موضوع کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

خواندن کتاب برای کودکان

خواندن کتاب برای کودکان فرصتی را فراهم می کند تا به رشد هوش هیجانی و خلاقیت برسند. خواندن کتاب برای کودکان، برای موفقیت آن ها بسیار مهم است. کودکانی که والدین شان برای آن ها کتاب می‌ خوانند به احتمال زیاد در هر زمینه ‌ای از زندگی شان بهتر عمل می‌ کنند. مربیان، والدین و اعضای جامعه باید به کودکان در ایجاد عشق و اشتیاق به خواندن کتاب کمک کنند. همچنین امروزه فضای مجازی و سایت های خرید کتاب  با موضوع کودک نیز، نقش مهمی در شکوفایی استعدادهای آنان دارند.

اهمیت خواندن کتاب ادبی برای کودکان:

کتاب ادبی راهی برای شناخت میراث فرهنگی

اهمیت ادبیات کودک این است که راهی را برای آنان فراهم می آورد تا در مورد میراث فرهنگی سرزمین خود و سایر جوامع بیاموزند. یادگیری این ارزش ها برای کودکان بسیار مهم است، زیرا ایجاد نگرش مثبت به فرهنگ خود، برای رشد اجتماعی و شخصی او ضروری است. البته باید در انتخاب کتاب های مناسب برای این سنین نیز نهایت دقت را داشته باشید.

خواندن کتاب ادبی باعث تقویت هوش هیجانی می شود:

داستان ها این قدرت را دارند که رشد عاطفی و اخلاقی کودکان را ارتقا دهند. ادبیات برای کودکان حاوی لحظات بحرانی زیادی است. وقتی شخصیت های مهم داستان، تصمیمات اخلاقی می گیرند و دلایل تصمیم گیری های خود را در نظر می گیرند، به کودک این حس را القا می کنند که عمیق تر فکر کند.

کتاب ادبی خلاقیت کودک را پرورش می دهد:

کتاب های تخیلی زیادی وجود دارد که کودکان را به یادگیری موسیقی و هنر ترغیب می کند و در طراحی و تعامل آن ها تمرکز دارد. تاثیر کتابخوانی بر کودکان، موجب پیشرفت تخیلات درونی آن ها می شود.

تاثیر خواندن کتاب ادبی در سال های متوالی:

کودکان در طی سال های متوالی زندگی شان، بسیار تحت تأثیر قرار می گیرند و ادبیات کودک می تواند به آن ها در دلسوز و باهوش بودن در زندگی آینده کمک کند. در واقع این نوع ادبیات می تواند کودکان را به سمت برقراری روابط اجتماعی و ارتباط درست با افراد ترغیب کند.

نقد و بررسی کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی:

چارلی و کارخانه شکلات سازی رمانی جذاب برای کودکان و نوجوانان می باشد که در سال 1964 توسط روالد دال نوشته شده است. اولین چاپ این کتاب، در آمریکا توسط جوزف شیندلمن تصویرگری شد. فیت ژاک، اولین چاپ این کتاب در بریتانیا را تصویرگری کرد. سپس در ۱۹۸۵ مایکل فورمن و در ۱۹۹۵ کوئنتین بلیک این کتاب را تصویرگری کردند. همچنین در سال 2005 یک فیلم فانتزی موزیکال به کارگردانی تیم برتون و نویسندگی جان اوگست، ساخته شده است.

داستان این کتاب درباره چارلی، پسری کوچک و فقیر، در لندن است که با پدر و مادر و همچنین پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود زندگی می‌ کند. خانواده او، کانون بسیار گرمی دارند به همین دلیل چارلی، فقر را در زندگی احساس نمی‌ کند. چارلی علاقه زیادی به شکلات دارد، ولی به حدی فقیر است که هر سال فقط یک شکلات می تواند بخورد.

در نزدیکی خانه او، کارخانه بزرگ شکلات‌ سازی قرار دارد که قبلا به دست فردی عجیب به نام دکتر ویلی وانکا اداره می ‌شد. او بهترین شکلات دنیا را می ‌ساخت و آن را به تمام دنیا صادر می‌ کرد، اما یک روز که ویلی در حال کوتاه کردن موهای خود بود، متوجه یک موی سفید می ‌شود و تصمیم می‌گیرد وارثی برای خود انتخاب کند تا بعد از نبود او فردی دانا بتواند کارخانه او را اداره کند.

ویلی وانکا پنج بلیط طلایی داخل پنج شکلات وانکا پنهان می کند تا دست هرکسی می افتد بتواند از کارخانه او بازدید کند و از بین این پنج کودک یکی را به عنوان مدیر آن کارخانه بپذیرد. جهان به ‌دنبال این پنج بلیط زیرورو می ‌شود و در آخر پنج کودک مشخص می ‌شوند؛ آگستوس گروپ (یک پسر چاق و شکمو)، وروکا سالت (دختری که والدین پولدارش او را لوس کرده ‌اند)، وایولت بورگارد (دختری  که مدام آدامس می ‌جود)، مایک تی وی (پسری که دیوانه‌ تلویزیون است) و در نهایت، چارلی پسر فقیری که عاشق شکلات است.

در آخر

خواندن کتاب، می تواند بچه ها را به هر دنیایی که تصور می کنند ببرد. همان طور که در این نوشته به آن اشاره شد، خواندن کتاب ادبی برای کودکان، بعد از گذشت دوره ای کوتاه مدت یا بلند مدت، می تواند مزیت های فراوانی برای آن ها بر آینده شان داشته باشد. پس شما می توانید در سایت کتاب طلا از دسته کودکان و نوجوانان برای فرزندان خود کتاب های ادبی مختلفی با تخفیفات عالی تهیه کنید.

https://ketabtala.com

یک دیدگاه در “موضوع کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی”

دیدگاهتان را بنویسید