طراح و مجری نمای خشک چه کاری انجام می دهد؟

در این عمل یک محافظ تهویه بین نما و عایق درست می شود، و مشکل انتقال حرارت و چگالش از طراح و مجری نمای خشک بین می رود. در طراحی نمای ساختمان موارد زیادی وجود دارد که طراحان در هنگام طراحی باید آن ها در نظر بگیرند. این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پائین آن ها، مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور 100% حل می کنند، در این صورت هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت نفوذ ندارد. از مزایا بالقوه این سرامیکها میتوان به مقاومت بالای آنها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، در دسترس بودن در طرح و رنگهای متنوع، اجرای آسان و سریع اشاره کرد. چسب سرامیک پودري به راحتی با آب مخلوط میشود و پس از خشک شدن در برابر آب، رطوبت، سرما و گرما پایدار و بادوام است. هدف اصلی حفظ هویت معماری ایرانی در عین نوگرایی و توجه به معماری پایدار بوده است. هدف عمده بسیاری از طراحان در استفاده از فلز در نمای ساختمانهای تجاری دادن جنبهای لوکس به آن است و به همین دلیل هم در ترکیب با شیشه و بتن به کار برده میشود.

اجرای نمای خشک در ایران

᠎Th is c on᠎tent w​as w᠎ri tten  with the help of behsaznama Content G᠎en erator  Demover si on!

در زیر میتوانید نمونههایی از نماهای شیشه تجاری مدرن را مشاهده کنید. در ادامه نمونههایی از نماهای کامپوزیتی بارز نشان داده شده است. در صورتی که تمایل دارید نمای خاصی برای ساختمان خود رقم بزنید، می توانید خطوط را از حالت قائم بر یکدیگر خارج کرده و فرم های دیگری ایجاد کنید. شیشه علاوه بر ایجاد نور در فضای داخلی اقامتگاه، به پروژه تمیزی و ظرافت میبخشد. این ورقهای فلزی عمدتاً از جنس فولاد، آهن و آلومینیوم بوده و از آنجایی که از نظر زیباشناختی ترکیب یکنواختی دارد عمدتاً در ترکیب با سایر مصالح به ویژه بتن و شیشه دیده میشود. در زیر میتوانید نمونههای شاخصی از انواع نمای تجاری مدرن فلزی را مشاهده کنید. هتل مسکونی Nakâra در Cap d’Agde در کشور فرانسه که توسط معمار Jacques Ferrier طراحی شده دارای ویژگی های بی نظیری همچون نمای کاملا سفید و موج دار است که برای ساحل دریای مدیترانه بهترین نما است. البته میتوان گفت با استفاده از نمای چوب و یا نمای آجری و کمی خلاقیت نما های این چنینی در کشور خودمان ایجاد کنیم.تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنید. سرامیک خشک مخصوص نما به دو شکل کلی زیر در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می شود.

در این مقاله میخواهیم به معرفی تعدادی از جدیدترین متریالهای مدرن نمای ساختمان که به تازگی در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد بپردازیم. و در ایران از سال حدودا 1370 به بعد مورد استفاده قرار گرفت . گاهی در چارچوبهایی مشخص شده در نما به کار برده میشوند و گاهی نیز دارای چهارچوبهای مجزا و مستقلی برای خود هستند که در این صورت به آنها کرتینوال گفته میشود. به این منظور بهتر است که اول از همه چیز یک سری نکات را برای خود مشخص کنید. اگر میخواهید که با توجه به عوامل گفته شده هزینه نمای خشک ساختمان را برآورد کنید میتوانید با کارشناسان آب و خاک سازان در ارتباط باشید. اگر شما هم میخواهید این سبک از نما را در طراحی ویلای شخصی تان اجرا کنید کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را دریافت کنید. در انتخاب نوع نمای مدرن تجاری باید فاکتورهایی را مد نظر قرار داد که به انتخاب شما را سادهتر خواهند کرد. این آپارتمان مسکونی در تهران قرار دارد و دارای نمایی مدرن می باشد. استفاده از آجر در طراحی نمای ساختمانهایی با کاربریهای مختلف بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. پر استفاده بودن آجر در نماهای ساختمانهای تجاری نیز در کشورمان ایران به وضوح دیده میشود که این موضوع دلایل قانع کنندهای هم دارد که از آن جمله میتوان به چند مورد نماهای مدرن زیر اشاره کرد.

نحوه نصب نمای خشک

᠎Artic​le has been c᠎re at ed by behsaznama Con te᠎nt Generat or Dem oversion᠎.

بر اساس مصالحی که در اجرای نمای ساختمان به کار گرفته میشود انواع مختلفی از نمای مناسب ساختمان تجاری را میتوان برشمارد که هر یک از آنها باب سلیقه طیف خاصی از کاربران خواهند بود. شیشهها همخوانی بسیار بالایی با نماهای مدرن دارند و همین موضوع آنها را بسیار مناسب اجرای این نوع از نماها کرده است. کامپوزیتهای از مصالح هستند که صورت کالا مهندسی شده ساخته میشوند که از دو لایه آلومینیوم و پلی اتیلن تشکیل شده است اجرای ساده و سریع، هزینه نسبتاً پایین، وزن پایین، ماندگاری و مقاومت بالا، تنوع بالا در طرح و رنگ از جمله فاکتورهایی هستند که استفاده از کامپوزیت را در اجرای انواع مختلفی از نمای تجاری مدرن مناسب میسازد. بتنها هم از جمله مصالحی هستند که در ساخت نماهای مدرن و مینیمال بسیار استفاده میشوند. ۳ – شیشه : شیشه ها به دلیل اجرای سریع در ساخت نما ، کاهش بارهای مرده ساختمان های بلند ; امکان رویت وسیع منظره بیرون و کاهش آلودگی صوتی ساختمان ، طرفداران زیادی دارد . کاربرد شیشه در این نوع نما میتواند مزایای بالقوهای همچون جنبههای نورپردازی و زیباشناختی بهتری به دست دهد. تا حد امکان پنجره ها بزرگ در نظر گرفته میشود. کامپوزیتها از آن دسته مصالحی هستند که تقریباً منحصراً در نمای تجاری استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید