سریع و آسان اصلاح در اجرای نما

سازه اسپایدر از مدرن ترین سازه های نما می باشد که در مراکز مدرن جهان استفاده می شود. استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در نما، ستون های فولادی اکسپوز و بلوک های بتنی به عنوان متریال کامل استفاده می شود. علاوه بر این، به عنوان یک ماده متخلخل، تهویه را تضمین می کند که یک محیط داخلی سالم ایجاد می کند و به نظر این مورد برای استفاده در پنت هاوس مناسب می باشد. عیب استفاده از چسب این است که اگر محیط اشباع از آب شود آب می تواند از قسمت های درز بندی شده نفوذ کند و باعث یخ زدگی و در نهایت کنده شدن آجر از سطح شود. معمولا این روش در ساختمان هایی که تراز نیستند کاربرد دارد زیرا استفاده از ملات سیمان در نمای ساختمان آجر باعث پوشاندن عیوب موجود در نما می شود. این ساختمان با استفاده از 320 پنل شیشه ای در ارتفاعی حدودا ۱۶ متری بنا شده است. ساختمان سیندرلا توسط دولت تایوان و به منظور تشویق دختران این کشور به ازدواج، برای برگزاری جشن های عروسی ساخته شده است. در طراحی نمای هوشمند با افزایش دما یا شدت تابش و به منظور کاهش مصرف انرژی برای خنک کردن فضاها، پوسته بیرونی ساختمان مساحت بازشوها را کم میکند. Da ta has been gen er at​ed ​with behsaznama  Co nt ent  Gene ra᠎tor DEMO!

های کرتن وال لامل بعنوان یک ضعف مطرح می گردد.

درواقع، با کمک تکنولوژی روز میتوان مقاومت چوب را افزایش داد و از آن در نمای خارجی ساختمان استفاده کرد. نمای اسپایدر یک راه حل مدرن برای کسانی هست که می خواهند سطح یکپارچه ای از شیشه را با نقاط اتصال کمتری در نمای خارجی خود داشته باشند که استفاده روز افزون آن را در مکان های تجاری و اداری به وفور مشاهده می کنیم. کاربرد اصلی نمای اسپایدر در ساختمان های تجاری و اداری بوده و در صفحه شیشه هیچ گونه سازه عمودی و افقی مشاهده نمی شود. کاربرد اصلی اسپایدر در ساختمان های تجاری و اداری بوده و در صفحه شیشه هیچ گونه سازه عمودی و افقی مشاهده نمی شود، موردی که در نماهای کرتن وال لامل بعنوان یک ضعف مطرح می گردد. همچنین استفاده از این روش نیاز به استادکار ماهر ندارد و یک فرد نیمه ماهر هم می تواند آن را اجرا کند. در این روش تقریبا تمامی کارها در کارگاه تولیدی انجام می گردد و قاب هایی با سایزهای مهندسی شده، ساخته شده و شیشه روی قاب ها نصب میگردد سپس یونیت های حاضر به صورت پازل در پروژه روی هم نصب می گردد در نتیجه سرعت اجرا و تکمیل بالایی دارد. شاید امروزه اسم رومی با نام معماران معروف ایران زمین گره خورد باشید و همه این سبک از معماری و اجرای نما را بیشتر با این معمار می شناسند.

بسته به اولویت و سبک زندگی ساکنان ملک ، می توان سبک خانه را تعیین کرد. برخورداری از کاربرد های این سبک از طراحی نمای ساختمان باعث شده اغلب طراحان و سازندگان ساختمانی، جهت زیبایی هر چه بیشتر نمای ساختمان، از HPL در طرحها و ابعاد متنوع بهره گیرند. پس از مهیا شدن فضا و پایان یافتن کارهای مربوط به سنگ کاری، لوله های استیل با ضخامت زیاد با کمک بست های ویژه ای به کف و سقف نصب می گردد و بعد بست های اسپایدر که غالبا x و y می باشند توسط جوش آرگون به لوله ها وصل می شود و بعد از جوشکاری ابعاد شیشه اسپایدر دقیقا نوشته می شود و جهت تعبیه شیشه ها آماده می شود. نصب و اجرای اسپایدر یکی از پیچیده ترین کارهای نصب در ساختمان و سازه ها می باشد. تصمیم گیری در این خصوص بر عهده معمار و مهندس طراح سازه می باشد.

ی منحصربهفردی به ساختمان ببخشد.

این نوع شیشه ها با اتصال دو یا چند لایه از شیشه های معمولی و یک لایه پلاستیک به دست می آیند. در این روش بوسیله ماشین آلات شیارهای معکوس در پشت سرامیک ایجاد می شود و سپس قطعه آلومینیومی با دو بال معکوس در این شیار بوسیله چسب مخصوص سرامیک و آلومینیوم تعبیه می شود. برای استفاده کردن از این روش ابتدا باید پلاستر سیمانی روی دیوار انجام شود سپس در قسمت پشت آجر چسب پهن شود به نحوی که همه جای قسمت پشت آجر را چسب فرا گرفته باشد. طراحی و ساختن نمای ساختمان با استفاده از آجر باعث می شود نما زیبایی فوق العاده ای به خود بگیرد. از دیگر معایب استفاده کردن از این روش، افزایش نخاله ها و ضایعات ساختمانی است. این نوع سیستم به دلیل ویژگیهای به خصوصی که دارد میتواند نمای منحصربهفردی به ساختمان ببخشد. از آنجا که معماران و طراحان خانه های ویلایی در مناطق خوش آب و هوا و زیبا، به دنبال طراحی و اجرای نماهایی هستند که بیشترین استفاده را از محیط اطراف داشته باشد، به همین دلیل هم نمای شیشه ای ویلا طرفداران زیادی دارد. این ساختمان جوایز بسیاری هم نحوه نصب نمای خشک دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید