نحوه اجرای نمای خشک ساختمان ساده که مشتریان را جذب می کند

انواع سیستم های نما ممکن است به دیوارهای پرکننده متصل شوند. دیوار و شالوده:سنگ هایی که برای دیوارهای حائل و شالوده به کار می روند به صورت نامنظم و بدون شکل خاص چیده می شوند.برای صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز از سنگ هایی که در منطقه دیده می شوند استفاده می گردد.برای پر کردن فاصله بین سنگ ها نیز می توان از تکه های ریزتر استفاده نمود.سنگ های متخلخل و سنگ هایی که دارای لایه بندی بوده و قابلیت انحلال آنها بالاست برای دیوار و شالوده مناسب نیستند.اما سنگ های سخت با مقاومت فشاری بالا و وزن مشخص مناسب این کار می باشند.اغلب ماسه سنگ و سنگ آهکی دولومیتی گزینه ای مناسب برای دیوار و شالوده به شمار می آیند.دکوراتیو کردن فضای داخلی:سنگ هایی که از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار هستند و علاوه بر دوام بالا مقاومت خمشی و کششی خوبی دارند برای تزئینات داخل ساختمان کاربرد دارند.این سنگ ها برای تزئین دیوار شومینه،ستون ها،قاب درب و پنجره و به کار می روند.بدین منظور از سنگ هایی که می توان بر روی آنها کار کرد استفاده می شود. علاوه بر چسب از لاستیکهایی به نام EPDM نیز میتوان در این نوع سیستم استفاده کرد.

انواع روش های نمای خشک

همچنین توانایی بسیار بیشتری در برابر بار وارده خارجی بر نما، مانند استفاده از انواع سنگ های تزیینی و ایجاد سطوح بسیار صاف و صیقلی بتنی را می توان از خصوصیات بسیار بهینه شده و پیشرفت داده شده ی جی اف ار سی (GFRC)، نسبت به سایر بتون های سنتی بیان کرد. عدم طراحی نمای ساختمان جدید ، به صورتی که کل نمای ساختمان از شیشه تشکیل شده باشد و میزان انرژی بسیار زیادی برای گرم کردن محیط داخلی مورد نیاز باشد. کاربرد حداکثری از میزان فضای داخلی منزل ، و همچنین ، بافتی مستحکم و در عین حال بسیار کار آمد ، جهت حفظ انرژی های الکتریکی یا گرمایشی و تامین بیشتر این نیاز ها به صورت طبیعی ، با استفاده از گرما و نور خورشید در طول روز است . تقویت بسیار بالای این نوع ماده ی بسیار مدرن، که با استفاده از ترکیبات شیشه و پلیمر فایبر به دست می آید؛ در پروژه هایی که دچار ترک خوردگی های عمیق می شوند، خود را به بهترین نحو نمایش می دهد. این در حالی است که اضافه شدن پلیمر بسیار مقاوم اسکریم ، در این متریال باعث می شود انعطاف پذیری بتن به حد بسیار زیادی افزایش یابد و همچنین از ترک خوردگی بتن جلوگیری نماید.

ایجاد طاق ها و قوس ها در این نمای ساختمان جدید، به کمک روش جی اف ار سی (GFRC)، بسیار ساده تر است. به کار گیری میزان زیاد الیاف شیشه در این نوع نما، سبب می گردد تا استحکام کششی در جی اف ار سی (GFRC) بسیار بالاتر از نمونه های سنتی بتنی باشد. استفاده از طیف گسترده ای از متریال ها در این سبک طراحی ، دست طراح را به میزان بسیار زیادی نسبت به، نمونه های سنتی نماهای ساختمان باز می گذارد . درست ساختن نما بسیار مهم است زیرا می تواند به میزان قابل توجهی بر روی روشنایی ، گرمایش و تهویه سازه ها تأثیر بگذارد. بهترین متریال برای ایجاد نماهای جدید ساختمانی سه بعدی و بسیار پیچیده نیز هست. از دیگر نکات قابل ملاحظه ی این متریال ، قیمت بسیار مناسب آن است ، چنانچه آخرین برآوردها نشان دهنده ی هزینه ی 2.5 تا 3 دلاری برای هر فوت مکعب ، از این ماده ی بسیار مقاوم است. لمبه نما (دامپا) بدلیل وزن پایین، عایق صوتی و رطوبتی مناسب، نصب سریع و راحت، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و انعطاف پذیری زیاد، به عنوان مصالحی بسیار پرکاربرد به حساب می آید.

در پایان قابل ذکر می باشد که شرکت رونین پارس به پشتوانه سال ها تلاش و تحقیق خویش، این توانایی را کاملاً داراست که با اطمینان اعلام نماید که طراحی و ساخت اسکوپ های جدید و روش های مدرن را جهت هر پروژه با توجه به شرایط و مشخصات همان پروژه طراحی، انتخاب و پیشنهاد نماید. در نوع معماری نمای ساختمان جدید انعطاف پذیر، استفاده ترکیبی از متریال هایی مانند فولاد، سنگ، آجر، پارچه های مدرن جهت استفاده در نمای ساختمان و بسیاری از متریال های دیگر ؛ جهت طراحی متناسب با عوامل اقلیمی ، محیطی و ایمنی و … در واقع در کنار این که یک ساختمان بایستی زیبایی ظاهری کاملی داشته باشد، نباید هماهنگی و زیبایی معماری کلی یک شهر و یا روستا را به هم بزند. در طراحی نمای ساختمان ،برخی از معماران بر این باورند که نما مهمترین بخش بهشمار میرود ، زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص میکند. این سنگ نسبتا کمیاب می باشد و در مناطق آتش فشانی بوجود می آید که بسیار سخت می باشد.به همین دلیل تراش و کار با آن مشکل است که در تمدن های باستان از آن برای تراش و کنده کاری سنگ گرانیت استفاده می شده از سنگ دیوریت در سنگ نما،سنگ پله،کف و در جاده سازی استفاده می شود.  Da ta was cre᠎ated by behsaznama C on᠎te᠎nt G​enerator Dem​oversi on !

شرکت های نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک در ایران لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید