مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد سیستم های مدرن نما به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

روزنهها (در و پنجرهها) که عنصری از نما بودند این نقش را به عنوان رابط فیزیکی و بصری به عهده گرفتند. اگر بخواهیم کمی فنیتر به تعریف نمای کرتین وال بپردازیم، کرتین والها در واقع شاسیها و لاملهایی هستند، که در اطراف نمای پروژه ساختمانی قرار میگیرند. بسیاری تصور میکنند که اطراف کلیساهای اروپایی سبک رمانسک تا رنسانس باز بوده و دارای چهار نما میباشند ولی آنها نیز دارای یک یا دو جبههٔ باز بودند. نمای کرتین وال، انواع و اقسام و زیادی دارد و پر کاربردترین آنها که حتما شما هم زیاد در ساختمانهای ساخته شده در کوچهها و خیابانهای اطراف محل زندگیتان دیدهاید، نماهای کرتین وال شیشهای هستند. نام دیگر سیستم کرتین وال، سازه های خود ایستا است، به این دلیل که این نوع نما کاملا مجزا عمل می کند و فقط فشاره وارده از سمت خود را تحمل می کند. باد و بار سنگین کرتین وال، به طور معمول به ساختار ساختمان منتقل میشود.

نصاب نمای خشک

از جمله نماهای پرطرفدار برای ساختمانها، میتوان به نمای سنگی، نمای آجری و نماهای طراحی شده با شیشه اشاره کرد. چون هتلها هرچند سال یکبار باید بازسازی شوند و اگر در طرح نمای هتل تغییرات زیادی ایجاد شود، برند هتل هویت خود را از دست خواهد داد. نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنلهای مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا میشود و بهترین گزینه برای بازسازی نما نیز میباشد. انتخاب این نوع ساختار شیشه ای به شرایط محیطی و کاربری نما بستگی دارد که توسط تیم مهندسی نما تعیین میگردد. برای انتخاب نوع شیشه، ابتدا باید شرایط محیطی را بررسی کرد، به عنوان مثال شرایط آب و هوایی و سرما یا گرمای شدید. مانند نمای شیشه ای یک ساختمان یا نمای کامپوزیت و سازه های فلزی صاف … نمای کرتین وال یکی از سیستم های مدرن نمای ساختمان است و جز بهترین نماهای شیشه ای با ساختار خود ایستا محسوب می شود. هنگامی که سطح راحتی به اوج می رسد ، بهره وری بهتر کار کاملاً مشهود است. مهندسین آلفا میکوشد تا پروژه های شما را به صورت کاملاً حرفه ای ، زمانبندی شده و با کیفیت به اتمام رسانده و با تحویل به موقع با گارانتی اجرا و ۱۵سال گارانتی متریال رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

استرس را از کرتین وال دور کن

یک کمربند محافظ نیز به کار گرفته می شود تا تعادل به وسیله کمربند حفظ شود. بنا بر این گفتههای فوق، برای طراحی هر نما به صورت مدرن، ابتدا بایستی به یک سری پرسشها در مورد آن پاسخ دهیم که در این جا قصد داریم تا به تفضیل آنها بپردازیم. چنین موضوعی نشان میدهد که معماران دیگر همانند گذشته ملاک و معیار اصلی ساخت و انتخاب یک بنا را، تنها در معمار داخلی نمیدانند. آنها در برابر معابد صخرهای خود هم حیاطی به عنوان حصار ایجاد میکردند؛ ولی یونانیها و تاحدی رومیها، معبدهای خود را با الگو گرفتن از کلبههای چوبی به صورت منفرد بنا مینمودند این نیز در حالیست که آنها هم با ایجاد مفصلی بین فضای بسته و باز ردیف ستونهایی، جهت ایجاد فضایی نیمه باز میساختند که به سختی میتوان معنای امروزی «نما» را به آنها نسبت داد. مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی و کاهش وزن ساختمان نیز مزایای قابل توجهی است. در واقع نمای شیشه کرتین وال سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان است. این روزها پوشش سطوح بزرگ یا کوچک فضاهایی مانند اتاق نشیمن با یک دید باز و… متفاوت است. برخی از مواد کم و بیش انعطاف پذیر هستند و دارای استحکام کششی بیشتر یا کمتری نسبت به سایرین هستند.

نمای کامپوزیت یکی از زیباترین نماهایی است که برای سازه ها می شودبه کار برد. انواع نمای شیشه ای داخلی ساختمان می تواند عنصر ویژه ای برای دکوراسیون داخلی باشد. این مورد تنها به نمای ساختمان مربوط است و کف یا سقف ساختمان را شامل نمیشود. اگر در مورد مکان و نحوه استفاده از شهرداری تهران سؤالی دارید ، می توانید در وب سایت با ما تماس بگیرید. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. This a rt​ic᠎le was written ᠎by behsaznama  C on tent Gen erator D emoversi on .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نماهای مدرن لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید