با دنبال کردن 3 مرحله آسان، اجرای نما نتایج بالاتر را دریافت کنید

با انتخاب نمای شیشه ای در میان انواع سیستم های نما می توان از مزیت های بسیاری از جمله میزان شفافیت بالا و انتقال نور خورشید به داخل ساختمان و بخش هایی که دسترسی به پنجره ندارد، بهره مند باشیم. در نوع معماری نمای ساختمان جدید انعطاف پذیر، استفاده ترکیبی از متریال هایی مانند فولاد، سنگ، آجر، پارچه های مدرن جهت استفاده در نمای ساختمان و بسیاری از متریال های دیگر ؛ جهت طراحی متناسب با عوامل اقلیمی ، محیطی و ایمنی و … هنگامی که شیشه بعنوان مصالح ساختمانی بکار می رود دارای محدودیت هایی است. شیشه یکی از شکننده ترین مصالح ساختمانی است و این ویژگی شکنندگی باید هنگام طراحی فضاهای شیشه ای بزرگ در نظر گرفته شود. بنابراین آنچه باید در سیستم طراحی اتصال ایمن شیشه و فولاد مورد توجه قرار گیرد ، شیشه و عملکرد آن است و به دلیل مقاومت و تحمل کم شیشه در برابر بارهای وارده ، فریم های آلومینیومی به عنوان المان های سازه ای طراحی و اجرا می شوند.

راهنمای انجام این کار، دریافت آن در اجرای نما

با گذشت زمان این روش پیشرفتهای چشمگیری داشته و در اکثر پروژهای مهم مورد استفاده قرار می گیرد. با مسدود کردن اشعه ماورا بنفش، بسیاری از اشیاء به ویژه اشیاء در نزدیکی نما از آسیب ها محافظت می شوند. به همین دلیل نیز شرکت سرزمین هوشمند با بهره مندی از تخصص مهندسین با سابقه، پروژه های ساختمانی را از مرحله مشاوره اولیه تا طراحی و اجرا به انجام می رساند. سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برجهای بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، و حذف دیوارهای ضخیم باربر و ورود سیستم سازه های فولادی ، از محدودیت های طراحی و اجرای نما کاسته شد و امکان ساخت نمای شیشه ای فراهم گردید ، که این امر به دنبال ایجاد شفافیت بیشتر در ساختمان و منحصر به فرد شدن نما ، مورد استقبال طراحان و معماران برجسته قرار گرفت. پوسته بتنی داخل نمای آجری ساختمان ویلایی به قصد نمط ای طراحی شده که عايدي عین جوابگویی به سوي کانسپت های معماری، کاملا اندر بندگي عناصر ساختار و ایستایی بنا ادا کند.</p><p>دوري از اینکه مواد پالیش کاملا خشک شد فرچه سلس را پيش روی بي نظمي می کشیم.

سرامیک یکی از متریال پراستفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان است. بهتر است بدانید نمای سرامیک کاربرد ها و استفاده های فراوان و مختلفی را دارد. در معرفی نمای مدرن کاربرد شیشه ، در نما نمای شیشه ای به طور کل از سه جز فریم فولادی یا آلومینیومی ، اتصالات و عناصر پوشاننده شیشه ای تشکیل شده است. شیشه های شفاف به طور معمول گسیلندگی ( ضریب گسیل ) حدود 0.85 دارند، اما گسیلندگی شیشه ی کم گسیل، در سطحی که پوشش کم گسیل بر آن نشانده شده است، می تواند تا میزان 0.05 کاهش یابد. شیشه ها به طور مستقیم بر روی فریم آلومینیومی قرار می گیرند و درپوش های نگه دارنده از بیرون شیشه را روی فریم فیکس می کنند. نمای کرتین وال به صورت سر تا سری با فاصله ی کم ولی متصل به سازه اصلی اجرا می شود و فریم نما هیچگونه بار سازه ای ساختمان را تحمل نمی کند و تنها برای تحمل وزن شیشه ها و کنار هم قرار دادن آن ها به کار می روند.

نمای دو پوسته بیشتر برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان بکار می رود. همچنین این تکنیک علاوه بر کمک به بهتر دیده شدن نمای ساختمان در شب، برای ایجاد تاثیر روی بیننده و تغییر سیمای شهری نیز مورد توجه قرار دارد. روشهای اجرای نمای کرتین وال در سیستم قابدار از هر نوعی که باشد، میتواند جلوه خاصی به ساختمان ببخشد. از انواع برچسب های شیشه می توان به برچسب امنیتی شیشه که از خورد شدن شیشه و آسیب رسانی آن جلوگیری می نماید، برچسب عایق حرارتی شیشه برای تبدیل نمودن شیشه های معمولی به شیشه کم گسیل ، برچسب شیشه هوشمند اشاره نمود . تکنولوژی شیشه هوشمند مات شونده کریستال مایع یکی از انواع روش های ساخت شیشه هوشمند است. انواع شیشه از نظر مواد اولیه شامل شیشه فلوت ، تخت ، شیشه دارای بافت و طرح و شیشه فلزی می باشد که این شیشه ها با توجه به نیاز در ساخت شیشه های اصلاح شده به کار می روند ، مانند شیشه منعکس کننده ( شیشه رفلکس) ، شیشه عایق یا شیشه دوجداره ، شیشه های امنیتی و سکوریت ، شیشه کم گسیل ، شیشه هوشمند ، بلوک شیشه ای ، شیشه رنگی و غیره. برای این که یک طراحی نمای مدرن شکل بگیرد و به بهترین صورت بتواند توجه افراد را به سمت خود جذب کند، نیاز است تا در هنگام طراحی آن، تمامی ویژگیهای اصلی این نما رعایت گردد.

نما های خشک

Article w as gen​er at ed wi​th t​he  help of behsaznama C onte nt​ G en erator Dem​ov ersi on.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه اجرای نمای سنگ خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید