اطلاعات محرمانه اجرای نما که فقط کارشناسان از وجود آن اطلاع دارند

انتخاب متریال های مدرن در نما شامل فاکتورهای متفاوتی می باشد. مصالح عمده ساختمانی کویر با وجود وفور منابع طبیعی در منطقه خشت می باشد. نماهای ساختمانی یک رابط بین فضای داخلی و خارجی ملک است که به عنوان یک پوسته نقش مهمی در تبادل گرما، نور و هوا ایفا میکند با این حال عملکرد آن بستگی به نحوه صحیح نصب و اجرا آن به همراه مصالح انتخابی دارد. نمای آلومینیوم سبکی است که در سالهای اخیر در استفاده گسترده برای ساختمان های بلند در شهرهای سراسر جهان استفاده می شود. لوورها تنوع نور را در طول روز ایجاد می کنند و درعین حال عایق و محافظت در برابر آفتاب را نیز ارائه می دهند. در اعصار مختلف بازشوها به شکل مشابهی در سطح نما قرار میگیرند و تنوع در قرار گیری آنها تابع عوامل داخلی چون بزرگی ساختمان، عریض بودن آن و یا عوامل اقلیمی چون جهت قرارگیری و محل قرارگیری است. دراین خطه ساختمان هایی وجوددارند که پس از 80 سال عمر هنوز بدون آنکه سقف آنها کوچکترین صدمه ای دیده باشد همچنان آب های سطح الارضی ناشی از باران را به پایین دست خود هدایت کرده و کوچکترین مشکلی را برای ساختمان بوجود نیاورده اند.

نمای خشک در ایران

با این حال ممکن است در طراحی فضاهای داخلی ما محدودیت هایی در رنگ و ابعاد سنگها (به دلیل ناکافی بودن نور طبیعی فضا و ) وجود داشته باشد و یا عواملی همچون رطوبت زیاد،نیاز به نظافت مکرر محیط و اهمیت داشتن سختی در مقابل سایش و براقییت ساب سطح سنگ،انتخاب ما را محدودتر کنند. عایقی در برایر صدا و حرارت و رطوبت است. در دهه های اخیر جنبش ها و مکتب های چندی در عرصه معماری پیدا شده اند که غالبا ریشه در دیدگاه های فلسفی دارند و شناخت ان ها بسیار ضروری است. لذا با توجه به مرحله به مرحله بودن معماری مدرن و شکل گیری آن از مدرنیته به معماری مدرن اولیه، معماری مدرن متعالی ومعماری مدرن متاخر می توانیم بانیان مکتب فوتوریسم را که در اثر انقلاب صنعتی و ظهور تکنولوژی جدید آینده را زودتر از دیگر بنیانگذاران مکاتب در ذهن تصور و تصویر کردند، به عنوان عامل شاید اصلی در ارتقای معماری مدرن معرفی نمود.

دتایل نمای خشک

این پوشش با ظاهری زیبا و مدرن، خواص ضد آب و مقاومت دربرابر اشعه خورشید، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا، مقاومت در برابر برف و باران و همچنین باران های اسیدی گزینه مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان ها می باشد. بناهای خشتی اصولا به دو دسته تقسیم می شوند اول آنهایی که داخل بافت شهری قرار گرفته اند و به همین جهت به آنها بیشتر رسیدگی شده است و دوم آنهایی هستند که خارج از بافت شهری و در مسیرهای رفت و آمد قرار گرفته اند که متاسفانه بکلی ویران گردیده و یا در حال ویران شدن، هستند.بطور کلی عوامل مختلفی در تخریب بناهای خشتی دخالت دارند که مهم ترین آن عبارتند از:عوامل اقلیمی مانند باران و سیل و برف و زلزله- عدم رسیدگی به آنها که بنا شامل مرور زمان میشود- در اثر دخالت و تعارض بشر- در اثر رشد گیاهان، حشرات و لانه جانوران- در معماری دوران اسلامی نیز همانند دوران بعد از آن برای جلوگیری از فرسایش ساختمانهای خشتی، قشری از آهک و گچ و با اندودی از گل در مقابل باران محافظت ایجاد میکردند.

شرکت طراح و مجری نما

توسعه این امر تا جایی پیش رفت که ظهور “های تک” فناوری را به غایت معماری تبدیل نمود. درجه حرارت در شبانه روز بسیار متفاوت و از صفر در شب به حدود 60 درجه سانتیگراد در روز میرسد و این باعث می شود تخریب هایی در بخش هایی که دارای سطوح سنگی دارند صورت گیرد. و از همه مهمتر نوع اجرای نما یکی از حساس ترین بخش های ساخت یک بنا به شمار می رود و از همین رو باید نهایت دقت و سلیقه در این موارد به کار رود. شیشه های کف تا سقف در نمای ساختمان حداکثر میزان دید را از فضای داخلی ساختمان به شما می دهد ، که باعث می شود نور طبیعی به داخل وارد شود و تغییر مکان به پلان های بازتر با اجازه دادن نفوذ نور روز از پنجره ها به فضای داخلی ، این تلاش ها را بیشتر می کند. بررسی کیفیت این تغییر می تواند نقش فناوری را در آینده معماری روشن تر سازد.  This ᠎data has ᠎be᠎en created by behsaznama  C​on᠎tent Gener at​or D᠎em᠎ov ersi᠎on.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت شرکتهای نمای خشک در تهران.

دیدگاهتان را بنویسید