سه روش‌های کمتر شناخته شده برای استفاده حداکثری از نمای خشک

متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … تاریخچه اولین تولیدات فایبر سمنت به اوایل قرن نوزدهم (1920 ) باز میگردد و اولین کسی که این محصول را با این روش تولید کرد لودویک هات چک Ludwig Hatschek اتریشی بود . به این ترتیب شما در مشاوره خود با گروه سیمانکاری و نماکاری کیان نما هم از مشخصات کارشناس، و هم مبالغ پیشنهادی آنها برای هزینه نمای ساختمان و اجرای پروژه مطلع میشوید. با این حال، هدف این مقاله این است که به جزئیات آنچه در خیابانها و شهرها میبینیم، بدون توجه به دستهای که در آن قرار میگیرند، بپردازیم. نمای ساختمان در اصل پوست خارجی آن است. نمای کرتین وال در برابر لرزش های زمین لرزه و طوفان ، سرقت ، حرارت ، آتش سوزی و…

اجرای نمای خشک در ایران

در کل، اگر سازه ای با دوام ، خاص و فریبنده به جهت اجرا بر روی نمای ساختمان خود مد نظر دارید، کارشناسان ما کرتین وال را به شما پیشنهاد می کنند. با این مقدمه در ادامه این نوشته از خانه معمار به علت اهمیت نمای ساختمان پرداخته ونظرات میس ون دروهه در مورد نما بیان می کنیم .سپس به ویژگی های اصلی نمای مدرن می پردازیم و اصول و متریال قابل استفاده در طراحی این سبک نما را هم مرور می کنیم.پس با ما همراه باشید. طراحی نمای هر ساختمان، لباس و پوسته بیرونی آن است و موجب ایجاد اولین تصور ناظران در مورد خانه خواهد بود.برای بسیاری از ساختمان ها، طرح های استانداردی مطابق با مقررات ساختاری تنظیم شده اند اما فاقد هر نوع شخصیت هستند. جهت آشنایی با فایبر سمنت برد طرح چوب این نوشتار را مطالعه نمایید . از انواع فایبر سمنت برد ها میتوان به سمنت برد طرح چوب اشاره کرد . به نحوی که از طریق رابط NFC یکپارچه، تنظیمات برنامه ریزی شده می توانند به صورت بی سیم منتقل شوند. لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت.

شاخص‌ها شما در کرتین وال عالی

با بهکارگیری در و پنجرههای شیشهای میتوان ظاهری مدرن و زیبا به ساختمان بخشید. نحوهی اجرای نمای شیشهای از نوع کرتین وال به این صورت است که در این نوع نماهای شیشهای مدرن ابتدا پروفیلهای عمودی آلومینیومی معروف به مولیون، توسط براکتهای مخصوص و رولبولت یا جوش به سازه ساختمان متصل شده و پس از آن پروفیلهای عمودی که با نام “ترنزوم” نیز شناخته شده هستند، توسط لقمههای مخصوص بر روی پروفیلهای عمودی قرار گرفته و نصب میشوند. قبل از نمای خشک متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. نمای کرتین وال : یکی دیگر از مصالح مورد استفاده برای نمای خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد.کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها وزنی که تحمل میکنند وزن خودش و نیروی باد وارد شده بر آن است.

زندگی مخفی سرامیک پرسلانی

به این ترتیب، مصرف انرژیهای مختلف از جمله برق در ساختمانهایی که نمای کرتین وال دارند کاهش مییابد. از مهمترین ابزارهای معماران برای کاهش مصرف انرژی طراحی نمای هوشمند است که به عوامل محیطی پاسخی مناسب می دهد. متریالی که ضریب انتقال حرارتشان پایین تر است به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک قابل توجهی می کند. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد و به دو روش اکسترودی و پرسی تولید می شوند.علت تولید پرسلان ها در این دما بوجود آمدن ماهیت هایی چون تخلخل کمتراز 0.1% و حالت زجاجی(شیشه ای) در آن است و این امر آنها را از سایر محصولات سرامیکی تفکیک می کند.  Th is  post h as been creat​ed ᠎by behsaznama C ontent Gen erator  DE​MO.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت طراح و مجری نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید