حقایق اساسی نمای خشک

سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود. کامپوزیتها از آن دسته مصالحی هستند که تقریباً منحصراً در نمای تجاری استفاده میشود. دیگر شاید وقت آن رسیده باشد که دست از نماهای حجیم و بی روح برداریم و به سراغ نماهای مدرن و پیشرفته برویم. پس از آن رشته ای از بتونه بر روی پروفیل قائم قرار داده می شود. امروزه یکی از سبک های مورد استقبال در طراحی نمای مدرن طراحی فضاهای با چندین کاربری می باشد. پس از مشخص شدن نوع نما و مصالح آن، مهندسین طراح باید اقدام به تهیه نقشه های فاز۲ شاسی کشی نمایند که این مرحله باید با توجه به جزئیات اجرایی سازه و با برداشت دقیق از شرایط موجود صورت پذیرد. کامپوزیتهای از مصالح هستند که صورت کالا مهندسی شده ساخته میشوند که از دو لایه آلومینیوم و پلی اتیلن تشکیل شده است اجرای ساده و سریع، هزینه نسبتاً پایین، وزن پایین، ماندگاری و مقاومت بالا، تنوع بالا در طرح و رنگ از جمله فاکتورهایی هستند که استفاده از کامپوزیت را در اجرای انواع مختلفی از نمای تجاری مدرن مناسب میسازد.

نحوه نصب نمای خشک

در این مقاله از نمای ساختمان ویلایی کوچک تا تصاویری که برای نمای ویلاهای شمال مناسب هستند را جمع آوری کردهایم. مقاومت بالا از مهمترین مزیتهایی است که افراد را نسبت به استفاده از آن در نمای تجاری مدرن ترغیب میکند از سایر مزیتهای آن میتوان به صرفه جویی در هزینههای اجرای نما و سرعت اجرای بالا اشاره کرد. این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید داشت. در سال هاي اخیر با توجه به شیب تند افزایش روز افزون قیمت حامل هاي انرژي در کل جهان و ایران، نگاهی جدید به صرفه جویی در مصرف انرژي و به عبارتی صحیح تر بهینه سازي مصرف سوخت حاکم شده است. ایده این است که مواد با یکدیگر تضاد دارند تا جلوهای چشمگیر ایجاد کنند که درعینحال کاملاً مدرن باشد. طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. صاحبان ساختمان می باست بودجه خود را پیش از خرید آماده کند. سبک طراحی مدرن از اصول و قوانین معماری روز پیروی میکند.این قوانین شامل حذف تزیین ها و سادگی المان های به کار رفته در نمای ساختمان است و معمولا بیشتر از یک نوع متریال در اجرای نمای خشک در ایران آن بکار نمیرود.

نمای خشک سنگ

This data has been gen er ated by behsaznama C on​te nt Generator  DEMO​!

سیستم های مدرن نما

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک در نوع طراحی و استفاده از المان های موجود در نما است؛ برای مثال در نمای سبک کلاسیک استفاده از عناصر معماری کلاسیک غرب مانند ستون، سرستون با جزئیات زیاد انجام میشود. از مزایای استفاده از سرامیک به عنوان نمای خشک آن است که دوام بسیار بالایی دارند و پس از گذشت سالها، همچنان زیبایی و جلوه خود را حفظ میکنند. سرامیکها که انواع مختلفی دارند به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند در سالهای اخیر استفاده از آنها در اجرای انواع نمای تجاری مدرن افزایش یافته است. از مزایا بالقوه این سرامیکها میتوان به مقاومت بالای آنها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، در دسترس بودن در طرح و رنگهای متنوع، اجرای آسان و سریع اشاره کرد. برای جلوگیری از سادگی بیش از اندازه طراحی نمای مدرن می توان از چند متریال به طور همزمان در طراحی نمای مدرن استفاده کرد.اما حفظ یکپارچگی احجام و کنترل میزان جزئیات از ضروریات طراحی نمای بیرونی ساختمان به سبک مدرن است. در برخی پروژه ها شاهد شکستگی های متعدد در سطح نما هستیم که مغایر با ضوابط شهرداری در زمینه کاهش تنوع متریال وشلوغی بیش از اندازه نمای ساختمان است. به صورت کلی نمای بیرونی ساختمان مسکونی مدرن بسیار زیبا، ساده و به دور از هرگونه جزئیات بیش از حد هستند.

مدرنیزه شدن معماری ،مبحث جدیدی در طراحی نمای ساختمان را باز میکند. در سبک طراحی نمای مدرن ،شیشه و صفحه دو عنصر اقتباس شده از معماری میس وندروهه (معمار پیشروی معاصر) حرف اول را میزنند. شرکت مهندسی و ساختمانی زیبا، برای اولینیار فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و در این سالها با مسئولیتپذیری و وفای به تعهدات داده شده به مشتریان توانسته رضایتمندی زیادی از مشتریان خود بهدست آورد. شیشه به دلیل ساختاری که دارد در نماهای مدرن تجاری همخوانی بالایی با سایر مصالح به ویژه فلز و بتن از خود نشان میدهد. در انتخاب نوع نمای مدرن تجاری باید فاکتورهایی را مد نظر قرار داد که به انتخاب شما را سادهتر خواهند کرد. مصالح مختلفی را میتوان در اجرای انواع نماهای مدرن تجاری به کار برد. اگرچه کامپوزیت عمدتاً به تنهایی در اجرای نمای ساختمان به کار برده میشود اما ترکیب آنها با مصالح دیگر نیز جنبههای زیباشناختی خوبی را به دست خواهد داد. استفاده از نور محیطی متریال های ترکیبی، یکی دیگر از تفاوت های طراحی نمای مدرن با نما رومی یا کلاسیک است،که کاربرد فراوانی هم در نما و هم در طراحی داخلی ساختمان دارد. بتنها هم از جمله مصالحی هستند که در ساخت نماهای مدرن و مینیمال بسیار استفاده میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید