نمای مدرن آن! کلاس از اسکار

همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک بر می آید ، تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. نمای مدرن یکی از محبوب ترین نماهای ساختمانی برای ساختمان های مسکونی به شمار می رود. طراحی و انتخاب مصالح نما، نمایانگر معماری سنتی ایران با تفاوت های جزئی در جزئیات است تا آن را با زندگی امروزی سازگار کند. از متریال هایی مانند چوب، آجر و سنگ به روش های ساده استفاده می شود که منعکس کننده زیبایی شناسی مدرن است.در نمای مدرن این امکان وجود دارد که به استفاده ار مصالح نوین فراتر از استفاده سنتی آن فکر شود. در نمای مدرن سعی بر این است که از یک متریال سبک والبته با ایده های خلاقانه استفاده شودکه بتواند راحتی به شکل های جعبه مانند و هندسی طراحی شود.همچنین انتخاب دو یا سه متریال متفاوت اما هماهنگ، می تواند به نمای مدرن جلوه ای خاص ببخشد. تعریف “معماری پوست و استخوان از میس ون دروهه” سیستم های دیوار پرده ای را توصیف می کند که امروزه در بسیاری از ساختمان ها اعمال می شود.”فرم از كاركرد پیروی میكند” از اصول مهم مدرنیسم می باشد، به این معنی كه طراحی باید مستقیماً از هدف مشتق شود.  This con tent was w ritten wi th the help of behsaznama C᠎on tent  Ge᠎nera᠎tor  DEMO᠎!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در این مقاله میخواهیم به معرفی تعدادی از جدیدترین متریالهای مدرن نمای ساختمان که به تازگی در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد بپردازیم. نمای ساختمان شما باید با نمای ساختمانهای اطراف همخوانی داشته باشد. با این وجود باید این نکته را در نظر بگیرید که نصب نمای سرامیک خشک پرسلانی نیاز به تخصص و تجربه دارد. برای نصب تراکوتا از رانرهای آلومینیومی، کلیپس ها و پروفیل های آهنی استفاده می شود که ابتدا به نمای اصلی نصب شده و سپس تایل های تراکوتا بر روی آن سوار می شود. که ادامه به آن می پردازیم.میزان دسترسی به مصالح مورد استفاده در نما یکی از این عوامل است در مناطقی که دسترسی زیادی به مصالح به کار رفته دراین نما وجود دارد قطعا این نما ترجبح بیشتری دارد. که به دلیل سبک معماری نمای مدرن این امکان وجود دارد که از متریال های نوین در طراحی استفاده شود. نمای این نقشه ساختمان ویلایی تلفیقی از سنگ و آجر است. این نمای مدرن یکی از انواع نمای ساختمان ویلایی و جزء زیباترین نماها است.ریتم های افقی و عمودی به همراه متریال های مختلف از جنس سنگ و آجر که در آن بکار رفته ویو فوق العاده ای به آن داده; و چشم هر بیننده ای را تسخیر خود می کند.پلان و نمای ساختمان را کلیک کنید تا جرئیات بیشتر درباره محصول را ببینید.

در نمای مدرن از پنجره های عمودی و افقی به نحو گسترده ای از کف تا سقف استفاده می شود که ورود نور طبیعی به عمق فضاهای خانه احساس می شود. استفاده از خطوط عمودی و افقی در نمای مدرن به وضوح قابل مشاهده است و حجم های ایجاد شده معمولا به شکل مکعب و یا مستطیل هستند و استفاده از خطوط منحنی به ندرت در این سبک طراحی استفاده می شود. نمای مدرن شیشه ای که شامل کرتین وال، فریم لس و اسپایدر می باشد. استفاده گسترده از شیشه باعث می شود از منظره های اطراف و محوطه سازی طبیعی بیشتر استفاده شود. امروزه نیز استفاده از نمای کامپوزیت بسیار متداول و به روش های مختلفی نصب می شوند . شعار دیگر معماری مدرن از میس ون دروهه عبارت “کمتر بیشتر است” بوده است، که این مورد به این معناست که فرم ساختمان باید با حذف جزئیات غیر ضروری، سادگی و وضوح داشته باشد.همچنین مفهوم “حقیقت مواد” وجود داشت، که معتقد بود به جای پنهان کردن یا تغییر ظاهر طبیعی یک ماده، این موضوع باید در نمای مدرن قابل مشاهده باشد. نمای سرامیک خشک و انواع سرامیک خشک با روشهایی نظیر سیستم نصب انکری، نصب نمایان و غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب میشوند.

قیمت سنگ نمای خشک

استفاده از سبک مدرن در طراحی نمای ساختمان به عوامل زیادی بستگی دارد.یکی از عوامل سلیقه شماست. در نما به سبک مدرن از تریینات پر نقش و نگار سبک کلاسیک خبری نیست و گرایش به سمت الگوهای مینیمال است.الگوهای استفاده شده در این سبک نما بیشتر الگوهای انتزاعی ست و از الگوهای تکرار شونده استفاده نمی شود. شکستن بخش ها با مخلوط کردن خطوط افقی و عمودی و آزمایش با عرض های مختلف و الگوهای چند جهت این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید یک طراحی خلاقانه و بی نظیر داشته باشید. در واقع سوراخ های بدنه این نوع نمای سرامیک نقش عایق را بازی می کنند. همچنین در شهرهای بزرگ با توجه به ضوابط و اصول شهری نمای ساختمان انتخاب می شود و حتی درصد مترال به کار رفته در نما نیز باید به توجه به اصول و ضوابط انتخاب شود.البته نکته دیگری هم که خیلی مهم است در نظر گرفتن میزان بودجه است. باید در نظر داشت که سیستم کاملاً بستگی به نوع زیرسازهای مورد استفاده دارد، چرا که مواد چسباننده مناسب و تکنیک های نصب صحیح در اجرای نصب بسیار مهم است. انتخاب این متریال برای نمای ساختمان به تعبیت از متریال کاربردی در طراحی نمای ساختمان های این منطقه در دهه ی ۱۳۴۰ می باشد.  Po st h as  be​en gen er at᠎ed by behsaznama Content G enerator DE᠎MO!

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکتهای نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید