The Lazy استراتژی اجرای نمای خشک آجری

البته هزینه پیادهسازی این روش از سایر روشها بیشتر است که با توجه به ظرافت و تجهیزات خاصی که در آن به کار میرود، هزینه آن توجیهپذیر است. برای اتصال آجرهایی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. حتی الامکان سعی کنید از مقاوم ترین و باکیفیت ترین مواد در نمای ساختمان مسکونی خود استفاده کنید تا در شرایط آب و هوایی متفاوت مشکلی برایتان پیش نیاید. 6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. این امر باعث تخلیه دائمی بخار آب از داخل و خارج ساختمان می شود. سازه های قائم این سازه ها به صورت قائم و در فاصله های ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر نصب می شوند و به عنوان زیر سازی برای نصب ریل های گالوانیزه می باشند. آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است و امروزه مزایای بیشمار آن باعث شده تا همچنان طراحان از این متریال در اجرای نماهای ساختمان بهره ببرند. همین امر باعث کاهش نیروی زلزله بر ساختمان می شود و این مورد منطبق یا نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران و بقیه آیین نامه های زلزله جهان است.

اتصالات نمای خشک

همچنین فشار مکانیکی و تحمل بار چهار چوب و اتصالات تست می شود و از چهارچوب و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر نیروهای فیزیکی چون باد، طوفان و زلزله مقاومت دارند. بهینه ترین حالت دیوار برای اجرای نمای خشک، که در آن مصالح کمتری برای زیرسازی نما نیاز خواهد بود، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. تهویه جریان هوای داخل این محفظه با توجه به شرایط اقلیمی محل قرارگیری ساختمان و بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییر است. در این روش کلیپس ها بر روی سرامیک دیده می شود اما می توان کلیپس ها را همانند رنگ سرامیک ها رنگ آمیزی کرد تا به چشم بیننده نیاید. در این مقاله به اجرای نمای آجری که شامل سه دسته کلی زیر است، پرداخته شد. اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند.  Da ta w​as c reat​ed ​by  GS​A Conten t Genera to r DEMO.

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

در مورد سایر سنگها با سطوح صیقلی برای جلوگیری از جدا شدن از نما و سقوط آنها را توسط ابزاری به دیوار محکم می کنند. این مورد مهم در تمامی متریال های نمای مدرن مثل: نمای کرتین وال، نمای اسپایدر، نمای کامپوزیت، نمای ترموود، نمای سرامیک، نمای لوور، نمای بتن اکسپوز و… امروزه ساختمان سازها حتی قبل از شروع به ساخت، نقشه ها و جلوه نمای ساختمان خود را مشخص می کنند و این موضوع حتی در خرید و فروش نیز بسیار مورد توجه است. بنابراین در این عصر، گرایش به نمای کلاسیک افزایش یافته است. موارد دیگری که باعث می شود نمای سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در اجرای نما باشد به این دلیل است که وزن این نما نسبت به متریال دوغابی مثل سنگ بسیار کمتر است و باعث می شود که وزن ساختمان نیز کاهش یابد. سختی، مقاومت مکانیکی، فیزیکی، شیمیایی مواد تشکیل دهنده زیاد بوده و در طی مدت زمان طولانی از دوام رنگ و میزان پیوستگی ذرات کلیک کاسته نمی شود. در برخی از موارد این روشها به صورت سلیقهای و با توجه به امکانات موجود مانند بودجه و زمان در دسترس انتخاب میشود. برای جدید کردن نمای ساختمان مسکونی در صورت فراهم بودن شرایط می توانید با هزینه ایی کمتر نسبت به دوباره سازی یا خرید یک خانه جدید، شکل ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن بروز کنید، نمایی که هم به بودجه و طرز زندگی شما بخورد و هم تحسین همگان را دربر داشته باشد.

اجرای نمای خشک

در حال حاضر انواع گوناگونی از رنگ ها، مواد و لوازم مخصوص نمای خارجی ساختمان تولید شده اند که مناسب افراد مختلف با بودجه های کم و زیاد نی باشد. دراین میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرحهای زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژهای در بین سایر انواع سنگها به خود اختصاص دهد.خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند. در سیستم های نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید