سبک قدیمی اجرای نما

البته هیچ یک از این دو نوع نما بر یکدیگر برتری ندارند. همچنین طراحی نمای شیشهای ساختمان در بالکنها با دو سیستم لولایی و کشویی انجام میشود و از این طریق نیز در مصرف انرژی صرفه جویی میشود و امنیت ساختمان را بیشتر میکند. زنجیرهای آلومینیومی در طراحی مدرن نما علاوه بر بهبود کیفیت بصری، به ایجاد آسایش دمایی داخل ساختمان نیز کمک کرده و با کاهش انتقال حرارت نور خورشید، علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، امکان تهویه فضاهای داخلی را فراهم میکند. نحوهی اجرای نمای شیشهای اسپایدر به این صورت است که ستونها هم میتوانند به صورت شیشهای پیاده شوند و این طراحی کمک میکند تا بیشترین میزان شفافیت و بیشترین استفاده از شیشه در نمای ساختمان به وجود بیاید به همین دلیل هم از این نوع نماهای شیشهای مدرن به خصوص با ابعاد شیشههای بزرگ در فروشگاهها و مراکز تجاری استفاده میشود. قدمت ساختمان هم بهطور غیرمستقیم بر قیمت طراحی نمای ساختمان موثر است به طوریکه هرچه ساختمان قدیمیتر باشد، تحمل بار آن کمتر است و باید از مصالح سبکتری استفاده کرد.

چرا کرتین وال موفق می شود

همانطور که اشاره شد برخی از متریالهای ساختمانی مانند آجر، سیمانسفید و بایرامیکس از قیمت مناسبی برخوردار هستند و درعینحال کیفیت بالایی هم دارند. در انواع دیگر نماهای شیشهای مانند نمای شیشهای فریم لس، مساحت سطحی که باید نما شود، ناحیه و شهر مورد استفاده و شرکتی که سازنده نمای شیشهای فریم لس بوده نیز اهمیت دارد. طراحی نمای شیشهای ساختمان از نوع فریم لس به این صورت است که در نمای شیشهای فریم لس سطح نما به وسیله پروفیلهای فلزی شبکه بندی شده و بعد از آن فریم نما در داخل این شبکهها قرار میگیرد. به همین دلایل هم برای طراحی نمای شیشهای ساختمان، استفاده از شیشه لمینت میتواند بهترین گزینه باشد. در مورد کاغذ دیواری های non-woven هم باید چسب به دیوار زده شود و نیازی به چسبکاری کاغذ ها نیست. کرتین وال ها سازه های خود ایستایی هستند که بار های وارد از طرف باد و زلزله یا ارتعاش را به سازه اصلی ساختمان منتقل می کنند.

منظور از خود ایستا بودن نماهای کرتین وال این است که این سازه ها هیچ باری از خود ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها نیرویی که تحمل می کنند یکی نیروی وزن خودشان است و دیگری نیرو های جانبی مثل نیروی باد. علاوه بر این عواملی مانند ارتفاع ساختمان، نوع شیشه اسپایدر و قطعه نگهدرانده شیشه و کیفیت ابزار درتعیین قیمت نمای اسپایدر نقش تعیین کنندهای را دارند.برای مثال از لحاظ قطعات نگهدارنده، در نمای اسپایدر، فین گلس از دیگر قطعات نمای شیشهای اسپایدرمانند استیل و کابلی گرانتر است. در نمای شیشهای اسپایدر ستونها و کلیه قطعات نمایان است و همین موضوع زیبایی خاصی را به این نوع نماهای شیشهای مدرن میدهد و به همین دلیل هم در طراحی نمای شیشهای ویلا از نمای شیشهای اسپایدر هم استفاده میشود. شیشه از نوع سکوریت بر عکس شیشه معمولی با این که در موقع شکستن به قطعات ریز تبدیل میشود ولی پخش نشده و از نظر ایمنی به مراتب بهتر از شیشه معمولی عمل میکند. علاوه بر این از دیگر مزایای استفاده از نماهای شیشهای مدرن آن است که کمک میکند تا ایمنی ساختمان بالاتر رفته و بنا عایق صدا نیز داشته شرکت اجرای نمای سرامیک خشک باشد. Th is w as g enerat ed  with behsaznama Con te​nt G enerat or D᠎emover᠎sion!

علاوه بر این عدم ورود رطوبت و سر و صدا، قابلیت بهره گیری از شیشه دو یا سه جداره، قابلیت بهره گیری از در پوشهای گوناگون، قابلیت عملیاتی کردن به طور کاملا آلومینیومی، نداشتن محدودیت رنگ و عایق حرارتی بودن این نوع نما نیز از دیگر مزیتهای آن به حساب میآید. در طراحی نمای شیشهای ساختمان از نوع اسپایدر شیشه لمینت شدهای وجود دارد که شامل دو لایه شیشه سکوریت 6 میلیمتر فلوت استاندارد درجه یک است و در لایه طلقی 1/52 میلیمتر و در بین دو شیشه سکوریت قرار میگیرد. تفاوت این دو سیستم در استفاده ازدرپوش های آلومینیومی می باشد ، که در سیستم های Face Cap با توجه به طراحی و نیاز پروژه میتوان از درپوش های تخت و یا درپوش های دوکی استفاده نمود. در ادامه این مطلب، به کمک گروه معماری بام، در تلاش هستیم تا از ویژگیهای اصلی نمای مدرن بیشتر بگوییم و کمک کنیم تا افرادی که قصد طراحی نمای مدرن دارند، با استفاده از شناخت این ویژگیها بهتر بتوانند برای ساختمان مذکور خود تصمیم بگیرد. هرچند زیبایی نمای ساختمان اولویت بسیار زیادی دارد اما در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نما باید تمامی جوانب سنجیده شود تا بعدها پشیمانی به وجود نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید