حقیقت صادقانه به نیکی در نمای خشک نمایان

نما ساختمان به عنوان پوسته بیرونی سازه از اهمیت بالایی در این صنعت برخوردار است و نمای خشک به جهت سهولت اجرا و مزایای بیشمار بیشترین کاربری را در این صنعت داراست. چنان چه المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی می توان قسمت کوچکی از پوشش و نما را باز کرد. می توان بهره برد. این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید داشت. یراق آلات مربوط به این سیستم از اجرای نمای سرامیک خشک ، در ایران تولید می شود. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. این قابلیت در بسیاری از انواع نماهای دیگر وجود ندارد و در صورت آسیب دیدن قسمتی از نما مجبور به تقبل هزینه ی زیادی برای تعویض کامل آن خواهید شد. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود. یکی از دلایلی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متفاوتی بود که در اجرای نما به روش سنتی وجود داشت. Conte nt has been creat ed by behsaznama Content​ Gen er ator  Dem oversion .

یادداشت های تفصیلی در مورد نمای خشک به ترتیب گام به گام

به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. استفاده از سرامیک خشک: جهت عایق شدن دیوارهای خارجی می توان از فضای مجوف موجود میان سرامیک ها و دیوارهای خارجی جهت نصب مواد عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از سازه هایی از جنس فولاد و آلومینیوم، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. در سیستمهای نمای خشک نمایان یا مشهود بخشی از بسته هایی که جهت نگهداری سرامیک استفاده می شوند از بیرون بنا نیز قابل مشاهده می باشد البته برای کاهش جلب توجه این ها راه هایی وجود دارد از جمله رنگکردن بخشهای نمایان بست یه رنگ رویه نما .

در گام بعدی به دلیل عدم نیاز به تعمیر، ترمیم و نگهداری این نوع نما، در بسیاری از هزینهها به خوبی صرفه جویی میشود. این ویژگی نمای خشک سبب شده تا بسیاری از مشکلاتی که طراحان، مهندسان، متخصصان و مدیران پروژه ها با آن روبرو هستند، برطرف شود و با استفاده از این مصالح در هر سایز، ضخامت و رنگی که لازم است، به بالا رفتن کیفیت نما و اجرای کامل طرح مورد نظر خود خواهند رسید. با توجه به اینکه از سرامیک خشک پرسلانی در زمینههای مختلفی از قبیل مدارس، مراکز تفریحی، هتل، فرودگاه، بیمارستان، فروشگاه، کارخانه یا مراکز خرید استفاده شرکتهای نمای خشک در تهران میشود. برای جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان در سیستم ها ی نمای خشک ، یک فضای خالی تهویه بین عایق و نما ایجاد میکنند. برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود. که متوجه پوسته خارجی می باشد، متوجه خود ساختمان نخواهد بود. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت.

به همین دلیل هم برای پروژه ها و ساختمان های مرتفع بسیار سریع و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجری می توان نمای خشک را نصب کرد. به دلیل اینکه در نمای خشک چهارچوب های فلزی برای قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود می توان آن را بدون استفاده از داربست اجرا کرد ، این روند باعث میشود که سرعت اجرای نمای خشک به اندازه چشم گیری افزایش یابد و تقریباً ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی می شود . از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید