دروغ و دروغ های لعنتی درباره نمای خشک

در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شوداگر با نماهای ملاتی آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که در این نوع نما سطح رویه که ممکن است سرامیک، سنگ، آجر و… با نصب آجر خشک میتوان وزن نمای سازه را بسیار پایین آورد. سنگ گرانیت:از انواع سنگهای آذرین بوده و بسیار سخت و محکم،بادوام و بسیار جلا پذیر است.گرانیت خرد شده را برای تهیه بتن زیر سازی جاده و راه آهن و سنگ ساختمانی آن را برای بناهای یادبود،زیربنای تاسیسات،تزئینات داخل و خارج ساختمان و کف سازی به کار می برند.از انواع گرانیت ساختمانی میتوان گابرو،دیاباز که اصطلاحا به ان گرانیت سیاه هم می گویند نام برد. انتخاب مصالح مناسب را میتوان مهمترین مرحله در بازسازی نمای ساختمان دانست. در صورت استفاده از محلول های شوینده،حتما انواع مطمئن آنها و مطابق دستورالعمل تولید کننده به کار برد.برای این کار،پیش از استفاده از این محلول ها،اثر آنها بر روی نمونه ی کوچک و مشابهی از سنگ آزمایش شود.از مصرف شوینده های اسیدی و قلیایی،از جمله اسیدکلریدریک،محلول آمونیوم و سود سوزآور خودداری کنید.

قیمت اجرای نمای خشک

دیوار و شالوده:سنگ هایی که برای دیوارهای حائل و شالوده به کار می روند به صورت نامنظم و بدون شکل خاص چیده می شوند.برای صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز از سنگ هایی که در منطقه دیده می شوند استفاده می گردد.برای پر کردن فاصله بین سنگ ها نیز می توان از تکه های ریزتر استفاده نمود.سنگ های متخلخل و سنگ هایی که دارای لایه بندی بوده و قابلیت انحلال آنها بالاست برای دیوار و شالوده مناسب نیستند.اما سنگ های سخت با مقاومت فشاری بالا و وزن مشخص مناسب این کار می باشند.اغلب ماسه سنگ و سنگ آهکی دولومیتی گزینه ای مناسب برای دیوار و شالوده به شمار می آیند.دکوراتیو کردن فضای داخلی:سنگ هایی که از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار هستند و علاوه بر دوام بالا مقاومت خمشی و کششی خوبی دارند برای تزئینات داخل ساختمان کاربرد دارند.این سنگ ها برای تزئین دیوار شومینه،ستون ها،قاب درب و پنجره و به کار می روند.بدین منظور از سنگ هایی که می توان بر روی آنها کار کرد استفاده می شود. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است.

باز و بسته نگه داشتن فضای بین ساختمان و نما، بر قیمت نمای خشک سرامیک تأثیرگذار است. فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته می شود. سنگ لاشه:سنگی است که شکل خاصی نداشته و به همان صورتی که از معدن آورده می شود بکارمی رود و کاربرد آن در زیرسازی ها،پر کردن فاصله بین سنگها و کف سازی خشن محدود می شود. سیستم نمای خشک نامشهود یا غیره نمایان؛ در این روش نیز بست های مورد استفاده برای نگهداری سرامیک، پس از نصب نما قابل مشاهده قطعات نمای خشک نمی باشند. سنگ دیوریت:سنگ دیوریت نوعی سنگ آذرین است که دانه های آن درشت و رنگ آن خاکستری،خاکستری مایل به سبز و خاکستری تیره می باشد.دانه بندی این سنگ ممکن است شکل دار،بدون شکل و یا هم اندازه باشد. در این نوع طراحی، شما با یک ظرافت بیهمتا روبرو میشوید و بهتر است بدانید که در وهله اول طراحی خاص و فوقالعاده پنجره و سپس امنیت و ایمنی بالای آن نظر شما را به خود جلب میکند. سنگ هایی که در ساختمان به کارمی روند با نام های سنگ قواره،سنگ بادبر،سنگ لاشه،و سنگ پلاک شناخته می شوند.سنگ هایی که در ساختمان به کار گرفته می شوند یا به یکی از صورت های طبیعی می باشند؛ مانند: «قلوه سنگ»،«کار شده» و «بادبر و خرد» یا از معدن حاصل می گردد که باید جهت مصرف در ساختمان آماده شود که این آماده سازی معمولاً به دو صورت کار شده و خرد شده (شن و ماسه) صورت می پذیرد. ​Th is ​da ta w as w᠎ri tt᠎en with the he lp of behsaznama C on​te nt ​Ge ne ra​to​r DE MO!

صفحات سیمانی الیاف دار فایبرسمنت به عنوان یکی از انواع نمای خشک سیمانی در ساختمان هایی که اسکلت آن ها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی، دیوارداخلی سقف کاذب و نما استفاده میشود. فرهنگ و تاریخ یک شهر یا منطقه، بر ظاهر ساختمانهای آن تاثیرگذارند، بنابراین لازم است که پیش از طراحی یک ساختمان، به چگونگی نماهای اطراف دقت کنید. پنجره آلومینیومی مدرن یکی از پرفروشترین مدلهای پنجره است که با انواع نما و طراحی داخلی سازگاری خود را نشان میدهد. سنگ بادبر:سنگی است که با تیشه کاری کاملا شکل منظمی یافته و بویژه یک طرف آن شکل صاف به خود میگیرد.سنگ بادبر را در تونل سازی،پل سازی،جدول سازی،دیوار های باربر و غیر باربر،سنگفرش و پله استفاده می کنند و یکی از عمده ترین کاربردهای مهندسی سنگ لاشه و مالون بویژه در نقاط کوهستانی اجرای قوسهای سنگی است که در پلها،درگاهها و طاق.زیرین دالانهای سنگی مورد مصرف قرار میگیرد. نمای خشک آجری نسبت به بسیاری مصالح نیز وزن کمتری دارد و بسیار راحت نصب میشود. چهار چوب های نمای خشک از جنس چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می باشد. فرم پروژه نیز متشکل از پره های بتونی سبکی است که همچون غلافی رقصان در فضا ، هنگام عبور از مجاورت بنا ، از هر نقطه که به بنا بنگریم ، جلوه دیداری و شکل بدیعی پدیدار می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید