سه روش بهبود نمای خشک

به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. اصل طراحی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا بر ایستایی مستقل هر یک از تکه های پوشش نما و حذف ملات استوار است. آن ها آجر را به عنوان یک متریال بومی انتخاب کرده و به عنوان رنگی گرم برای ایجاد جذابیت بیش تر استفاده کرده اند. اولین بار این متریال در آلمان ساخته و استفاده شد. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد. Data h as  been gener ated by behsaznama C on᠎te nt Ge nera to​r ᠎DEMO!

ی ساختمان، ترکیب آن با متریال های دیگر است.

اما متریالی که امروز می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم متریال تراکوتا پیشرفته است. همچنین از لحاظ زیبایی شناسی در نمای ساختمان که یکی از مهم ترین بخش های طراحی هر ساختمان می باشد نمای یکدست دیگر استفاده نمی شود بلکه از ترکیب متریال ها استفاده می شود. نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. یکی دیگر از خصوصیات مهم تراکوتا در نمای ساختمان، ترکیب آن با متریال های دیگر است. از جهت مهندسی نمای تراکوتا را می توان با متریال هایی همچون کرتین وال ها و نمای آلومینیوم کامپوزیت ترکیب کرد. متریال تراکوتا در هنگام استفاده در نما و یا در کف می تواند با سایر متریال دیگر ترکیب شود. شما به راحتی می توانید با تلفیق تراکوتا و نمای کرتین وال، بنای خود را به یک ساختمان با نمای ترکیبی منحصربه فرد تبدیل کنید. یک بالکن پیش آمده از سطح ساده و یکدست نما ساده ترین شکل طراحی است که از طریق الحاق احجام به سطح ساختمان ایجاد می شود. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که قبل از نصب نمای اصلی صفحه ای نازک که از ایجاد نم و رطوبت جلوگیری میکند نصب شود.

نصاب نمای سرامیک خشک

فاصله ای که میان نمای اصلی و نمای تراکوتا ایجاد می شود به عایق شدن هر چه بیشتر ساختمان و جلوگیری از هدر رفت انرژی کمک می کند. بند کشی از نفوذ رطوبت به نمای آجری، پوسیدگی آجرها و شوره زدن آن ها جلوگیری می کند بنابراین باید با ملات استاندارد این کار را انجام داد و دقت داشت که هیچ فضای خالی در بندکشی بین آجرها باقی نماند. می باشد. به همین جهت دیگر نیاز به فارسی بر کردن و برش دادن تراکو برای نصب در گوشه های کار نیست بلکه با استفاده از لوازم جانبی خود متریال امکان ایجاد هرگونه کنج و نبشی بدون کثیف کاری می باشد. همچنین از فضای ایجاد شده در بین دو پوسته می توان برای عبور دادن تاسیسات برقی و مکانیکی استفاده کرد. در طراحی نمای مدرن و شیک باید بر ایجاد فضای تمیز ، مینیمال و به دور از هرگونه پیچیدگی تاکید شود . این محصول با ایجاد واکنش و نفوذ تا عمق 2 میلیمتر منافذ بتون یا سطوح سیمانی ،پوشش ضد آب بصورت 360 درجه ایجاد کرده و باعث تشکیل غشای یک پارچه و غیر قابل نفوذ در برابر نشتی می شود.

ما نیازمندیم کشیدن توجه به مصالح نمای خشک. شما هم چنین کردید.

انواع سرامیک خشک نما که با عنوان نمای پرچلین نیز شناخته میشود، یکی از جدیدترین و مدرنترین سبکهای اجرای نما در جهان است. این ساختمان مسکونی نیز یکی دیگر از پروژه های دفتر معماری شهاب علیدوست و همکاران می باشد که در تهران قرار نما خشک گرفته است. اسکوپ فلزی سرامیک های پرسلان که با نام های بست سنگ نما یا اتصالات فلزی سنگ و سرامیک هم یاد می شود، قطعه ای است فلزی جنس ورق گالوانیزه، که مانع از ریزش و افتادن سرامیک و سنگ نما می شود. جذب حرکات الاستیک بین سازه ساختمان و پوشش نما عموما” بواسطه حضور بندها که اجازه انبساط آزاد و بدون تداخل با دیگر تکه های پوشش را مهیا می سازند برطرف می شود. سازگار بودن نمای تراکوتا با سایر متریال های نما موجب محبوبیت روز افزون این متریال در بین طراحان نما می باشد. با توجه به سوي این که سرامیک ها جلاجل مکان های مختلفی دل بهم خوردگي می شود هر کدام از حسن ها با ویژگی های ظاهری خاصی برای فروش تامين می شود.

دیدگاهتان را بنویسید