راهنمای مرد تنبل برای اجرای نما

تنها مشکل نمای سرامیکی عدم پیوستگی سرامیک در نما است که با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. ۴- سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات ان تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد. در این پروژه نیز طراحان قصد داشتند در طراحی نمای ساختمان گلزار از فضای سبز استفاده شود تا علاوه بر اینکه پاسخی به فضای سبز حیاط باشد، احساسی از سرزندگی هم به نما افزوده شود. یراق سرامیک بر روی زیرسازی نصب میشود و ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی ، عدم جذب آب و تغییر رنگ ، پایداری در تغییرات دمایی بالا منجر به انتخاب و کاربرد هرچه بیشتر آن توسط معماران و سازندگان در ساختمان ها و پروژه های روز دنیا به عنوان متریال اصلی نما شده است. در روش نصب به صورت نمایان، از آلومینیوم برای زیرسازی استفاده می شود و کلیپس ها از روی کار معلوم هستند. یک روش نصب سرامیک های مورد استفاده در نما روش نصب خشک می باشد .

توجه-گرفتن راه‌ها به سرامیک پرسلانی

اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. این روش دارای ۴ نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. سرامیک پرسلانی نسبت به سرامیک معمولی در مواد اولیه مقداری تفاوت دارد مثلا خاک رس یکی از مواد اولیه سرامیک پرسلانی است و این سرامیک مقاومت و دوام خیلی بالاتری داشته در دمای بالاتری نیز ساخته و تولید می شوند.  Con tent w as g en erat​ed with t​he help of behsaznama C ontent Gener ator  Dem​over si on.

تاریخچه نمای مدرن رد شد

در حالی که بادوام است و مقاومت خوبی در مقابل آب و هوا نشان می­دهد، به تعمیر و نگهداری بالایی نیاز دارد. لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت. نمای خشک یک نمای مدرن امروزی است در این نما از ملات سیمانی و دوغاب استفاده نشده است و با چهار چوب نگهداری می شوند.

روش اجرای نمای خشک

نمای سرامیک خشک از نوع پرسلانی در دو مدل سوراخدار و توپر تولید و در بازار میشود که هر 2 از نظر دتایل اجرای سرامیک خشک و قیمت اجرای نمای سرامیک خشک بسیار پرطرفدار هستند. در فرآیند تولید این ورق ها لایه های مختلف کاغذ کرافت به همراه روکش نهایی ورق به زرین های ترموست آغشته شده و در دما و فشار بالا به یک ورق متراکم و یکپارچه تبدیل می گردد.HPL ورق هایی زینتی است که هم برای پوشش داخلی و هم پوشش خارجی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد و کاربردهای زیاد آن باعث شده است که بسیاری از طراحان و سازندگان ساختمانی برای زیبایی بیشتر نما از HPL در طرح ها و ابعاد گوناگون استفاه نمایند. شرکت کارووین پیشرو در زمینه طراحی و اجرای انواع نمای خشک ساختمانی و مبتکر طرحهای خلاقانه در این حوزه است. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت اجرای نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید