این 5 تکنیک راز|روش|استراتژی} برای بهبود کرتین وال را اعمال کنید

شاید امروزه اسم رومی با نام معماران معروف ایران زمین گره خورد باشید و همه این سبک از معماری و اجرای نما را بیشتر با این معمار می شناسند. در شیشه دوجداره و یا سه جداره ، با تزریق نوعی گاز بی اثر با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین ، می توان سد حرارتی و عایق صوتی بین فضای بیرون و فضای داخلی ایجاد نمود . از جمله مزایای استفاده از نمای اسپایدر شیشه ای می توان به کاهش سر و صدای خارجی ، بهبود استفاده از فضاهای کوچک ساختمان ، ایجاد عایق حرارتی در فصول سرد و ایجاد تهویه بیشتر در فصول گرم و در نهایت زیبایی آن به دلیل بدون فریم بودن اشاره کرد. از انواع برچسب های شیشه می توان به برچسب امنیتی شیشه که از خورد شدن شیشه و آسیب رسانی آن جلوگیری می نماید، برچسب عایق حرارتی شیشه برای تبدیل نمودن شیشه های معمولی به شیشه کم گسیل ، برچسب شیشه هوشمند اشاره نمود . بنابراین آنچه باید در سیستم طراحی اتصال ایمن شیشه و فولاد مورد توجه قرار گیرد ، شیشه و عملکرد آن است و به دلیل مقاومت و تحمل کم شیشه در برابر بارهای وارده ، فریم های آلومینیومی به عنوان المان های سازه ای طراحی و اجرا می شوند.

انواع روش های نمای خشک

نماهای آلومینیومی در قرن 19 با گسترش تولید و کاربرد پنل های شیشه ای در سطح شهرهای بزرگ جهان ظاهر شدند و از سال 1930، یعنی زمانی که آلومینیوم برای نخستین بار در تاریخ به عنوان یک متریال ساختمانی تولید شد، گسترش بیش تری پیدا کردند. در حال حاضر، نمای آلومینیومی برای ساخت پوسته ساختمان های بلند در شهرهای کل جهان استفاده گسترده دارد. نمای دو پوسته بیشتر برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان بکار می رود. چوب ترموود چیست و نمای ساختمان با چوب ترموود چه مزیتهایی دارد؟ و یا اینکه ارتفاع ساختمان در چه میزانی است که این موارد در بحث قیمت گذاری شست شوی نما موثر است. نمای آلومینیومی دیوارهای داخلی را از خارج جدا می سازد، ولی فقط از وزن خود و بارهای اعمال شده، از جمله بارهای باد و بارهای لرزه ای حمایت می نماید و این بارها را به ساختار اصلی ساختمان انتقال می دهد. ستون های اصلی هرگز وزن هیچ بخش از ساختمان، جز بار مرده ی طبقات خود را حمل نمی کنند. نمای کرتین وال به صورت سر تا سری با فاصله ی کم ولی متصل به سازه اصلی اجرا می شود و فریم نما هیچگونه بار سازه ای ساختمان را تحمل نمی کند و تنها برای تحمل وزن شیشه ها و کنار هم قرار دادن آن ها به کار می روند.

شیشه کم گسیل شیشه ای است که به علت وجود پوشش های پایه فلزی میکروسکوپی خاص بر روی یک یا دو سطح آن، تابش فروسرخ سطح گرم شیشه به سطوح سرد پیرامون، و در نتیجه ضریب انتقال حرارت آن، نسبت به شیشه های شفاف، کاهش یافته است. شیشه های شفاف به طور معمول گسیلندگی ( ضریب گسیل ) حدود 0.85 دارند، اما گسیلندگی شیشه ی کم گسیل، در سطحی که پوشش کم گسیل بر آن نشانده شده است، می تواند تا میزان 0.05 کاهش یابد. که دست طراح را تا حدود بسیار زیادی بسته نگه می دارد. امروزه هرچند که نرم افزار های پیشرفته مدلسازی تا حد بسیار زیادی طراحی نمای ساختمان را تسهیل نموده اند. نمای شیشهای اسپایدر در فروشگاهها و در نماهای تجاری کاربرد بسیار زیادی دارد که با رشد نماهای شیشهای مدرن در ساختمان سازی، نمای شیشهای اسپایدر توانسته کمترین میزان استفاده از فریم و فلزات و بالاترین میزان ایمنی را فراهم کند.

آیا می تواند کرتین وال را بفروشد؟

با مسدود کردن اشعه ماورا بنفش، بسیاری از اشیاء به ویژه اشیاء در نزدیکی نما از آسیب ها محافظت می شوند. با طراحی منحصر بفرد و اتصالات نقطه ای چنگک ها به ستونها ، سقفهای سازه ای ، دیوارها و یا سازه های فلزی خاص مونتاژ شده و درز های بین شیشه ها با مواد خاصی پر می شوند. با ظهور معماری پایدار محیطی و تاثیر روی طراحی معماری بناها، نیاز به بررسی اثرات عناصر این معماری در مصرف انرژی کاملا سرامیک پرسلانی احساس می شود. به شدت کاهش خواهد یافت و لذا تاثیر بسزایی بر افزایش کیفیت خواهد داشت. در سیستم فریم لس شیشه ها در کارخانه بر روی فریم های آلومینیومی سوار و توسط آنها کاور می شوند و از خارج ساختمان تنها درز میان شیشه ها قابل رویت خواهد بود. استفاده از شیشه در ساختمان ها به یک امری ضروری بدل شده است. ­ایجاد فاصله میان دیوار اصلی ساختمان و پوسته دوم به عنوان نما ، جریان هوا و تهویه طبیعی را ممکن می سازد. پوسته شیشه ای می تواند تک جداره ، دو و یا سه جداره باشد اما ترجیح داده می شود که جنس و متریال پوسته اول و دوم به دلیل کارکرد مشابه و همچنین سازگاری بیشتر با یکدیگر یکی باشد تا یک سیستم یکدست و یکپارچه تشکیل شود. ​Data was c reated with behsaznama Co ntent Genera᠎to r DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید