آیا واقعا نمای خشک به اندازه کافی انجام می‌دهید؟

نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت،قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است. نماهای بتنی مقاومت بالایی در برابر آتش دارند و همچنین به دلیل تراکم بالای مصالح، مقاومت حرارتی خوبی دارند. به همین دلیل نمی توان از طرح دکوراتیو مناسب برای الگوهای خاص صحبت کرد. در بسیاری از شهر های بزرگ جهان، ضوابط و مقررات ویژهای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد و گروهی از برجستهترین افراد با تخصصهای مرتبط هنر زیبا سازی و زیبایی شناسی به کنترل طرح های بزرگ و کوچک معماری و شهری از نقطه نظر هماهنگی نمای بیرونی ساختمانها و محیط شهری یعنی از جنبه های رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضای پر و خالی نما، رعایت اصول هماهنگی و تناسبات و… هویت بخشیدن به یک ساختمان از طریق نمای آن صورت میگیرد و اهمیت این موضوع تا به حدی زیاد است که میتواند کمک کند تا هویت یک شهر نیز بر اساس نمای دیگر ساختمانها تعیین شود. اما زمان گذشت و انسان رنگ و طرح و نقش را نیز با شیشه درآمیخت و از این راه محیطِ خود را به کمک شیشه زیباتر ساخت.

شما از ما تشکر خواهید کرد – 6 نکاتی درباره اجرای نما که باید بدانید

در این حالت فرد وارد شونده به ساختمان فقط یک راه باریک کنار دیوار برایش باقی میماند. در سالهای اخیر نماها ظاهری سبکتر به خود گرفتهاند و کاربرد خلاقانه مصالح به یکی از مهمترین روشهای طراحی تبدیل شده است. چراکه سرعت اجرای این نما بسیار بیشتر از نماهای دیگر هست، دلیل این سرعت به خاطر قطعات از پیشساخته است که فقط نیاز به نصب در محل اجرا دارند. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. آنها با ظاهری مدرن با رنگ طبیعی خود به نمایش گذاشته می شوند. نما در معماری و طراحی مدرن و کلاسیک: نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است. امروزه شیشه های سکوریت به عنوانِ درهای ورودیِ شیشه ای، پنجره ها و نورگیرها در چهارچوب هایِ فلزی و چوبی و نیز برای پوششِ نمای ساختمان ها و پنجره های دوجداره کاربردِ وسیعی دارند.

با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. اما امروزه به کمکِ تکنولوژیِ مدرن دیگر شیشه ها نمی شکنند! نمای هر ساختمان در شکلدهی به مجموعه شهری که در آن حضور دارد، موثر است. قیمت پوشش خارجی ممکن است با توجه به نیازهای ساختمان و انتظارات کاربران متفاوت باشد. این شیشه ها همچنین به علتِ مقاومتِ بسیارشان در برابرِ گرما و سرما در وسایل خانگی (نظیرِ بخاری و اجاق گاز) و خودروها نیز استفاده می شوند. شایانِ ذکر است که صنایعِ شیشه دربیران با بهره گیری از تجربه ای ۳۰ ساله و امکاناتِ مدرن قادر است تمامیِ شیشه هایِ خام را با هر رنگ و جنس و قطر و ابعاد و متراژی، بدونِ آن که تغییری ظاهری در آن ها بوجود آید، به شیشه های سکوریت بدل کند.  This has طراح و مجری نمای خشک  been cre᠎ated by behsaznama C on tent Gen​er​at᠎or​ D emov er​sion.

چه کسی دیگر آرزواست معمایی پشت نمای مدرن را بشناسد؟

ساخت و ساز جسورانه خانه بر روی یک آبشار در معرفی معماری حرفه ای رایت بسیار مؤثر بود و به یکی از معماران برتر دنیا تبدیل شد و این پروژه یکی از معروف ترین ساختمان های مدرن قرن بیستم است و این اقامتگاه در سال 1964 به عنوان موزه افتتاح شد. نورپردازی و سادگی از ویژگی های اصلی در نمای مدرن هستند. حتی در این شرایط نیز قطعاتِ شکسته شیشه سکوریت بسیار کوچک بوده و به هیچ وجه برنده و خطرناک نیستند. صنعتِ شیشه با قدمتی ۴۰۰۰ ساله امروزه به کمکِ تکنولوژیِ پیشرفته نقش و کاربردِ بسیاری یافته است. لازم به ذکر است بدانید، هنگامی که مردم از بیرون ساختمان نمای آن را مشاهده میکنند، هیچ گونه اطلاعی از داخل آن ساختمان که برای آن نمایی در نظر گرفته شده است، ندارند. تمامی موارد ذکر شده لیست قیمت شستشوی نما به صورت حداقل و حداکثر اجرای این خدمات می باشد. پنل های جی اف ار سی (GFRC) ، بسیار نازک تر از پنل های سنتی بتونی است و این امر به سبک شدن کلی سازه، می انجامد. در اعصار مختلف بازشوها به شکل مشابهی در سطح نما قرار میگیرند و تنوع در قرار گیری آنها تابع عوامل داخلی چون بزرگی ساختمان، عریض بودن آن و یا عوامل اقلیمی چون جهت قرارگیری و محل قرارگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید