A – Z اطلاعات اجرای نمای خشک سنگ

اگر دیوار به تازگی ساخته شده باشد باید از خشک شدن آن اطمینان حاصل نمود ، به طوری که میخ بتواند به خوبی در سوراخ حفاری شده محکم و ثابت شود. اسکوپ سنگ می تواند با و یا بدون مفصل ، در نقاط انتخاب شده در بدنه سنگ که شکاف داده شده است ، ثابت شود. اجرای سنگ خشک نما ، به دلیل تعبیه فاصله سنگ از نما ، امکان انبساط و انقباض در شرایط دشوار آب و هوایی را برای سنگ فراهم می کند. برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه است، اما برای شرایط اقلیمی سرد و خشک، طراحی نما طوری انجام می شود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا عایق بهتری برای ساختمان باشد. در نصب نمای خشک سنگ ، که به عنوان سیستم مکانیکی اجرای نما نیز عنوان می شود ، از پیچ و مهره فلزی جاسازی شده برای هدف اتصال سنگ به نما استفاده می شود. برای اتصال خشک سنگ به دیوار نما به بست سنگ نما یا اسکوپ سنگ ، میخ ، پیچ و در صورت لزوم تکیه گاه برای پشتیبانی و نصب اسکوپ سنگ و تیوب پلاستیکی محافظ بیشتر بخوانید نیاز است. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی است.

انواع نمای خشک

از دیگر اجزاء سیستم نما خشک میتوان به “مصالح نما” اشاره کرد. این روش به حدی جا افتاده که برای برخی از افراد هنوز هم روشهای دیگر ناشناخته است و تصویر آجر را تنها در کنار ملات تصور میکنند و این دو را جداییناپذیر میدانند. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود. برای اجرای این نوع نما استفاده میشود. جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان بصورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. مقاومت زیاد: نمای خشک در برابر شرایط آب و هوایی سخت، مقاومت زیادی دارد و در مقابل باد و باران کاملا مقاوم است. در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

میخ سنگ نیز یک فیکس کننده تکیه گاهی است که برای سطوح مختلف از جمله طیف گسترده ای از بتن و زیر لایه های ساختمانی زبر و یا صاف مناسب است. اسکوپ سنگ همچنین می تواند برای نصب سنگ نما روی هر زیر لایه مانند دیوار بتنی ، چوبی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. اگر شکاف ها به درستی در سنگ ایجاد نشوند ، می توانند منجر به ناکارآمدی و ایجاد ترک و شکستن سنگ شوند ، بنابراین حفاری نیاز به نیروی کار ماهر دارد. ابعاد بست های دیوارکوب سنگ نما و میخ آن ها بستگی به نوع آن ها دارد. سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود.

قیمت آجر نما خشک

ظرفیت حفره هایی که پین سنگ درون آن ها قرار میگیرد بین 40 تا 115 میلی متر است. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا میکند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شدهاند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. خصوصیت اصلی این سرامیک فرج و خلل بسیار پایین است، چرا که این ویژگی سطح استحکام ساختمان را بالاتر می برد. 6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. در نهایت سطح نما ایمن خواهد بود و اجرای نمای سنگ خشک احتمال جدا شدن و افتادن سنگ از نما را حداقل چند سال به تاخیر می اندازد. طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. بنابراین امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش سنتی، وجود ندارد. در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها دتوسط دستگاه اتوماتیک شیارزن شیارهایی تعبیه می شود.

This article was ​do ne ​with t​he help of G᠎SA C ontent G​ener​ator ​DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید