7 توضیح چرا داشتن عالی بهترین کتاب های موسیقی جهان نیست کافی

او سبک جدیدی ابداع کرد که بسیار بدی و خوشایند بود و مغایر شیوه ردیف که باعث شد با سلیقه شنوندگان سه تار تطبیق پیدا کند. افرادی که سبک جدیدی را به وجود آورده اند، کمی از اصول فن اجرای سنتی سه تار دور شده اند و مانند صبا یا فروتن، ذوق موسیقی ، علم ، آرایه ها و مضراب یا ناخن آن مشابه فن اجرای موسیقی قدیم نبوده است. اغلب هنرمندانی که شایسته و معرفی بودند در زمان خود گمنام زندگی کردند و اکثریت جامعه از وجود آنان بی خبر بودند. این اساتید جوانانی را آموزش دادند که بعضی از آنان صاحب ذوق فراوانی بوده و آثار گرانقدری بر جای گذاشته اند.نوازندگان نسل جدید ساز سه تار با توجه به غنای خوب آن، دچار نوعی نرمی و سستی در صدا و بیشکلی در آرایه میباشد که در زمان های گذشته وجود نداشته بود، در مقابل این سبک، عبادی زخمی صمیمی و مردانه و تزئینی روشن را توصیه می کند. صدای کپ کپ: یکی از نقص های بزرگ که به دلیل فقدان هنگ یا دوام صدا ایجاد میشود و پس از شروع بلافاصله صدای شدید گوشخراش و طبیعی است که به طور موقت به گوش می رسد به این صدا ، صدای کپ کپ می گویند. ​Th᠎is data was done  by sahandbook Con᠎te nt​ Gen erator Demov᠎ersi on.

کتاب های موسیقی

متن ساده و قابل درک کتاب در عین کامل بودن، وجود تمرین های زیاد پس از هر درس، وجود جدولها، نقاشیهای کشیده شده با علامت های موسیقایی و چاپ و انتشار موفقیت آمیز مبانی بنیادی موسیقی و انتخاب آن به عنوان کتاب برگزیدهی سال در نهمین جشنوارهی آموزشی کتابهای رشد در دی ماه ۱۳۹۰، همه دلایلی هستند که این کتاب را جز بهترین کتابهای تئوری موسیقی قرار میدهد. سه تار در زندگی صبا که سازی اول و اصلیش می باشد که آن را جز در شرایطی که حضور قلب دارد و خلوت و اندکی یارانه مدل در کنارش بودند به دست نمی گرفت . هنرمندانی همچون عبادی سازهای حجیم و سنگین با سیم های کلفت را که سیم ها به شدت کشیده شده باشند ترجیح می دادند ، این در حالی است که دیگر هنرمندان غالباً زخمی نرمتر ، سیم های نازک تر و کوک بم را دوست می داشتند.که البته این اختلاف ها اندکی ریشه در مکاتب موسیقی مختلف دارد.

بین سه تار قدیم و جدید اختلاف اساسی دیده نمی شود ، اشکال قدیمی سه تار و اشکال جدید سه تا مشابه یکدیگرند و فن ساخت آنها نیز ز فرق بسیار کوچکی دارند و همچنین دقت در ساختگاهی بسیار بیشتر و ظریف تر است. اما چون احتمالاً تکنیک اجرای سه تار متعلق به زمانی است که تار های سه تار از جنس ابریشم بوده است و به همین دلیل صدای خشک تر تولید میکرده و پدال چندان طولانی نمیشد، در نتیجه میان نت هایی از آهنگهای زینت شده با پدال بیگانه بوده و صداهای مطبوع دستگاه را روی سیم های سوم و چهارم می نواختند. بدین روش موفق می شدند که غیر از حالت پدال متبوع، به نمونه هایی چندصدایی دست یابند که از زینت بی بهره نبوده است. و غمگین از این بود که شاگرد سه تاری ندارد. این مباحثِ میانرشتهای که از جملهی جذابترین نوشتارها و کتابهای موسیقی نیز به شمار میآیند به دلیلِ تخصصِ دوگانهای که از نویسندهی طلب میکند چندان پرشمار نیستند. است همه جا صحبت از او در میان بود اما نه از آنچه که او می خواست و یابد آن دلبسته بود. آنچه که در این شبهای بلند زمستان خیلی ها رو دور هم جمع میکنه نواختن موسیقی های مختلف و دوست داشتنی است که باعث میشه افراد لحظات خوشی را با این ملودی های محبوب خوش بگذرانند.

یکی دیگر از کتاب های آموزش موسیقی عالی که معمولاً در لیست کتابهای آموزشی دورههای موسیقی دانشگاه یافت میشود: راهنمای موسیقیدان برای تئوری و تحلیل است. استان خراسان رضوی زادگاه هنرمندان نامی بزرگی همچون محمدرضا شجریان، پرویژ مشکاتیان، غلامعلی پور عطایی، محمد یگانه، حاج قربان سلیمانی و کیوان ساکت در زمینه موسیقی بوده است. ابوحامد محمد غزالی نیز موسیقی و سماع را جایز دانستهاست. اولین مرحله در یادگیری سنتور و یا به طور کل هر موسیقی ، استفاده از کتاب آموزش موسیقی و آموزش سنتور است. در ضلع جنوبی میدان ولیعصر، یکی از بهترین کتاب فروشی های تهران به چشم میخورد. باغ کتاب تهران صرفا یک کتابفروشی نیست و شما میتوانید در آن جاذبههای فرهنگی دیگری را نیز تجربه کنید. مطالب فوق را یکبار دیگر مرور کنید و کتاب ها را نیز دانلود نموده و حتما مطالعه نمایید تا بتوانید نت خوانی و نت نویسی را به صورت کامل از آکادمی موسیقی سازی ها بیاموزید.

بهترین کتاب های موسیقی

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید