چرا از قیمت نمای خشک متنفرم

این نوع نما معمولا از مصالح سبک بویژه ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته می شود. نام دیگر آن سازه های خود ایستا است، برای این که این نوع نما کاملا مجزا عمل می کند و فقط فشار وارده از سمت خود را تحمل می کند. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود. در این نوع طراحی، از اصول معماری مدرن پیروی می کنند که شامل حذف تزیین های ساختمان و بکارگیری از المان های ساده در نمای ساختمان است. پنل های Metal Tech سیستمی از پانل های پیش ساخته flatlock است که با کلیپس و بست بر روی نما نصب می شوند. یکی دیگر از اصول های معماری مدرن ویلا ساخت اتاق مهمان در همکف و در کنار آشپزخانه است. به همین دلیل است که در چند سال اخیر طراحان به سمت و سوی طراحی نمای پست مدرن در ویلا روی آورده اند. • بیان بصری ساختار بنا به جای مخفی کردن عناصر ساختاری.

با توجه به فرهنگ هر کشور می تواند بومی سازی شود.

نمای پست مدرن را نمی توان در یک جمله تعریف کرد و یا ویژگی های آن را در قالب یک نصاب نمای سرامیک خشک چارچوب بیان نمود. نمای پست مدرن در ویلا شامل هندسه و حجم های تعریف نشده و نامتقارنی می شود که هدف از اجرای آن ها بیان یک ایده، مفهوم یا طرز فکر است. در این نوع نماهای جدید ساختمان مسکونی طرح های عمودی و افقی به صورت بینظم یا منظم نوعی زیبایی در بخش نمای ساختمان ایجاد می کند. به آثار معماری گذشته که می نگریم، می بینیم که معماران هیچ گاه سطوح آجرکاری را ساده رها نکرده اند و همواره سعی کردند تا با استفاده از نوع چینش آجرها طرح های خلاقانه ایجاد کنند. معمولا نمای ساختمان مسکونی به سبک مدرن، دارای پنجره های بزرگ با منظره یک پارچه و گسترده است. دیگر مانند سابق طراحی های پر زرق و برق و تجملاتی توجه ها را به خود جلب نمی کنند. این سبک از طراحی نما با توجه به فرهنگ هر کشور می تواند بومی سازی شود. ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقف ها ایجاد می نمایند سپس پروفیل های عمودی و افقی روی این استراکچر متصل می گردند. This da᠎ta was c reated wi th t he help of behsaznama Content Generator DE᠎MO.

نمای خشک در ایران

در این روش، بست های استیل (کلیپس ها) به گونه ای به پروفیل های قائم (استادها) اتصال پیدا می کنند که سرامیک ها در داخل لبه نگهدارنده آن ها مهار می شوند. چرا که در این نوع طراحی علاوه بر ایجاد یک فضایی زیبا و چشم نواز، راحتی مناسبی را نیز برای ساکنان آن به وجود می آورد. در انتخاب سبک طراحی برای نمای بیرونی ساختمان، مهم این است که چندین مولفه را در نظر بگیرید: آب و هوا و محیط، خاص بودن مکان خانه، ظاهر ساختمان های مجاور. عمده متریال به کاررفته در نمای این ساختمان تایل های بتنی می باشد. متداول ترین روش برای نصب سنگ تا به امروز، استفاده از ملات های سیمانی بوده است. ابتدا شما باید سطح زیرین سرامیک و کف را تمیز و آماده کنید سپس 2 پیمانه از پودر چسب و 1.5 پیمانه آب را به مدت 15 دقیقه مخلوط کنید تا در نهایت به یک خمیر همگن و روان دست پیدا کنید بعد از 15 دقیقه می توانید آن را بوسیله ماله شانه دار بر روی سطح مورد نظر خود بکشید برای افزایش استحکام ملات چسبی،جهت کشیدت ماله راه راه و در یک جهت باشد.

های اداری و یا صنعتی صورت می گیرد.

مهمترین عامل در قیمت نمای خشک سرامیک، تیم اجرا کنندهی آن است. سیستم نمای خشک مشهود یا همان نمایان؛ به آن دسته از نماهای خشک گفته می شود که بخشی از بست های (کلیپس) مورد استفاده جهت استقرار و نگهداشتن سرامیک، از بیرون قابل دیده شدن باشد. طراحی مدرن ساختمان های مسکونی برپایه سادگی است . طراحی نمای ساختمان با استفاده چوب و یا فرآورده های چوبی باعث تنوع بالایی در نمای های مدرن ساختمان می شود. برای رفع این مشکل می توان از انواع آجر های نسوزِ نما که عمر بالا و همچنین دارای طرح ها و رنگ بندی های متنوع هستند استفاده کرد. استفاده از مصالح کامپوزیت آلومینیوم در بیشتر موارد برای طراحی نمای مدرن ساختمان های اداری و یا صنعتی صورت می گیرد. با توجه به این که نمای اصلی این ساختمان در مجاورت بزرگراه کردستان است، طراحان این ساختمان را برای بهینه سازی در مصرف انرژی و کاهش سر و صدا ناشی از عبور ماشین ها، نما را دو پوسته طراحی کرد. با توجه به این که اجرای صحیح این نما از اهمیت بالایی برخوردار است بایستی حتما در انتخاب پیمانکار خود دقت کرده و بعد از تحقیقات لازم کار را به پیمانکار تحویل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید