اینستاگرامم در مورد اجرای نمای خشک آجر چه چیزی می تواند به شما آموزش دهد

نمای خشک در واقع نوعی نمای مدرن ساختمانی است که در آن از هیچ نوع ملاتی برای نصب کردن مصالح استفاده نمیشود. همانطور که گفتیم، هزینه نصب با توجه به نوع پروژه شما متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه هزینه ترمیم آن هم پایینتر خواهد بود. اما در اجرای نما خشک ساختمان به اصولی توجه میشود که هم امنیت مورد نیاز را تامین میکند و هم زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان میبخشد. اگر نمای خشک بهصورت اصولی اجرا شده باشد، میتوان این فاصله خالی را بهگونهای طراحی کرد که هوا داخل آن حبس شود. مثلا در مناطق گرم و مرطوب، فضای خالی طوری طراحی میشود که هوا در آن قابل تهویه باشد. از آن زمان، شرکتهای معماری بسیاری طراحی و اجرای نمای خشک ساختمان را انجام میدهند. نمای خشک آجری یکی از محبوبترین گزینهها برای اجرای نمای خشک ساختمان و در شرکتهای نمای خشک است. با گذشت زمان و ایجاد شرکتهای نمای خشک، اجرای انواع نمای خشک مانند نمای خشک آجری در ایران نیز زواج پیدا کرده است. اجرا کرد. به شرایط اقلیمی نیز در اجرای نمای خشک ساختمان توجه میشود. نمای خشک آجری در برابر انواع شرایط آب و هوایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد.

اجرای نمای خشک سرامیک

ضمن اینکه با انواع شرایط آب و هوایی نیز سازگاری کامل دارد. ما به نمایی نیازمندیم که از ما در برابر شرایط سخت آب و هوایی محافظت کند، در حالیکه در مقابل ورود آب نفوذ ناپذیر است ، به عبارتی دیگر ، به نمای پایداری نیاز داریم که هم از لحاظ زیبایی شناسی مورد پسند باشد و هم آسایش ساکنین را فراهم سازد. از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد. اجرای نمای خشک آجری مقاومت ساختمان را در برابر آتشسوزی بالا میبرد. اصلی ترین تفاوت میان دو گونه رومی و یونانی ظاهر شدن سیمان پوزولانی ، شن در ترکیب با آهک بود که این مخلوط سیمانی را شکل می داد که پس از ترکیب با آب به شدت غیرقابل نفوذ می شد. با توجه به کاربرد این نوع نمای مدرن در اقلیمهای مختلف آب و هوایی، از مصالح گوناگونی در آن استفاده میشود. در ادامه عناوین برخی از این انواع متریال نمای ساختمان عنوان می گردد که در اجرای این نوع نما کاربرد دارد (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این متریال روی آنها کلیک کنید). Data w᠎as cre​ated wi​th G᠎SA C on​tent Generator Demover sion!

این روش برای مناطق خشک و سرد کاربرد دارد. معمولا سنگهایی که در نمای خشک استفاده میشوند، ضخیمتر از سنگهای نمای سنتی هستند، چون اگر از سنگهای نازکی برای این کار استفاده شود، در هنگام سوراخ کردن (برای پیچ و مهره) ترک خواهند خورد. بیشترین کاربردهای این نوع نمای خشک، با بکارگیری سنگهای زینتی و بر اساس استانداردهای جدید ساختمان سازی شکل گرفته است. با بررسی های اجرایی و مشخص شدن مشکلات موجود در این نوع روش اجرا، مهندسان توانستند تجهیزات متنوعی را برای نصب سنگ و سرامیک برروی نما پیدا کنند و این تجهیزات را به شکل امروزی درآورند. نمای خشک آجری نسبت به بسیاری مصالح نیز وزن کمتری دارد و بسیار راحت نصب میشود. همچنین، قیمت اجرای نمای خشک آجری نسبت به قیمت اجرای نمای سنگ خشک و متریالهای دیگر مناسبتر است. حاصل این همه، سیستمهای مدرن نماسازی و اجرای آن در ساختمانهایی با جلوههای امروزی و مدرن گشت که امروزه شاهد آن منبع هستیم.

اجرای نمای خشک سنگ

نیاز انسان مدرن به شهرهایی با جلوههای زیباتر، ذهن خلاق سازندگان بنا را بر آن داشت تا ترکیبی از هنر طراحی و صنعت اجرای نمای ساختمان ایجاد نموده و با متریال متفاوت و متنوع نسبت به انواع سنتی، به اجرا بگذارند. سرامیکهای پرسلانی یکی از رایجترین مصالح برای اجرای نمای خشک هستند که نسبت به سرامیکهای معمولی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. استفاده از نمای خشک ساختمان به دلیل مزایایی که نسبت به نماهای ملاتی دارد، بسیار محبوب شده است. طیف وسیعی از نماهای کلاسیک در سراسر جهان قابل مشاهده بوده و ایده های متفاوتی از آن گرفته شده است و طرفداران خود را دارد. در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند.لازم به ذکر است که این کلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد.کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید