آنچه وارن بافت می تواند در مورد نماهای مدرن به شما بیاموزد

احجام استفاده شده در طراحی نما، می توانند با مقداری چرخش به طرف داخل یا خارج، فرم منحصربه فردی به نما ببخشند. در صورتی که معمار نیستید و تمایل دارید نمای بیرونی ساختمان خود را حرفه ای طراحی کنید و یا بهترین طرح را انتخاب نمایید، باید قوانینی که یک معمار طی طراحی نما لحاظ می کند را به کار گیرید. این پیشنهاد به تنهایی می تواند در عین عملکرد، طرح نما را تعریف کند. ظهور معماری و نمای مدرن را می توان از قرن ۱۹ میلادی در اروپا دانست و معماری مدرن به معنای استفاده از آخرین یافته های علم و فناوری است. در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد. با توجه به نقشه های اجرایی، اولین اقدامی که باید صورت پذیر، پیاده سازی تراز و میزان پیش آمدگی های زیرسازی بوسیله ریسمان کشی می باشد. برخی از فراورده های چوبی مانند چوب پلاست و ترموود که برای در نما استفاده می شوند از خود چوب طبیعی عمر بیشتری دارند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

معماری و صنعت ساختمان همسو با ابداع مصالح نوی و تیغ ر در ساختار فعلی برخی از آن ها پیش می رود و بی تردید، پانلها در اشکال و ساختار مختلف، از این قاعده مستثنی نیستند. در صورتی که تمایل دارید نمای خاصی برای ساختمان خود رقم بزنید، می توانید خطوط را از حالت قائم بر یکدیگر خارج کرده و فرم های دیگری ایجاد کنید. امروزه بیش از گذشته در طراحی نما مدرن ساختمان به طراحان معماری احتیاج داریم که به موضوعات اجرایی ساختمان تسلط داشته باشند و طرح های آن ها را بتوان اجرا کرد. پیشنهاد می گردد، جهت نصب توری های رابیتس، آنها را بصورت دولایه و با قراردادن ستونهای هر لایه رابیتس بین یکدیگر، اقدام گردد تا از عبور دوغاب و یا ملاتهای سیمانی از رابیتس جلوگیری به عمل آید. وقتی یک نمای مدرن ساختمان زیبایی را می بینیم، سوالات بسیاری در ذهن ما نقش می بندد برای مثال این نما به چه صورت پیاده سازی شده است؟ این بنا که در ریاض عربستان ساخته شده است نمونه ای از نمای مدرن میباشد که به طرز ماهرانه ای تعادل بین سطوح جامد و شفاف را با استفاده از خطوط واضح، حفظ کرده و به زیبایی با بقیه نما در تضاد است؛ ساختار زیبا با هماهنگی در چارچوب شهری در کنار تلفیق سنگ، شیشه،کامپوزیت و تراورتن شنی این نمای بیرونی را چشمگیر کرده است.

استفاده از صفحات پیوسته در طراحی نما که بخش های مختلف را در قاب های تعریف شده می گذارند، پیشنهاد دیگری است که می تواند بسیار پرطرفدار باشد. طراحی تراس های سبز به همراه بام سبز از نقاط قوت این پروژه به حساب می آیند و موجب خلق نمای پویا شده است. سوال اینجاست که چرا این نما به نام نمای تهویه شونده شهرت دارد؛ شاید به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان است. یا سوال هایی در مورد محل تکیه گاه و اتصال و بخش های اولیه و ثانویه در سازه نما برای ما آشکار نباشند، می پرسیم که همه این ها در طراحی نمای مدرن ساختمان به همان پیچیدگی های کار مهندس طراح بر می گردد. در صورتی که می خواهید ساختمان شما در شب نیز همچون روز خودنمایی کند و یا حتی شیک تر باشد، باید در نورپردازی سطوح سلیقه و دقت به خرج دهید. نورپردازی نما از سایر موضوعاتی می باشد است که باید حتما در طراحی در نظر بگیرید. از قدیم الایام تابحال آجر یکی از مصالح پرمصرف معماری و پیاده سازی ساختمان در کشور ما محسوب میشده است. This  post has been written with behsaznama Content Gener ator Demov er si​on᠎!

آجر از قدیم در نقش ها و نماهای ایرانی و اسلیمی دارای نقش موثری بوده است. در رابطه با قوانین شهری در طراحی نمای مدرن این مجموعه با سابقه پیاده سازی نماهای مدرن شهری و اطلاعات کامل نسبت به تغییرات اخیر قانونی در انجام پروژه موردنظر شما کمک بزرگی می کند. در صورتی که قصد انجام این کار را دارید باید حتماً از رنگهای پایدار که در برابر عوامل جذبی مناسب هستند، استفاده کنید. سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود: نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند. شیشه اسپایدر از جنس شیشه های نشکن بوده و مقاومت بالایی در برابر هر گونه ضربه و طوفان دارد و هم چنین به منظور عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده واقع می شود. نمای ساختمان مسکونی، علاوه بر محافظت، دارای یک کارکرد مهم و مفید دیگر است که طراح و صاحب ساختمان باید به طور قطع در نظر بگیرد؛ یک نمای ایده آل، با عملکرد عایق حرارتی، باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد طراح و مجری نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید