5 چیز درباره اجرای نمای خشک که واقعاً شما می خواهم… بدجوری

طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . ​Th is h as ​been c​re ated ᠎by behsaznama  Content Generat​or Dem ov᠎er​sion.

انواع نمای خشک

دلیل این امر استفاده از سرامیک خشک است که در دو پوسته ساختمان به کار رفته و ایمنی زیاد و کم هزینه بودن طولانی مدت برای سازندگان و اپراتورها به سمت نمای سیستم های سنگی و گوشته و همچنین سرعت بالای اجرای آن در حدود یک سوم از می توان زمان اجرای سایر سیستم ها را ذکر کرد. به دلیل اینکه طراوت و زیبایی که در سال های اولیه نصب را دارد به سرعت از دست داده و ظاهری نه چندان زیبا از آن بر جای خواهد ماند. همراه ما باشید تا انواع نمای خشک را بررسی نماییم. اما برای بهره مندی از این ویژگی ها باید انواع این نماها را با یکدگیر بررسی نماییم و در نهایتا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. این موضوع باعث شده تا معماران و سازندگان بناهای تاریخی و مدرن بسیاری در سراسر دنیا از این متریال به عنوان پوشش نما بهره گیرند. این پایهها نسبت به چسب در مقابل عوامل خارجی مقاومتر هستند و در صورتی که اصول اولیه نصب و اجرای نمای خشک به درستی رعایت شود، تا سالهای سال بدون هیچ مشکلی در جای خود باقی میمانند. قیمت نمای خشک سرامیک به عوامل مختلفی بستگی دارد.

باعث محافظت در برابر عوامل جوی می شود. ساختمانهایی که دارای نما هستند در برابر ترکهای ناشی از دما یا تغییرات آب و هوایی، جذب آب، نور خورشید و انواع آلودگی در مقایسه با سازه های بدون نما مقاوم تر هستند. مقاوم بوده و نیز دست طراحان را در طراحی باز گذاشته است. با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها استفاده از پروفیل نمای خشک پرطرفدار می شود. در این روش فونداسیون ساختمان سبک تر می شود که این امر می تواند در برابر زلزله امر مهمی محسوب این مطلب شود. این نما ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است که ضمن دوام و عمر بالای آن به دلیل آب بندی های مهندسی و حرفه ای در برابر شرایط جوی عایق بوده و انرژی داخل ساختمان به راحتی قابل کنترل می باشد. این شیدرها در سایزهای مختلف بر اساس نیاز و طراحی نمای ساختمان قابل اجرا می باشد. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید. تمامی این نکات را عنوان کردیم تا اهمیت بحث طراحی نما را تبیین کنیم.

نکته مهم در این راستا چنین است که مراجع ذیربط در حوزه ساختمان سازی هم اهمیت طراحی نما را به خوبی درک کرده اند و با برگزاری جلسات مختلف اقدام به تعیین مقررات و ضوابط کرده اند. آیا اجرای نمای خشک در پروژه های ساختمانی را می دانید؟ سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامیباشد. این آجر های سرامیکی برش شده خشک ، به راحتی قابل رقابت با انواع مختلف سرامیک هستند. اگر چه که مواضع نورگیری یک ساختمان، پیش از ساخت توسط نقشه های معماری مشخص می شود، اما درصد قابل توجهی از آن هم توسط طراح نما قابل تغییر است. اگر کارفرما هستید یا به عنوان طراح در این حوزه می خواهید فعالیت کنید، بدانید که چه مسیر پر پیچ و خمی در انتظار شما خواهد بود! اگر نه پیشنهاد میکنیم مجددا به بالا رفته و در مورد نمای خشک اطلاعات کاملی کسب نمایید. پیشنهاد میکنیم این بخش از مقاله را با دقت بیشتری مطالعه نمایید. به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید