قوانینی که نباید در مورد نماهای مدرن رعایت شوند

بهترین نما برای ساختمان، نمایی است که دارای حداقل وزن باشد. یکی از معیارهای بهترین نما برای ساختمان مقاومت آن در برابر زلزله است. موضوع مهم بعدی نحوه استفاده صحیح و هدایت درست نور برای روشنایی ساختمان است زیرا نورهایی که به شیوه نادرست نما را روشن می کنند نتیجه ای عکس داشته و ساختمان را نازیبا و گیج کننده نشان می دهد. استفاده از این نماها باعث افزایش امنیت ساختمان می شود. پنل های ۳ بعدی متریال مدرنی است که از پردازش چوب و ترکیب طراحی سنتی و معاصر به وجود آمده است. اولین مسئله که در این بحث مطرح است موضوع ارتفاع می باشد به گونه ای که باید مشخص گردد. علاوه بر این ، در غلبه بر سطوح ناهموار و ایجاد ترک بر روی دیوارها نیز کمک می کند. در این نوع نما که بر پایه ی به حداقل رساندن میزان مصرف انرژی گرمایی – برودتی و الکتریکی و سایر منابع انرژی ، بنا شده است؛ بسیاری از متریال های نوین و مدرن از قبیل کامپوزیت ها و نانو کامپوزیت ها ، چوب های لعاب دار و مقاوم در برابر عوامل جوی ، آجر و بسیاری از متریال های دیگر ، برای ایجاد نمایی فوق العاده زیبا و شکیل به کار گرفته می شود.

بدون بیشتر خطا با نماهای مدرن

لازم است این نما دارای ویژگیهایی باشد که بتواند در برابر عوامل طبیعی مقاوم بوده و از ساختمان در برابر خطرات و حوادث محافظت کند. نماهای سفالی حاصل فناوری پیشرفته و فرایندهای پخت پیشرفته هستند و ازاینرو در برابر محیط بیرونی بسیار مقاوم میباشند. انتظار میرود که تقاضای محصول در ساختمانهای تجاری اداری در هشت سال آینده به دلیل نیاز روزافزون به اقدامات ایمنی و محیط بهتر در صنعت شرکتها بالا باقی بماند. زمانی که نمای ساختمان را با گرما و دما عایق بندی می کنید باعث می شود انرژی در فصول گرم و سرد سال از خانه خارج نشود و در درازمدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. چون هتلها هرچند سال یکبار باید بازسازی شوند و اگر در طرح نمای هتل تغییرات زیادی ایجاد شود، برند هتل هویت خود را از دست خواهد داد. ورق آلومینیوم کامپوزیت، سنگ های طبیعی، چوب و HPL مدرن از دیگر موادی هستند که معمولا در طراحی نماهای مدرن استفاده می شوند. البته امروزه استفاده از آلاچیق پارچه ای نیز بسیار فراگیر شده است. در طراحی نمای ساختمان در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی ساختمان، تعداد طبقات ساختمان، هدف از ساخت این ملک و ساختمان بسیار مهم است.

نما های خشک

یکی از ویژگی های متمایز معماری نئوکلاسیک، جلوه دیوار است که به هر قسمت از آن شخصیتی منحصر به فرد می بخشد. این نوع فرایند تولید بسیار انعطاف­پذیر است و بر این اساس قادر خواهیم بود تا علاوه­ بر طراحی و اجرای فواره موزیکال از فاز صفر تا صد، فواره موزیکال را در صورت امکان روی حوض آماده شما اجرا کنیم. یکی از مهمترین موارد در تعیین بهترین نما برای ساختمان سرعت اجرای آن است زیرا افزایش میزان نصب نما باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. پس کم هزینه ترین و بهترین روش شستشوی سطوح کنیتکسی در بازه های زمانی مشخص می باشد. در شهر ساختمان های اداری و دولتی دارای نمای ترکیبی هستند. امروزه با گسترش یافتن فضاهای شهری و همینطور مهم شمردن پیدایش شهرسازی برای این که فضای شهر با اصول بهتری بهینه سازی شود، توجه بسیاری از معماران و افراد به نماهای ساختمان جلب شد. هر ضعفی در ساختار سنگ اثر تهاجم عوامل هوازدگی را سرعت می بخشد.بنابراین سطوح درزه ها،سطوح لایه بندی،سطوح گسل یا هر نوع شکاف ناشی از گسل یا چین خوردگی (شامل ترکهای برشی) همگی شرایط مناسب را برای تأثیر عوامل هوازدگی و یخبندان به وجود می آورند.

در ساخت نما باید اصول خاصی را در نظر گرفت و تمام عوامل حیاتی را که باید در کنار هم قرار داد. اصول استاندارد تمامی این طرح ها سادگی، کارایی و ظرافت است. تقارن یکی از اصول جدانشدنی طراحی نما کلاسیک است و این نوع سیستم ها اصالت دارند، بنابراین در این دوران گرایش به نمای سنتی بیشتر شده است. نمای فلزی ساختمان یکی از نماهایی است در عصر جدید در حال استفاده است البته لازم به ذکر است که نمای فلزی و آهنی از قدیم الایام مورد استفاده قرار میگرفته ولی در عصر حال استفاده از آن بیشتر شده است که میتوانید نمای ساختمان را در حالات مختلف با طرحهای متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند. اگر دیوار ها تا به حال نقاشی نشده اند و پوشش دیوار ها گچ خام است باید یک دست روغن پرایمر (روغن الیف) روی سطوح اجرا شود. توسط یک پانل سه لایه متشکل از دو ورق آلومینیومی از پیش رنگ شده با هسته پلی اتیلن ساخته شده است. روکش بتنی از طریق ساخت پانل های بتنی پیش ساخته شکل می گیرد. با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … ᠎Th​is has been cre ated with the ​help of behsaznama C​ontent​ G en erator  DEMO.

نمای خشک در ساختمان

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نمای مدرن وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید