چرا همه درباره نماهای مدرن صحبت می کنند…حقیقت ساده آشکار شد

رنگ بندیهای نما چوبی ترمووود محدود بوده و قدرت انتخاب پایینی خواهید داشت. روز فضای پرنورتر و در شب تماشای صحنه جذاب و خاصی را تجربه خواهید کرد. سعی کنید رنگی را از بین رنگ های مکمل دکوراسیون اتاق خواب تان انتخاب کنید تا فضای اتاق هماهنگی خودش را از دست ندهد، به طور مثال اگر رنگ غالب اتاق خواب تان آبی است بهترین رنگی که با آن می توانید به اتاق انرژی ببخشید و حس و حال کسالت آور آن را تغییر دهید رنگ نارنجی است، می توانید رنگ نارنجی را با یک کاغذ دیواری با طرحی زیبا به اتاق بیاورید. چنانچه سطوح دیوار لکه های زردی یا سیاهی دارد آن را با مقداری رنگ رقیق سفید بپوشانید زیرا این لکه ها ممکن است از زیر برخی انواع نازکتر کاغذ دیواری (مثل non-woven) خود را نشان دهد. دیوار نیز بارهای جانبی ساختمان را از طریق اتصالات حمل می کند. دستیابی به اهداف معماری پایدار در چنین ساختمان های بلندی در کنار استفاده از این انرژی تجدید پذیر با روش های مرسومی مثل کنترل بار حرارتی از طریق اجرای پوسته ساختمان به صورت دو جداره کردن ممکن است. چوب ترموود نوعی چوب نما است که از وزن سبک اما مقاومت بالا برخوردار می باشد.  Conte nt has be en g enerated ​by behsaznama Content G​en er ator  DE MO.

انواع روش های نمای خشک

آلومینیوم نمای کامپوزیت ، یک سیستم نماسازی جدید برای ساختمان های مدرن و بزرگ می باشد که در آن دیوارهای خارجی، غیر سازه ای اند. شیشه یکی از شکننده ترین مصالح ساختمانی است و این ویژگی شکنندگی باید هنگام طراحی فضاهای شیشه ای بزرگ در نظر گرفته شود. این لوورها نسل جدیدی از نورگیرها هستند که در سایزهای مختلف تولید شده و می توان آنها را به صورت های افقی و یا عمودی نصب نمود .حرکت این لور ها با کمک موتور یا به صورت دستی قابل انجام است. درنتیجه اجرا و طراحی یک نمای ساختمانی با دقت میتواند یک ساختمان کارآمدتر برای مالکان و ساکنان ایجاد کند؛ البته لازم به ذکر است که این موضوع قدرتی دارد که عملکرد یک ساختمان را میتواند تغییر بدهد. این پاسخ ها وتغییرات میتواند در جهت تغییرات ساده مانند باز یا بسته شدن بازشوها باشد یا به صورت کلی تغییر در نما را شامل گردد. با توجه به طرح این ساختمان های مرتفع در دنیای امروزی، تامین نور از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است از اجرای این نما در شهرهای قدیمی مانند دزفول، یزد و …

نمای خشک در ایران

سنگ های که از جنس گرانیت هستند از نوع سخت هستند و میزان جذب آب در آن کمتر است و در هر ۶۰ سانتی متر یک پیچ در آن به کار می رود. طراحی و عملکرد این نما در مقایسه با گزینه های دیگر اجرای نما یک ابتکار در ساخت و ساز مدرن است که در آن دیوارهای خارجی، جزئی از ساختار اولیه ساختمان نمی باشند، بلکه تنها نقش یک پوشش روی فضای داخل را دارند. به عنوان مثال، اگر سطح شیشه نما بیش تر شود، نور طبیعی می تواند با عمق بیش تری به فضای درون ساختمان نفوذ پیدا کند. این سیستم به دلیل امکان اجرای شیشه با ابعاد بزرگ و ایجاد حداکثر شفافیت و حداکثر نور برای فضای داخلی در طول روز معمولا در فروشگاهها و ساختمانهای تجاری بکار می رود. نمای دو پوسته بیشتر برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان بکار می رود. همچنین ورود گرمای خورشید در فصول سرد باعث گرم نمودن طبیعی فضا و کاهش مصرف گاز و انرژی می شود . پوسته شیشه ای می تواند تک جداره ، دو و یا سه جداره باشد اما ترجیح داده می شود که جنس و متریال پوسته اول و دوم به دلیل کارکرد مشابه و همچنین سازگاری بیشتر با یکدیگر یکی باشد تا یک سیستم یکدست و یکپارچه تشکیل شود.

همچنین نوار لاستیکی شیشه ها را در محل اتصال کاملاّ آببندی و هوابندی می کند. استفاده از هرنوع ساختار شیشه در این نما بلامانع بوده که با توجه به شرایط محیطی و کاربری نما تعیین می گردد. علاوه بر زیبایی موضوع دیگری که بسیار حائز اهمیت است روشنایی بهداخل ساختمان هست و این امکان را به ساختمان میدهد که از جذابیت و نور روشنایی استفاده کنیم. نماهای مدرن به گونه ای طراحی می شوند که اهدافی چون مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب، جذب ضربات باد و نیروهای لرزه ای، مقاومت در مقابل بارهای باد و نیز از نیروهای وزن بار مرده را برآورده سازند. نماهای آلومینیومی در قرن 19 با گسترش تولید و کاربرد پنل های شیشه ای در سطح شهرهای بزرگ جهان ظاهر شدند و از سال 1930، یعنی زمانی که آلومینیوم برای نخستین بار در تاریخ به عنوان یک متریال ساختمانی تولید شد، گسترش بیش تری پیدا کردند. این نما به طور معمول به ساختمان های بزرگ و مرتفع تعلق دارد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجرای نمای خشک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید