نخست 25 نقل قول در فروشگاه کتاب های موسیقی

روی سه تار عادی به ندرت از تزیینات و آرایش استفاده می شود، مگر استثنائاتی که با قطعات کوچکی از صدف و استخوان اشکال هندسی متفاوتی قرار داده می شود که گاهاً بر بالای صفحه در یک سانتی متری منتها علیه پایینی دست قرار داده می شود.گاهی ممکن است قطعات کوچک تزئینی زیر سیمگیر قرار گیرند به محلی که ترکهای کاسه هم میرسند نصب شوند. هرچند که باید به این نکته توجه کرد که عدم ارائه شناخت صحیح به جامعه تا حدی آن پایان ناروا را متحقق کرده است. اینکه به فردوسی و مولانا و ابوسعید و امیرکبیر یا دیگر مشاهیر میپردازم، اولا براساس علاقه شخصی است که این کار را میکنم. سه تار امروزه چهار سیم دارد که البته به روایت ابوالحسن صبا سیم چهارم سه تار را درویشی به نام مشتاق علیشاه به آن افزوده است و نوازندگان قدیمی این سیم را به نام سیم مشتاق می شناسند. ابوالحسن صبا در مقابل آنچه دیگران در رابطه با او او ذکر می کردند بیش از پیش سه تار را به خلوت خود برد . این حوض نقره ای بخشی از فضای خود را به نوشت افزار، بازی ها و کتاب های ویژه کودکان تخصیص داده است. This da ta w as  done wi​th sahandbook ​Content Gene rato​r DEMO!

بهترین کتاب های موسیقی

در این دو مکان علاوه بر سالن های فروش کتاب، فضایی جهت برگزاری برنامه های مناسبتی و یا بزرگداشت چهره های ادبی و فرهنگی تخصیص یافته است. اولین سیم( دو ) از فولاد به قطر ۱۸/ ۰ تا ۲۰/ ۰ میلی متر است. دومین سین از جنس برنج با قطر ۲۰/ ۰ ۲۵/ ۰ میلی متر می باشد. مطلب دیگر از ویژگی های این ساز به خاطر شکل ظاهر و یا تعداد سیمان نیست بلکه به خاطر شیوه نوازندگی آن است.سه تار را می توان نوعی تنبور دانست که تارهای آن را از پایین به بالا با ناخن انگشت اشاره دست راست می نوازند تا تاکید بر نت و ضربه قوی حاصل آید. همچنین آهنگ سه تار به تدریج در تمامی سیم ها منتشر میشود در حالی که در مورد انواع محلی ساز تنبور مثلاً دوتار خراسانی اجرا محدودتر می باشد و به سیم زیر اصلی خلاصه می شود.ناگفته نماند که تنبور ها به دلیل قدرت مفهوم آفرینی و شیوه استفاده از آنها بیشتر در خدمت موسیقی محلی بودند اما ساز سه تار ظاهراً برای موسیقی علمی بوده است.

دانلود کتاب های موسیقی

همچنین زنگ زیاد نیز ز به کیفیت لطمه وارد می کند و از عمق صدا می کاهد، د زیرا از یک ساز انتظار می رود که صدایی که تولید می کند داخل یا تو دماغی باشد یعنی صداهای بم باید صداهای زیر را تعدیل کند. سه تار همچون ساز تار دارای خرک بوده با این تفاوت که خرک سه تار کوتاهتر از خرک تار می باشد و همچنین دسته آن نیز از دسته تار نازک تر است. زیرا که در پایین دسته پرده ها به هم بسیار نزدیک اند و همچنین پهنای دسته باید برای چهار سیم کافی باشد و همچنین اندکی ذوزنقه ای شکل باشد. به رغم کوشش برای غربی کردن مجموعه نت های ایرانی، استفاده از پرده های فی ثابت برای سازهای ایرانی بی ثمر بوده است. حال این که سازهای دیگری که در فوق یا شدند در بیشترین حد خود بدون در نظر گرفتن واخوان از یک اکتاو و یک چهارم درست وسعت ندارند. عیب بزرگ این است که صدا فریاد وار بوده و یا قوی اما بدون زنگ و این که کمتر نبود هنگ یا دوام صدا یا خشکی صدا است.

فروشگاه کتاب های موسیقی

که معمولاً به طریقه دوم در ساخت کاسه سه تار عمل می کند. کاسه سه تار را از چوب درخت توت یا گردو می سازند و یا گاهی از هر دو چوب در آن در ساخت آن استفاده می کنند. ویژگی دیگری از ساز سه تار که آن را از دیگران متمایز می نماید مجموعه نتهای آن است که تا بیش از دو کتاو و نیم وسعت دارد. اگر طول سیم آن از ۷۰ سانتی متر بالاتر باشد یا سازی که کوچک تر از مقدار گفته شده باشد، طرز قرار گرفتن انگشتان چپ باعث میشود که نواختن آن ساز مشکل باشد. بدین روش نمونه های سه تار را می بینیم که کاسه آن ها تحدب یک کدوی قلیانی را دارد . به ترتیب از سیم اول (پایین) یک فاصله چهارم یا پنجم تا سیم دوم و یک فاصله چهارم از سیم دوم تا سیم سوم و یک اکتاو از سیم سوم تا سیم چهارم ادامه مطلب دارد. بعد از قرار گرفتن کلید سل یا فا، و قبل از شروع نت ها از دو علامت ♯ و ♭ استفاده می شود که زیر یا بم بودن نت ها را نشان می دهد. است سه تار فاقد جعبه گوشی می باشد و گوشه های چهارگانه آن دو عدد در سطح جلوی انتهای دسته یعنی سرساز و دو تای دیگر در سطح جانبی چپ قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید