اجرای نما مصاحبه تخصصی

استفاده از هرنوع ساختار شیشه در این نما بلامانع بوده که با توجه به شرایط محیطی و کاربری نما تعیین می گردد. از طرف دیگر، توسعه بلند مرتبه سازی و بهره گرفتن از نماهای شیشه ای و فلزی که برای شفاف سازی ساختمان ها و بهره بردن از نور طبیعی نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در کاهش مصرف انرژی به شمار می آیند. طراحی و عملکرد این نما در مقایسه با گزینه های دیگر اجرای نما یک ابتکار در ساخت و ساز مدرن است که در آن دیوارهای خارجی، جزئی از ساختار اولیه ساختمان نمی باشند، بلکه تنها نقش یک پوشش روی فضای داخل را دارند. علاوه بر این ، روکش صفحه باران یک لایه محافظ دیگر در برابر تراکم و نفوذ آب و همچنین کمک به کاهش ظاهر ترک ها و شکاف ها در ساختمان است ، زیرا تغییرات دمایی کمتری را متحمل می شود. طراحی نمای هوشمند دارای اهمیت بسیار زیادی برای دو موضوع آسایش حرارتی محیط داخلی، همچنین میزان مصرف انرژی است. نماهای نئوکلاسیک برگرفته از معماری روم باستان و یونان و سبک معماری رنسانس و همچنین باروک است. Th is da᠎ta has been g​enerated ᠎by behsaznama Content Gen​erator​ D emov​ersi on!

سرامیک نمای خشک

نماهای آلومینیومی به سرعت با جنبش مدرنیستی در ساختمان سازی و خصوصا با ظهور سبک بین المللی که در میانه های قرن بیستم شهرت و محبوبیت پیدا کرد، ارتباط پیدا کردند. در سال های اخیر معماران به طراحی نمای هوشمند و نمای دینامیک، گرایش پیدا کرده اند، از آن جایی که نمای ساختمان به عنوان بیرونی ترین بخش یک ساختمان در تماس مستقیم با محیط قرار دارد، در نتیجه نقش مهمی در کنترل و هدر رفتن انرژی دارد. بطور کلی نمای اسپایدر دارای سیستم متنوع ساختار سازه ای ازسیستم سازه های فلزی ، کابلی و شیشه ای می باشد که با توجه به کاربری ساختمان ، بارگذاری و هزینه از آنها استفاده می شود. نمای این دیوارپوش های پارچه ای می تواند ریز بافت و ظریف یا دارای بافتی خشن و درشت باشد. نمای آلومینیومی در سیستم های پوششی غیر سازه ای جهت پوشش دادن به دیواره های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. با پیشرفت پوشش های شیشه ای و تمایل معماران به خلق پوسته های جدید، کار آمد و زیباتر پوسته های اسپایدری پا به عرصه گذاشتند. نمای کرتین وال curtain wall نوعی از طراحی نمای شیشه ای ساختمان است که از سیستم پوشش توسط سازه ایستا خود مورد استفاده قرار میگیرند.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

نماهای آلومینیومی در قرن 19 با گسترش تولید و کاربرد پنل های شیشه ای در سطح شهرهای بزرگ جهان ظاهر شدند و از سال 1930، یعنی زمانی که آلومینیوم برای نخستین بار در تاریخ به عنوان یک متریال ساختمانی تولید شد، گسترش بیش تری پیدا کردند. در واقع تفاوت در شرایط محیطی خارج و داخل ساختمان سبب مصرف این انرژی می گردد که می تواند توسط طراحی و اجرای یک نمای مناسب با اقلیم و شرایط محیطی میزان این انرژی مصرفی کاهش چشم گیری پیدا کند. به عنوان مثال، اگر سطح شیشه نما بیش تر شود، نور طبیعی می تواند با عمق بیش تری به فضای درون ساختمان نفوذ پیدا کند. سیستم فریم لس یکی از انواع نمای شیشه ای است که شیشه ها با فاصله کمی نسبت به یکدیگر بدون هیچ گونه عنصر اضافی قرار گرفته و فقط با چسب سیلیکون آب بندی می شود. نمای آلومینیومی دیوارهای داخلی را از خارج جدا می سازد، ولی فقط از وزن خود و بارهای اعمال شده، از جمله بارهای باد و بارهای لرزه ای حمایت می نماید و این بارها را به ساختار اصلی ساختمان انتقال می دهد. انواع مختلفی از اشکال نما ممکن است با استفاده از فولاد سبک از جمله دیوارهای منحنی ، پنجره های بزرگ و پیش بینی هایی مانند سایه های خورشیدی و بالکن ایجاد شود.

پس نتیجه میگییرم که در بعضی از مواقع به دلیل محدودیت هایی مانند مصالح استفاده شده در نمای ساختمان امکان استفاده از سیلیس و دیسکلیر وجود ندارد. تا بتواند لکه هایی که به سختی از سطح نما کنده میشود را حل کند. مخصوصا در نماهای کامپوزیتی که جرم ها به صورت سختی بر روی سطوح کامپوزیتی نشسته است جهت بهتر تمیز شدن حتما از شستشو به صورت واترجت استفاده شود. این واحد تولیدی با تکیه بر سالها تجربه در صنعت آلومینیوم در سال ۱۳۹۰ اقدام به راه اندازی دو خط مونتاژ کامل ساخت، تولید و نصب درب و پنجره دوجداره مدرن آلومینیومی نمود و اکنون تبدیل به برندی شناخته شده و معتبر در صنعت ساختمان ایران و کشورهای همسایه شده است. این مجموعه با بیش از ۴ دهه تجربه در حوزهی تولید پروفیل آلومینیوم و اجرای خدمات رنگ آمیزی به روش آندایزینگ و روش پودری، با بزرگترین تولیدکنندگان صنعت درب و پنجره آلومینیومی همکاری کرده و امروزه متنوعترین سیستمهای معماری و نما را تولید میکند. با این حال ، می توان با افزایش میزان جابجایی چراغ از نما ، این میزان را کاهش داد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نما بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید