نما سرامیک Gets طراحی مجدد

یکی از انواع نمای ساختمان جدید ، طراحی نما به صورت انعطاف پذیر است که به آن Flexible Facade نیز گفته می شود. همین تفاوت های ساختاری انواع سنگ هایی که برای نمای ساختمان به کار گرفته می شود ، ویژگی آن ها را نیز تغییر داده است. معمولا در ساخت ساختمان های مدرن از متریالهای کامپوزیتی و یا ترکیب چوب و سنگ استفاده می شود و در نماهای کلاسیک، سنگ مرمر بیشترین کاربرد را دارند. در حالی که جنبه مدرن استفاده از شیشه از یک ماده برای جلوه دادن زیبایی به خانه های مسکونی بسیار محبوب شده است ، درک ویژگی های این ماده ضروری است. یکی از دلایل گسترش سبک طراحی کلاسیک در نمای ساختمان، گسترده شدن استفاده از سنگ تراورتن و کشف معادن متعدد آن است. تفاوت این نوع سنگ ها در نحوه ایجاد و منشا آن ها است که می تواند تفاوت های ساختاری بسیار زیادی ایجاد کند. اما واقعیت این است که سبک معماری رومی در نمای کلاسیک ساختمان در واقع فقط مخصوص به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر میگیرد که شامل ایران باستان نیز می شود. This ​post h as been ᠎do᠎ne with the  help of behsaznama C᠎on tent G​en​erator D em​ov᠎ersion᠎.

شرکت طراح و مجری نمای خشک به شما کمک می‌کند تا به رویاهای خود برسید

به یکی از انواع نماهای پر طرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. دلیل دیگر افزایش نمای کلاسیک مربوط به جزئیات نمای کلاسیک رومی ساختمان هاست که نسبت به معماری اسلامی و ایرانی پیچیدگی ها کمتری دارند و البته بروز نشدن معماری اسلامی مخصوصا در دو قران اخیر باعث افزایش استفاده از نماهای رومی شده است. مهمترین کار در طراحی معماری، داشتن درک کاملی از بستر طرح است. همانند جهت نورگیری ساختمان، سلیقه صاحب ملک، بافت اجتماعی اطراف ساختمان و البته کاربری ساختمان که جزء مسائل اصلی در طراحی نما است. در مورد سایر سنگها با سطوح صیقلی برای جلوگیری از جدا شدن از نما و سقوط آنها را توسط ابزاری به دیوار محکم می کنند. دراین میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرحهای زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژهای در بین سایر انواع سنگها به خود اختصاص دهد.خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. در کنار انتخاب نمای مورد علاقه خود، بایستی به هزینه، زمان اجرا و کیفیت نمای مدنظر توجه و دقت داشته باشید تا بتوانید با هزینه های مناسب از باکیفیت ترین و مدرن ترین نماهای امروزی شرکت طراح و مجری نمای خشک بهره مند شوید.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

اینگونه نماها بخاطر معماری تقریبا پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن به گونه ایی در تصور عموم مخصوص ساختمان های لوکس و طبقه مرفه جامعه است در صورتی که اینگونه طرح ها در بسیاری از ساختمان ها و آپارتمان های امروزی کم و بیش استفاده می شود. سنگ تراورتن نوعي سنگ آهكي است كه داراي منشا شيميايي بوده و از ته نشين شدن كربنات كلسيم نزديك چشمه ها، غارها و حوضچه هاي مردابي به وجود مي آيد اين سنگ بيشتر به رنگ كرم ، زرد ، قهوهاي ، خاكستري و سفيد است بافت آن متخلخل است و به صورت لايه لايه نيز وجود دارد وجودحفره هاي سنگ به دليل خروج گازها به هنگام ته نشين شدن و در پاره اي از موارد تجزيه گياهان است بيشتر آهکهاي تراورتن در رابطه با فعاليت چشمه هاي آب گرم وتحت مکانيزم دگرساني تشکيل شده اند. سنگ های مختلفی در نمای ساختمان به کار گرفته می شوند. یک طراح خوب باید المان های بسیاری را در هنگام طراحی نمای ساختمان در نظر بگیرید. بهره گیری از عوامل طبیعی کاهش دهنده گرما( مانند قرار دادن بازشو ها و پنجره ها در قسمت شمالی ساختمان) به علاوه ی استفاده از انعکاس طبیعی نور.

علاوه بر این باید متریال مصرفی در ساخت نمای ساختمان را نیز به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را در هنگام طراحی نمای ساختمان داشته باشید. علاوه بر بحث زیبایی شناسی، یک نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. با اینکه امروزه مرمرییت ها به دلیل جلاپذیری خوب و تنوع زیادشان در رنگ و طرح و قیمت،طرفدار زیادی در سنگ کاریهای داخل دارند،نمی توان از زیبایی و تنوع سنگ های تراورتن و آنتیک گذشت،که جلوه های بسیار زیبایی را از ترکیب آنها می توان در لابی ها،پاگردها،اطراف درب آسانسورها،دیوارهای راه پله،دیوارهای پارکینگ و خلق کرد. در این قسمت در رابطه با سبک های مختلف طراحی نمای ساختمان صحبت خواهیم کرد. یکی از پرکاربردترین متریال های ساختمان بتن می باشد که با پیشرفت علم مواد و شیمی کاربردهای جدیدی از بتن به وجودآمده است. نمای ساختمان رومی به دلیل طراحی منحصر بفرد خود بروی هر رهگذری تاثیر می گذارد که البته این مورد خود انتقادهای بسیاری را روانه اینگونه ساختمان ها کرده است و استفاده از معماری متناسب با فرهنگ ایران زمین را رواتر می داند. اما این نما باید به گونه ای طراحی شود که صرفا یک صفحه دو بعدی فاقد ارزش بصری نباشد، طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار بر مخاطب باید فکر شده و طبق اصول طراحی شود و البته که طراحی اصولی نمای ساختمان ها دارای نکته های بسیاری است . This  post has  been g en᠎erated by behsaznama Content G enerator D​em​ov​ersion.

دیدگاهتان را بنویسید