شایعه، دروغ و کرتین وال

نوع، موقعیت و تعداد مهارهای براکت ها به دیوار پشتیبان بستگی به مشخصات مکانیکی اتصال و نیروهای منتقل شده از نما به دیوار پشتیبان توسط اتصال دارد. نمای کرتین وال curtain wall یکی از انواع نماهای شیشه ای ساختمان با سیستم پوشش با سازه خود ایستا است. طراحی نما همواره یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل معماری یک ساختمان بوده است. طرح معماری این ساختمان بر اساس معماری خانه های قدیمی کاشان می باشد. گفتنی است که این روش نصب بسیار وقت گیر بوده و نیاز به دقت بالایی دارد. در این زمینه شرکت کاشی پارس با بهره گیري از ماشین هاي چاپ دیجیتال و برنامه هاي نرم افزاري مرتبط به همراه کاربران ماهر این برنامه ها، اقدام به ارایه طرح هاي کاشی نما و کف متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان می نماید. اجرای نمای سرامیک خشک به دلیل استفاده از پایههای فلزی برای فیکس کردن نما، نسبت به چسب دوام زیادی دارد و به همین دلیل در طول سالیان نیاز به تعمیر و نگهداری و همچنین تجدید چسب نما نیاز ندارد. انواع سرامیک خشک نما که با عنوان نمای پرچلین نیز شناخته میشود، یکی از جدیدترین و مدرنترین سبکهای اجرای نما در جهان است. یکی از پیشرفت های چنین سیستمی در اجرای نمای سرامیک خشک، محافظتی است که برای ساختمان در برابر عوامل جوی ایجاد می کند بدون اینکه هیچ گونه انتقال گرمایی از سازه ساختمان صورت گیرد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

C​onte᠎nt was created wi᠎th behsaznama Content G enerat or D em᠎oversion!

مصالح نمای خشک

این موضوع برآیند نتیجه ایجاد دیواری پرده مانند با فاصله ای جلوتر مجری نمای سرامیک خشک از دیوار است. سوال اینجاست که چرا این نما به نام نمای تهویه شونده شهرت دارد؛ شاید به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان است. عمده متریال به کار رفته در طراحی نمای این ساختمان تجاری آجر و شیشه های رنگی بود. همچنین آجرهای لعاب دار رنگی نیز به صورت ردیفی در نمای ساختمان به کار رفتند. اجرای نمای سراميک خشک، به صورت استفاده از زیرساز و پایههای آلومینیومی است و از چسب برای چسباندن قطعات نما استفاده نمیشود. مهارت تیم اجرا کننده تأثیر زیادی بر کیفیت اجرای نمای سراميک خشک خواهد داشت. استفاده از چسب سرامیک پودري با خصوصیات ویژه سبب تسریع در اجرا و اقتصادي شدن عملیات اجرا خواهد شد. این روش نصب به علت گرانی، مناسب اجرا برای ساختمان اداری و تجاری و برجهای بلند است. قیمت سرامیک های مصرفی در این روش نصب از 25 هزار تومان تا 60هزار تومان است که البته در بازار نوع ایتالیایی آن نیز موجود است که این سرامیکها شیاردار بوده به راحتی به دیوار نصب و قیمت بالای 70هزار تومان در هر متر مربع را دارد. قیمت سرامیک در بازار از حدود 17 هزار تومان تا 31 هزار تومان (هر متر مربع) می باشد.

برای هر خانهای متفاوت است. میتوان از آن برای ایجاد تضاد در نما، بهعنوانمثال، تشکیل پانلها، درب ساختمان و غیره استفاده کرد. محصولات ضد آب کننده متداول با ایجاد یک فیلم روی سطح که در برابر اشعه ماورا بنفش، حرارت و سایش بسیار آسیب پذیر می باشند و حفاظت کوتاه مدتی را ارائه می دهند. سرامیک خشک مخصوص نما به دو صورت کلی در بازار صنعت ساختمان کشور تولید و ارائه میشود. ۲- پس از آن پروفیل های عمودی بر روی براکت ها متصل شده و به صورت شاغولی نصب می شوند. معمار جهان هستی آن را به زیبایی آفرید و ما معتقدیم که انسان که قرار است خلیفه خدا در زمین باشد لایق دریافت زیبایی است پس مشتریان خود را درخور طرح هایی بدیع و زیبا می دانیم و این امر با دراختیار گرفتن طراحان مجرب براي ما مقدور گشته است. این نوع نمای بیرونی ساختمان در مدتزمان طولانی ثبات رنگ دارد که باعث میشود زیبایی ظاهری و درخشندگی آن برای مدتزمان طولانی حفظ شده و از زیبایی ساختمان شما کاسته نشود. نمای سرامیک خشک در برابر آتشسوزی مقاومت بالایی داشته و نمیسوزد؛ بنابراین با خیال راحت میتوان از این نوع نما استفاده کرد و احتمال آتشسوزی ساختمان را تا میزان قابلتوجهی کاهش داد.

نمای خشک سنگ

به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، کاهش وزن بیشتری در نما رخ می دهد. بدنه این ساختمان فلزی بوده و عمده متریال به کار رفته در نمای آن شیشه و سطوح فلزی می باشد. چوب های ترمو برای فضاهایی که در شرایط جوی همچون سرما و گرما و بارندگی و رطوبت و حشرات و یو وی آفتاب قرار دارند استفاده می شود که از آن جمله می توان به نمای بیرونی ساختمان، کف محوطه های باز (دکینگ)، پل، فلاور باکس، کنار استخر، آلاچیق، پرگولا، سونا، کلبه و ویلای چوبی و… ۷- فاصله دهنده های متصل به بست ها وظیفه ایجاد فاصله ۴ تا ۸ میلی متری را دارند و پس از قرارگیری در محل خود به وسیله پرچ در جای خود ثابت می شوند. آجرهای نمای شمالی در جهت شکل دادن به شکل خمیده ورودی طراحی شده آن، با یک نگاهی دقیق تر می بینید که دهانه های شیشه ای در کنار آجرها قرار دارند که یادآوری آب جاری در ماسه ها برای ایجاد حس طبیعت محلی است. با آن روبرو شدند رقابت در فروششان بود، به همین دلیل باید اقدامی جدید برای ایجاد مزیت رقابتی خود انجام میدادند. مهمترین مزیت انواع سرامیک خشک نما، قابل بازیافت بودن آن است.

دیدگاهتان را بنویسید