چگونه انتشارات کتاب های موسیقی بدست آوریم

دیگر اینکه فکر میکنم معرفی این مفاخر به جامعه در فرهنگ و فرهنگسازی نقش دارد. یکی از آثاری که خودتان شعر و آهنگش را تهیه کردید، معرفی کنید. من در این زمینه با یکی از استادان دوتار نواز آن خطه به اسم مسعود خضری کار کردم. این مطلوب نیست. آن حس آرامشی که با کتاب بهدست میآید، آن رابطهای که از نظر درونی با کتاب برقرار میشود، تاثیرش را میتوان در آرامش و فرهنگ جامعه دید. طبعا یک مشی درستی تبیین نشد و جوانها خوب هدایت نشدند، برنامهریزی نشد، و رسانهها خوب عمل نکردند تا جامعه رشد فرهنگی داشته باشد. وقتی یک جامعه هنر را میشناسد یعنی فرهنگش بالا رفته است. پارتیبازی آفت فرهنگ است. چون خراسان از نظر فرهنگ موسیقایی بخصوص دوتار وضعیتی دارد که در جهان کمنظیر است. همینطور موسیقی اقوام ایرانی که موسیقی هر قوم برای خودش دریایی است. بخشی از شعرها هم متعلق به ملکالشعرای بهار است که خودش خراسانی بوده. چون این اتفاقها نیفتاده نمیتوان انتظار داشت که یک شبه همه چیز درست شود. البته نباید توقع داشت به این زودی آسیبها درمان شود. همچنین اگر سوالی درباره این محصول دارید میتوانید اینجا بنویسید تا کارشناسان نکیسا در اولین فرصت به آن پاسخ دهند. این کتاب به عنوان اولین و بهترین کتاب تئوری موسیقی ایرانی و غربی شهرت دارد و برای نخستین بار در سال ۱۳۷۱ به چاپ رسید.

آلبوم دیگری هم در دست تولید دارید با عنوان «خنیاگر».

کتاب تئوری موسیقی پرویز منصوری برای اولین بار در مهر ماه ۱۳۶۹ توسط نشرچشمه به چاپ رسید که از همان ابتدا تا به امروز طیف وسیع از اساتید موسیقی از آن برای آموزش به هنرجویان خود استفاده میکنند. کتابهایی مثل درک و دریافت موسیقی، تاریخ را به دورههای موسیقایی ایزوله شدهای تقسیم میکنند که با روندی تکاملی رشد کرده، از هم تفکیک شدهاند. کتاب مبانی موسیقی نوشته استاد مصطفی کمال پورتراب، از اساتید بنام ایرانی و عضو هیئت موسس و نائب رئیس خانه موسیقی ایران، است که همواره مورد تائید آموزشگاههاست. در حالی که این کتاب برای نوازندگان متوسط و پیشرفته نوشته شده است، بیش از 500 صفحه این کتاب حاوی بیش از 750 مثال است تا شما را با زبان نوازندگان جاز آشنا کند. «خنیاگر» اثری است که بر مبنای موسیقی شمال خراسان نوشته شده. آلبوم دیگری هم در دست تولید دارید با عنوان «خنیاگر». اثر «خنیاگر» موسیقی شمال خراسان است.

کتاب تئوری موسیقی یا موسیقی نظری، مهمترین و شناختهشدهترین اثر این نویسنده است که در آن به تئوری موسیقی ایرانی و همچنین موسیقی کلاسیک پرداخته شده است. در ادبیات که این همه به آن علاقهمندید، آیا فقط شعر میخوانید یا به رمان هم علاقه دارید؟ این کتاب یک مرور کلی و عالی در حوزهی موسیقی بوده و تمام موضوعاتی که باید در یک کتاب تئوری موسیقی برای مبتدیان وجود داشته باشد را مورد پوشش و بررسی قرار میدهد. برای مثال اگر میزان نما ¾ باشد، به این معنی است که در هر میزان ۳ ضرب وجود دارد. از سوی دیگر، از آنجا که این اشارهها ممکن است از حوصله برخی دیگر از خوانندگان بیرون باشد و موجب پاره شدن رشته کار آنها شود، توضیحات اضافي را با حروفي متمایز از متن اصلی چاپ کرده ایم تا خواننده بتواند با خیال راحت از مطالعه آنها چشم پوشی کند. وقتیکه به فروشگاه مرکزی این انتشارات در خیابان انقلاب مراجعه میکنید، کارمندان آن با صبر و حوصله و دقت تمام به سؤالات شما جواب میدهند. دانش آموز B با ۱۰ درصد تمپوی آهنگ، ۱۰۰ درصد آن را درست می زند.  This content was wri​tten ​by sahandbook Co ntent Ge nera​tor ​DEMO !

ساخت آهنگ، مستلزم فراگیری اصول و قواعد موسیقی و آشنایی با تکنیکها و فنون خلق یک قطعه موسیقی میباشد. باید صاحبنظران را ساماندهی کرد تا این اوضاع بلبشوی فرهنگی شاید با برنامهریزی ریشهای بعد از یک دهه حداقل به یک نقطه قابل قبول منبع برسد. اگر بخواهیم درست شود باید با یک برنامهریزی دراز مدت عمل کرد. چون تنها برای خواندن صدای خوب کافی نیست، باید دانشی پشت آن باشد. در حال حاضر مجموعه کتاب American English File یکی از کامل ترین و پرطرفدارترین مجموعه کتب آموزشی نزد فراگیران و بزگسالان است که به خاطر ویژگی های منحصر به فرد آن در بسیاری از آموزشگاه های کشور عزیزمان تدریس می شود. شاید اگر روزی موسیقیها را بررسی کنند یکی از مهم ترین بخشهای موسیقی، دوتار خراسان باشد. این است که ادبیات برایم خیلی مهم است. اگر آهنگسازی خیلی در کار موسیقی قوی باشد اما در ادبیات ضعیف باشد، با دلسردی با او کار میکنم. به مناسبت هشتصدمین سالگرد مولانا در سال ۲۰۰۷ شعر و آهنگ «شیدا شدم» اثر من بود که به یاد مولانا این کار را انجام دادم.

دیدگاهتان را بنویسید