آیا این نمای مدرن Factor واقعا این طاقت فرسا

این نما جزء دسته نماهای خشک به شمار می آید (نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود). در ماه های تابستان ، این پدیده همرفت طبیعی به معنای تجدید هوا است که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. محدودیتهای فنی و نبود مصالح مدرن باعث شد ابعاد پنجرهها در حد متعالی باقی بماند؛ ولی برای حل معضل مشرفیت ارتفاع کف پنجره به وسیله کرسی چینی ساختمان بالا کشیده شد، انواع شبکه و نرده اختراع شد و در نهایت فضاهای بلافاصل طبقههای همکف به کاربریهای غیر مسکونی تبدیل شد. این دیوار گسترش فضاهای مسکونی در داخل «چهار دیواری اختیاری» و بدون پنجره به فضای عمومی را به دنبال داشت. اگر ساختمان، پنجره های معمولی دارد یکی از راه های کم هزینه، استفاده از نوارهای ال ایی دی مخفی است که بالا و پایین پنجره نصب می شود.اهمیت نورپردازی در معماری بسیار زیاد است. کرتین وال در نمای ساختمانهای لوکس کاربرد زیادی دارد.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

نمای شیشه ای اسپایدر در فروشگاه ها و در نمای مدرن مورد کاربرد دارد. به دلیل مقاومت بالای این نوع خدمات، از آلومینیوم رنگی در نمای مدرن ساختمان ها و بسیاری از صنایع استفاده می شود و محبوبیت بالایی در صنایع گوناگون دارد. هم چنین به دلیل خاصیت رفلکس کردن نور در شیشه، از قسمتهای بیرونی نمیتوان بهراحتی داخل ساختمان را دید. که عبارتاند از: مقاومت در برابر تابشهای شدید و بارشهای اسیدی به دلیل پوشش رویه آن از جنس رزین PVDF. موریس در کتاب تاریخ شکل شهر خود میگوید که کلیساها صحن یا جلو خانی مستقل به نام پارویس در جلوی سردر خود داشتند برای همین نمای اصلی آنها فقط برای مراجعین اجرای نما قابل مشاهده بود. شفافیت که یکی از اصول خرد گرایی و یک شعار سیاسی اجتماعی زمان بود، به معماری انتقال یافت و مفاهیم «سبکی» و «شفافیت» ارکان اصلی زیبایی شناسی نو گرا شدند. با بهکارگیری در و پنجرههای شیشهای میتوان ظاهری مدرن و زیبا به ساختمان بخشید.

همانطور که از نام آن مشخص است ، این نوع نما متشکل از مصالح ساختمانی با وزن قابل توجه است. آنها را میتوان در هر نوع پوشش، پارتیشن، سقف کاذب و غیره استفاده کرد. انسان برای حفاظت خود در برابر عوامل جوی و اقلیمی از یک طرف و حیوانات موذی و انسانهای مزاحم از طرف دیگر، فضایی به نام خانه را برای خود ایجاد کرد. اما به دلیل تغییراتی که در دنیای معماری، اجتماعی و تکنولوژی در حال رخ دادن است، استفاده از نماهای نورپردازی شده با چالش های جدیدی روبرو شده است. نماهای دیواری و آتریم ها درواقع ترکیب باکیفیت، طرح های مختلف و انعطاف پذیر از شگفت انگیزترین خانه های معاصر با نمای شیشه ای محسوب می شوند. آنها در برابر معابد صخرهای خود هم حیاطی به عنوان حصار ایجاد میکردند؛ ولی یونانیها و تاحدی رومیها، معبدهای خود را با الگو گرفتن از کلبههای چوبی به صورت منفرد بنا مینمودند این نیز در حالیست که آنها هم با ایجاد مفصلی بین فضای بسته و باز ردیف ستونهایی، جهت ایجاد فضایی نیمه باز میساختند که به سختی میتوان معنای امروزی «نما» را به آنها نسبت داد. صلابت و شکوهی که از گذشته به ارث رسیده بود و در نماها متبلور میگشت، از نظر سیاسی و فرهنگی زیر سؤال رفت و یکی از نقاط ضعف معماری و شهرسازی گذشته معرفی گردید.

اگر تنها قسمت های مشخصی نورپردازی شود بازهم می تواند روی نظر مردم تاثیر مثبت بگذارد . روش پرکاربرد نصب چراغ های ال ایی دی روی دیوار جلویی ساختمان است طوریکه خود چراغ ها نیز کاملا قابل رویت هستند در این روش باریکه های نازکی از نور از قسمت بالایی و پایینی چراغ تابیده می شود. یکی از بهترین راهکارها برای کاهش مصرف برق در نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی قسمتی از نما بجای پر کردن کل نما با چراغ است. بعلاوه تعبیه سوئیچی برای روشن و خاموش کردن همه یا تعدادی از چراغ های نما وقتی کسی در اطراف نیست لازم و ضروری بنظر می رسد. موضوع مهم بعدی نحوه استفاده صحیح و هدایت درست نور برای روشنایی ساختمان است زیرا نورهایی که به شیوه نادرست نما را روشن می کنند نتیجه ای عکس داشته و ساختمان را نازیبا و گیج کننده نشان می دهد. کاربرد انواع کرتین وال تنها محدود به نمای ساختمان نمیشود و از آن میتوان برای ساخت درها و پنجرههای شیشهای، سقف شیشهای و پارتیشن استفاده کرد. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد. جهت دریافت مشاوره از آرین ایراتا و همچنین پرسش سوالات متداول با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید. اگر در خانه تان میز تحریری برای فرزند محصل خود دارید سعی کنید تا با استفاده از کاغذ دیواری ها چهره ای نو به آن ببخشید و آن را جذاب تر کنید تا فرزندتان میل و اشتیاق بیشتری برای نشستن پشت میز تحریر خود را داشته باشد. This was c reat᠎ed by behsaznama Content Gen᠎erat᠎or Dem᠎oversion᠎!

دیدگاهتان را بنویسید