نمای مدرن راهبردها آشکار شد

شستشوی نمای ساختمان موجب بهتر دیده شدن و زیباسازی ظاهر نمای ساختمان ها و شفافیت نما می شود. همه اینها به شما امکان می دهد آن را در مقیاس بزرگتر ببینید و تصمیم بگیرید که آیا واقعاً برای شما مناسب است یا خیر. با این حال نوعی گاهشماری و یا زمانبندی نیز تلویحاً به چشم میخورد که با عناوینی همچون «پیش از مدرن»، «مدرن» و «پسامدرن» نشان داده شده است. این گونه نماها بخاطر معماری تقریبا پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن به گونه ایی در تصور عموم مخصوص ساختمان های لوکس و طبقه مرفه جامعه روش اجرای نمای خشک است . ناتوانی در پاسخگویی مطلوب و مناسب به این مساله، وضعیت نا مطلوبی را به صورت بی مسکنی، بد مسکنی و تنگ مسکنی برای بسیاری از اقشار جامعه به همراه آورده است. این طراحی در برخی ساختمان ها کاربرد بسیاری دارد و به عنوان پوسته دوم انتخاب می شود. یکی از سیستم های نمای مدرن ساختمانی بوده که ساختاری خود ایستا داشته، به این معنا که وزن بالای شیشه، بر روی سازه کرتین وال با همان لامل ها و شاسی کشی های مربوط سنگینی می کند و هیچ بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد و طوفان که متوجه پوسته خارجی (نما) می باشد، متوجه خود ساختمان نخواهد بود.

نمای خشک در ساختمان

ستون های اصلی هرگز وزن هیچ بخش از ساختمان، جز بار مرده ی طبقات خود را حمل نمی کنند. سنگ تزئیناتی ارزان را از تراورتن و سنگهای گران قیمت را از گرانیت و مرمر انتخاب می کنند.سنگ پلاک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و در کف،دیوارپله،کف پنجره،کنار و زیر دیوار گچی و.وسایل تزئیناتی نظیر گلدان،شمعدان،جدول و جوی و غیره استفاده می کنند. علاوه بر این، روکش سرامیکی محافظت حرارتی و آتش سوزی کاملی را ارائه می دهد و ساختمان را در برابر صداهای خارجی عایق می کند. نما در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند. در سالهای اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. کلیسا و قصر، به عنوان مهمترین کارهای گذشته، اهمیت خود رااز دست دادند، و از آن زمان به بعد موسسات عمومی دولتی ، «توسعه» خانه را مورد توجه قرار دادند. This was g ener at᠎ed by behsaznama C᠎on᠎te nt  Generator D᠎emover​si on!

نمای ساختمان اولین چیزی است که برای ما اهمیت دارد و هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی موردتوجه قرار میگیرد. در حالت کلی نمای هر چیزی اهمیت بسیاری دارد تا بتواند دیدگاه افراد را به خود جذب کند. انسان باید احساس کند که از جمله درمعرض چیزهای شناخته شده و با معنی قرار دارد. مفهوم این احساس آسایش، فراتر از نیاز به سرپناه، پوشاک و غذاست؛ و در وهله نخست به مفهوم همانند پنداشتن خود با محیط زیست طبیعی و اجتماعی است. این مفهوم در عین حال نوعی احساس تعلق ومشارکت را نیز دربردارد، یعنی تملک جهان آشنا و درک شده. ما همه آگاهیم که این تعیین هویت در جهان مدرن مشکلآفرین شده است. معماری مدرن یکی از این صور است. در این باره، شعار لوکوربوزیه بسیار شناخته شده است: «عصر مهمی آغاز شده است. نماهای شیشه ای و یا نمای کرتین وال ها ساختمان می توانند به مانند یک عایق آتش مانع از پخش شدن آتش سوزی در بین طبقات شوند و از سرعت آن بکاهند. در سیستم کرتین وال لامل قطعات به صورت پنل های کوچک به محل پروژه آورده شده و بصورت قطعه قطعه نصب می شوند. این روش خیلی مرسوم نیست به همین دلیل کم پیش می آید که با آن بر خورد داشته باشید. Th is da ta has been written wi​th t he he lp of behsaznama ᠎Co᠎ntent Ge ne rator DE MO.

در ایران نیز شهر نشینی طی دهههای گذشته با شتاب فزاینده ای گسترش یافته و همچنان این روند ادامه دارد. بارها پیشگامان معماری مدرن تازگی جهان مدرن را متذکر شدند، و تأکید ورزیدند که اکنون معماری نمیتواند با فرمهای گذشته به کار رود. هدف کلی معماری مدرن این است که برای انسان سکونتگاه جدیدی تدارک ببیند. رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزایندهای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری، بررسی آماری نشان دهنده این موضوع است که در هر سال ۵۰ میلیون نفر به جمعیت شهر نشین کشورهای در حال توسعه اضافه میشود. سیستم طراحی و اجرا ی فیکس آلومینیوم در اجرای نمای کامپوزیت آلومینیوم ،مشابه اجرای نمای کامپوزیت به روش فیکس آهن میباشد، با این تفاوت که در این سیستم اجرا ، به جای استفاده از پروفیل های زیرسازی عمودی فلزی از پروفیل های آلومینیومی استفاده می گرددوهمچنین مشابه سیستم اجرایی هنگ، در خطوط افقی ، از پروفیل استفاده نمیگردد و تنها با استفا ده از طراحی خاص ورق های کامپوزیت،ژوئن های افقی مورد نیاز طرح،تامین میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید