چرا که این ویژگی سطح استحکام ساختمان را بالاتر می برد. این نکته را در نظر داشته باشید هر قدر ابعاد مصالح یک نما کوچکتر باشد، امکان طراحی با جزییات ظریف بیشتر خواهد بود و چنانچه مصالح بعد وسیع تر و یک دست تری داشته باشند، ظاهر خانه مدرن تر و صنعتی تر به نظر می رسد. روش دوم: در این روش اتصال انکر به پیچ خورشیدی می باشد، پیچ خورشیدی دارای واشر می باشد لذا در این روش احتیاجی به واشر نیست. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود.

سرامیک نمای خشک

​Th is content h​as be en gener at​ed with  GS A ​Conten t Ge nerator  DEMO!

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد طراح و مجری نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید