حقیقت کثیف در نمای خشک

برای رفع این مشکل می توان از انواع آجر های نسوزِ نما که عمر بالا و همچنین دارای طرح ها و رنگ بندی های متنوع هستند استفاده کرد. در مناطقی که آب و هوای معتدلی دارند اما ساختن ساختمانهای همکف در طرح و فرمهای متنوع قابل اجرا است. نماهای آجری بهترین گزینه برای ایجاد طرح و ظاهر متفاوت و خاص مناسب می باشد. همچنین باید افزود که استفاده از مثلث های بزرگ در نما، پوسته را به قطعات مسطح تقسیم می کند، که خود ناشی از هندسه مختلف زمین پروژه است که در نمای پروژه نیز به شکلی ملموس و متفاوت اجرای نمای خشک در ایران آشکار می شود. در طراحی نمای پروژه اداری-تجاری پارمیدا طراحان تلاش برای جلوگیری از طراحی استاتیک، طراحان برای طراحی پوسته بیرونی پویا، پوسته مثلثی شکل ایجاد کردند. در نمای خشک مصالحی که پوسته ساختمان را تشکیل می دهند، به اندازه ای از دیواره اصلی فاصله دارند. امروزه مهندسان معمار با طراحی ساختمانهایی لوکس و مینیمال و استفاده از مصالحی مانند شیشه ساختمانهای همکف بسیار شیک و مدرن را میسازند. ساختمانهای همکف مدرن امروزه بیشتر به عنوان ویلاهایی لوکس و لاکچری ساخته میشوند و طرفداران بسیاری دارند، در حالی که ساختمانهایی که نمای رومی دارند ما را به یاد ساختمانهای شهر میاندازند و کمتر درخواست میشوند. This da​ta has ᠎been c reat ed ​wi᠎th behsaznama C᠎onte nt Gen​er ator Dem᠎oversion !

اطلاعات برتر به نمای مدرن

برای ساختن ویلایی لوکس از نمای ساختمان سنگ، کاشی نما رومی و یا حتی ارزانترین نمای ساختمان میتوانند برای خانه شما مناسب باشند. این کار در نمای خانه ویلایی ساده ایرانی زیبایی آنها را دو چندان کرده و ظاهر ساختمان را لوکستر نشان میدهند. اما استفاده از سرامیکهایی با رنگ روشن هم برای نمای ساختمان ویلایی کوچک هم بزرگ زیبا و برازنده است. استفاده از مدل، رنگ و اندازه سرامیک کار شده در نمای ساختمان بستگی به سلیقه صاحب ملک دارد اما به طور کلی استفاده از نمای سرامیکی تیره برای ساختمانهای کوچک کاربرد ندارد و برای ساختمانهایی با متراژ بالا و بزرگتر شکیل هستند. استفاده از سنگ در طراحی مدرن ساختمان اغلب به صورت ترکیبی است. استفاده از مصالح کامپوزیت آلومینیوم در بیشتر موارد برای طراحی نمای مدرن ساختمان های اداری و یا صنعتی صورت می گیرد. • عناصر قرار گرفته به صورت ۹۰ درجه و تاکید بر خطوط افقی و عمودی. در طراحی نمای ساختمان استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار همچنین مصالح نوین و تکنولوژی های جدید به جذابیت نمای ساختما شما می افزاید. اما امروزه به دلیل گران بودن تمام مصالح ساختمانی و از طرفی افزایش جمعیت در شهرها ساختن ساختمان مسکونی همکف به طور کلی به صرفه اقتصادی نیست و این ساختمانها بیشتر به عنوان ویلاهای خصوصی در شمال کشور و یا در اطراف شهر ساخته میشوند.

نمای خشک مدرن

اگر معمار نیستید و می خواهید نمای ساختمان خود را به سبک مدرن طراحی کنید، باید اصول یک معماری مدرن را بدانید. • بتن که ستون فقرات معماری مدرن است. معمولا طراحی نما آنچنان دشوار بنظر نمی آید؛ اما قضیه آن طور که فکر می کنید نیست. بنابراین، به منظور جلوگیری از جلب توجه بست ها می توان آن ها را با رنگ های کوره ای الکترواستاتیک متناسب با رنگ سرامیک پوشاند و یا در ترازهای پایین تر که امکان رویت بست ها وجود دارد، از روش نصب پنهان یا روش های نصب­تر استفاده کرد. در این روش، بست های استیل (کلیپس ها) به گونه ای به پروفیل های قائم (استادها) اتصال پیدا می کنند که سرامیک ها در داخل لبه نگهدارنده آن ها مهار می شوند. بهطور مثال میتوانید از رنگ کردن قسمتهای نمایان بست استفاده کنید. • دنبال کردن زیبایی شناسی در استفاده از مواد تولید شده توسط فرآیندهای صنعتی. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی نمای ساختمان، نورپردازی ساختمان است. بدون شک ظاهر و نمای بیرونی یک ساختمان به اندازه نمای داخلی آن از اهمیت ویژهای از لحاظ سرمایه گذاری و زیبایی برخوردار است.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

یکی از موضوعاتی که افراد زیادی درباره آن سوال میکنند، نحوه اجرای نمای خشک است. چون سفتی بیش از حد دوغاب باعث می شود که در زمان نصب فشار زیادی بر روی سرامیک وارد شود. استفاده از نمای سرامیک خشک باعث حل مشکل فشار حاصل از باد بر نمای سازه در ساختمان های بلند و آسمان خراش ها شد. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند. این فناوری برای اولین بار در دنیا امکان ضد آب سازی360 درجه را در ساختمان ها و سازه ها را فراهم کرده ،بدین معنی که بهره بردار می تواند یک ساختمان را از پی تا بام با استفاده از این فناوری ایزولاسیون و آب بندی کند. طراحی مدرن ساختمان های مسکونی برپایه سادگی است . اکنون مواد استخراج شده بهصورت محلی با مواد مدرن برای پرداختن به بافتهای محلی ترکیب میشوند. نمای سرامیک خشک در برابر آتشسوزی مقاومت بالایی داشته و نمیسوزد؛ بنابراین با خیال راحت میتوان از این نوع نما استفاده کرد و احتمال آتشسوزی ساختمان را تا میزان قابلتوجهی کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید