راهنمای گمشده مایاها برای نمای خشک

در نما ، استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار همچنین مصالح نوین و تکنولوژی های جدید بر جذابیت و پویایی این سبک می افزاید. علاوه بر بحث زیبایی شناسی، یک نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. فعالیت خانه طرح در زمینه تولید محتوای معماری و دکوراسیون داخلی است . طراحی نمای هر ساختمان، لباس و پوسته بیرونی آن است و موجب ایجاد اولین تصور ناظران در مورد خانه خواهد بود.برای بسیاری از ساختمان ها، طرح های استانداردی مطابق با مقررات ساختاری تنظیم شده اند اما فاقد هر نوع شخصیت هستند. ۱۰ تا از زیباترین خانه های جهان کدامند ؟ باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. Th​is da ta h​as be᠎en c re ated  wi​th behsaznama ᠎Cont​en t  Genera tor DEMO᠎.

اجرای نمای خشک در ایران

همچنین باید این نکته را نیز افزود که نمای هر ساختمان علاوه بر جذب مخاطب و تأثیرگذاری بر آن نقش مهمی نیز در زیباسازی منظر شهری خواهد داشت. هر چند که نمای پست مدرن در ویلا بسیار ساده به نظر می رسد و ظاهرا چند حجم هندسی در کنار هم تشکیل یک نما را داده اند اما در حقیقت بسیار سحرآمیز است و همین جنبه از نمای پست مدرن موجب محبوبیت آن در بین عامه مردم شده است. با نوآوری های جدید در مواد، ایده ها و طراحی، یک نمای ساختمانی می تواند بسیاری از فرصت ها را برای ساختمان ها ایجاد کند. نمای مدرن یک ساختمان، با طراحی خلاقانه و جسورانه ی خود، اولین سرنخ را در مورد چیزی که پس از ورود به ساختمان در انتظار افراد می باشد، به انسان ارائه می دهد. همانگونه که معماری مدرن به سادگی ، کارایی و عملکردی بودن ، زیبایی و حذف تزئینات اضافه و تجملات اشاره دارد ، نماسازی مدرن نیز از این الگو ها پیروی کرده است .

قیمت سنگ نمای خشک

با این حال، همه ی آنها بر اساس اصول مشترک سادگی، کارایی، ظرافت و عدم تزئینات بنا طراحی شده اند. این طرح به عنوان مخالفت با سبک های قدیمی استفاده می شد که با تزئینات پیچیده طراحی می شدند. علیرغم طراحی نمای کلاسیک ساختمان استفاده از سنگ در طراحی مدرن ساختمان بیشتر اوقات به صورت ترکیبی با دیگر مصالح معماری استفاده می شود. ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. همچنین از لحاظ زیبایی شناسی در نمای ساختمان که یکی از مهم ترین بخش های طراحی هر ساختمان می باشد نمای یکدست دیگر استفاده نمی شود بلکه از ترکیب متریال ها استفاده می شود.

مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق العاده فشرده، الیاف سلیکات کلسیم، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … یکی از فاکتور های مهم در طراحی نمای مدرن ، طراحی خلاقانه درب حیاط و سر نحوه اجرای نمای سرامیک خشک درب ساختمان است. نصب این نوع نما به نسبت آسانتر است و وزن کمی هم دارد. سیستم های نصب خشک نما چطور اجرا میشوند؟ این امر منجر به ایجاد اشکال ابتکاری در ساخت و ساز با استفاده از مواد جدیدی مانند بتن، فلز و شیشه شد.در حال حاضر، انواع نامتناهی از طرح های خانه هایی با نمای مدرن وجود دارد. اجرای صحیح شامل انتخاب مواد با کیفیت و همچنین نصب با دقت مصالح و اجرای نمای خشک میباشد. در این مقاله شما با قوانین طراحی نمای مدرن ساختمان آشنا می شوید. در اینجا به مزایا و ویژگی های انتخاب و نصب نمای خشک به عنوان نمای ساختمان اشاره می کنیم. جنبش مدرن در معماری در دهه های اولیه ی قرن بیستم آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید