بحث بر سر اجرای نما

اما در این روش با گذشت زمان به علت تفاوت ضریب انتقال حرارت و متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض ملات، احتمال جدا شدن سنگ از نما و برخورد آن به عابران وجود دارد.به علاوه این که بعد از جدا شدن سنگ از نما در صورتی که سریع اقدام به تعمیر آن نشود، تغییرات آب و هوایی و رطوبت، مواد و مصالح ساختمان را از بین برده و به عایق های ساختمان آسیب وارد میکند. نما های ملاتی معمولا بعد از 20-15 سال نیاز به ترمیم و بازسازی دارند که مسلتزم تخریب نما و ملات زیر آن است، این عمل موجب افزایش هزینه های ترمیم شده و به علاوه اینکه موجب آسیب دیدن سنگ نما میشود.اما سیستم نصب خشک طول عمر و دوام بیشتری دارد. فیلم زیر نحوه ی مونتاژ سیستم Tekta را نشان میدهد. در این روش از اجرای نمای سرامیک خشک ، ابتدا شاسی کشی فلزی زیر نمای ساختمان که شامل پروفیل ها و قوطی های فلزی است با رنگ ضدزنگ یا رنگ اپوکسی پوشش داده می شود. در مواردی لازم است که طراحی نما ساده انجام شود و در موارد دیگر توجه به جزئیات و اجرای یک نمای پیچیده مهم است. طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. A rticle w as gener at​ed ​with behsaznama Con tent Generator D​emoversion!

سه نکته برای نماهای مدرن

از نظر ایمنی هم کیفیت آن کاملا مورد تایید است. با هدف بهبود کیفیت زندگی شهرنشینی, نحوه اجرای نمای خشک ساختمان کمک به بهبود زیبایی بصری شهری و کاهش اتلاف انرژی از اولین اهداف تاسیس و فعالیت گروه مهندسان مهرازان نما بوده است. در چنین فضایی بود که شرکت کاشی پارس با همکاری شرکت اسپانیایی ( MASA SYSTEM ) و شرکت های داخلی که در این زمینه متخصص بوده و با درك کامل از چنین شیوه هایی خود را به رعایت کلیه اصول فنی و اجرایی آن پایبند دانسته و با توجه به سوابق و تجارب عملی خود در این زمینه و ایجاد روابط کاري تنگاتنگ با بهترین شرکتهاي اروپایی فعال در این بخش ، اقدام به فعالیت در زمینه طراحی و نصب نما ، و همچنین تامین قطعات و لوازم مورد نیاز این نموده است. در این مقاله مجموعه کاشی پالاس تولیدکننده بهترین محصولات پرسلانی به روش های نصب سرامیک پرسلان بعنوان دیوار پوش و کفپوش می پردازد. سرامیک پرسلان جدیدترین محصول از خانواده کاشی هاست که در کف و دیوار ساختمان ها استفاده می شوند. ولی در یک حالت کلی و استاندارد شما باید برای نصب هر متر مربع سرامیک پرسلان 2.5 کیلوگرم تا 3.5 کیلوگرم چسب کاشی و سرامیک مصرف کنید، تا به نتیجه خوبی برسید.

هزینه حمل مصالح به طبقات حدود 100هزار تومان و هزینه دستمزد برای هر متر مربع (بدون مواد نصب) با توجه به مدل و متراژ کار از 8هزار تومان تا 11هزار تومان میباشد. سنگ به عنوان متریال اصلی در نمای ساختمان ها به کار می رود و بیش تر ساختمان ها دارای نمایی با طیف رنگی کرمی-خاکی هستند. متریال کاربردی در طراحی نما چوب و سنگ می باشد. همانطور که می دانید آجر به عنوان کاربردی ترین و محبوب ترین متریال در معماری سنتی ایرانی به کار می رفته است. این روش از نظر اجرایی ساده ترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن ارزان ترین و سبک ترین روش نیز می باشد. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود. اجرای سرامیک پرسلانی توپر که به سرامیک فول بادی یا سرامیک یک سانتیمتری نیز مصطلح است به صورت خشک نمایان و غیرنمایان انجام می شود. همین امر باعث می شود تا اجرای نما 2 پوسته شود و یک محفظه در بین دیوارها ایجاد تا از ورود و خروج هوا جلوگیری شود.

همچنین در اجرای نمای خشک باید شرایط و آب و هوا را مد نظر داشته باشید. فضای خالی موجود بین بدنه ی ساختمان و نما، موجب جمع شدن هوا در این فضا میشود و از آنجایی که هوا به عنوان عایق عمل میکند، مانع هدر رفت انرژی ساختمان می شود. ۱- این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند . ۲- بست های آلومینیومی با واشرهای عایق که بست ها به ریل ها به نحو مناسبی متصل می شوند و واشرها مانع ایجاد صدای لرزش حاصل از باد می شوند. درطراحی نمای بیرونی ساختمان با سرامیک با توجه به طراحی قابل کنترل میتوانند زیبایی زیادی در نما ایجاد کند. این موضوع باعث می شود حجم هواسازی مصنوعی مورد نیاز ساختمان کاهش یابد و اجرای نمای سرامیک خشک ذخیره انرژی را در گرما و سرما تضمین می کند. پایین بودن هزینههای جانبی و تنوع دتایل اجرای سرامیک خشک تاثیر زیادی بر قیمت سرامیک خشک نما داشته و اجرای نمای سراميک خشک را به شیوهای موفق در این صنعت تبدیل کرده است. مصالح و موادی که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند، دارای تنوع بالایی هستند. This was created ᠎with t​he he lp  of behsaznama C onte nt Gene ra​tor  DE MO !

دیدگاهتان را بنویسید