پنج غیرقابل تصور روش اجرای نمای خشک مثالها

موارد دیگری که باعث می شود نمای سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در اجرای نما باشد به این دلیل است که وزن این نما نسبت به متریال دوغابی مثل سنگ بسیار کمتر است و باعث می شود که وزن ساختمان نیز کاهش یابد. از مصالحی مانند سنگ، آجر، چوب، فلز، کامپوزیت، شیشه و … نمای سرامیک خشک به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند پایداری در دمای بالا، استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی توسط طراحان و معماران ساختمان در مراحل ابتدایی جهت اجرای پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک ساختمان قرار می گیرد. تجهیزات مورد نیاز این روش از اجرای نمای سرامیک خشک ، سرمته و انکر می باشد که توسط این شرکت تولید می شود. از جمله مشکلات تولید در نگاه دولت و حاکمیت به بخش خصوصی است؛ آن ها به جای اینکه بخش خصوصی را همگام خود بدانند اما مقررات و قوانین دست و پاگیر وضع می کنند. به طور کلی یک آلاچیق از پی یا همان فونداسیون، ستون و سقف تشکیل شده است که بر حسب متریال و متراژ هزینه خرید و دستمزدها تغییر می کنند.

قیمت نمای خشک

برای ساخت پایه آلاچیق ها معمولا از بتن و آجر استفاده می شود که می توان در آخر کار از هر متریال دیگری مانند سنگ، برای نماکاری استفاده کرد. هزینه خرید هر متر مربع کف پوش چوبی با مقاومت بالا از ۲۵۰ هزار تا ۵۵۰ هزار تومان است. هزینه خرید آلاچیق پیش ساخته چوبی با ابعاد ۳ در ۳ سانتیمتر مربع از ۸ میلیون تا ۱۴ میلیون تومان است. هزینه خرید آلاچیق پیش ساخته چوب و فلز با ابعاد ۳ در ۳ سانتیمتر مربع از ۷ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان است. هزینه خرید هر متر مربع چوب برای آلاچیق از ۷۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان است. یکی از سریع ترین روش اجرایی هندریل ها استفاده از اسپیگت هاست و جز ساده ترین نمونه ها می باشد. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. مناسب ترین چوب برای ساخت آلاچیق، چوب ترمو است. آلاچیق باید دید مناسب به اطراف به خصوص طبیعت یا آبنما داشته باشد. به عنوان مثال این تکنیک فقط برای ساختمان های مرتفع یا منازل مسی دوبلکس مناسب است زیرا باید از زمین فاصله داشته باشند.

شیشه به کار رفته در پنل های شیشه ای، از چه نوع است؟ در واقع، قبل از آنکه نما نصب شود، روی سطح رویی ساختمان عملیاتی انجام میگیرد که بسته به نوع سیستمها سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبههای آن ایجاد میکنند. توجه داشته باشید، در صورت استفاده از فلز برای ساخت آلاچیق، برای جلوگیری از پوسیدگی آهن، باید به صورت دوره ای، آن را رنگ آمیزی کنید. علاوه بر حفظ ثبات رنگ اجرای نمای سراميک خشک در برابر اشعه مضر خورشید نیز مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. سنگ چینی دارای تنوع رنگ پایینی می باشند و معمولاً به رنگ سفید و یا رنگ سفید با هاله یا رگه های زرد می باشد. کف ساختمان و پلکان:سنگی که برای پلکان و کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد در معرض سایش و ضربه خواهد بود،بنابراین باید بسیار سخت باشد و از مقاومت سایشی و ضربه ای بالایی برخوردار باشد.سنگی که برای این قسمت از ساختمان استفاده می شود باید قابل برش در یک جهت باشد همانند سنگ های رسوبی و دگرگون که این مزیت را دارا هستند. هزینه ۴ ستون فلزی به صورت تقریبی از ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است. هزینه تقریبی ساخت آلاچیق چوبی بر حسب نوع چوب هر متر مربع از ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

هزینه تیر های فلزی برای قرار دادن سقف از ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. تایل پرسلانی یک محصول سرامیکی است که بدنه متراکمی دارد که خصوصیت اصلی آن خلل و فرج بسیار پایین آن است ( چیزی کمتر از 1%) . تایل پرسلانی یکی از محصولات سرامیکی است و بدنه بسیار متراکمی دارد. در این مدل پایه به صورت نیزه هایی به عنوان مهار کننده های شیشه هستند که از نوع استیلی می باشند. 40 و با فواصل منظم (با توجه به نوع چسب و همچنین ابعاد و اندازه قطعات نازک کاری متفاوت خواهد بود) شاسی کشی کرده و پس از آن با استفاده از چسب، قطعات را به شاسی کشی می چسبانند. برای استفاده از آن بدون اینکه نرده ها را به زمین وصل کنند با متصل شدن فیکس پوینت به دیواره این کار را انجام می دهند. روش اجرای نمای خشک، سیستمی خود ایستا و مکانیکی است و بدون به کار بردن ملات و دوغاب و در واقع به روش خشکه چینی انجام می شود. پایه های به کار رفته برای نصب شیشه به نرده قائم نیست و ظاهر نما به شکل نردهایی با شیشه های سرتاسری است. همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد. ᠎C​ontent was g᠎en er᠎ated  wi th t​he help ᠎of behsaznama C᠎ontent G᠎enerator DEMO.

3 راه‌های خلاقانه برای بهبود اجرای نما

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نمای مدرن دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید