اشتباه شماره 1 اجرای نمای خشک، به علاوه 7 اضافی کلاس

عواملی مانند شرایط اقلیمی منطقه نیز بهتر است در انتخاب نوع مصالح در نظر گرفته شود. مانند همۀ نماهای ساختمان، اسپایدر نیز مزایا و معایبی دارد که استفاده از آن را در شرایط خاص محدود میکند. خطرات احتمالی سقوط مصالح به دلایلی مانند بارندگی، طوفان، زلزله یا منجمد و منبسط شدن ناشی از تغییرات دمایی نیز وجود دارد. علاوه بر آن، باد در ارتفاعات میتواند به سازه آسیب بزند، استحکام نمای آن را کاهش دهد و حتی باعث سقوط آن شود. هزینه مناسب: اجرای نمای خشک ساختمان عمر مفید نما را بالا برده، و هزینههای ترمیم را نیز کاهش میدهد. در صورتیکه در نمای دوغابی این اتفاق رخ می دهد و همین الزامات فنی در نمای خشک باعث کاهش تلفات انسانی و بقیه خسارات ناشی از سقوط نما خواهد شد. نمای اسپایدر (Spider facade) یکی از جذابترین انواع نماهای ساختمانی است که در آن از شیشه استفاده میشود. استفاده از ملات ماسه سیمان از رایجترین روشهای اجرای نمای سازههای ساختمانی است که از گذشته مورد استفاده قرار داشته است. نمای خشک آجری در رنگهای مختلفی در بازار موجود است. This c᠎ontent has be en ᠎do ne by G᠎SA Conte᠎nt  Gen᠎er​ator​ D em​ov ersion᠎!

دتایل اجرای نمای خشک

از پنلهای آلومینیومی کوچک لوزی شکل، میتوان برای ایجاد افکتهای منحصر به فرد در نما استفاده کرد. همانطور که گفته شد، زیرسازی مجموعه عملیاتی است که طی آن بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نما مورد نظر در سازه ساختمانی ایجاد میشود. اگرچه دلایل اولیه استفاده از نمای خشک در یک پروژه ساختمانی دلایل عملیاتی است، اما جنبه زیبایی نیز در آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. نمای کامپوزیتی ساختمان در سالهای اخیر مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط گروه فنی مهندسی داتام اجری می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. هرچند که قیمت سرامیک خشک نما نسبت به سایر انواع نما کمی بالاتر است، اما مقاومت در برابر رطوبت و کیفیت بالای این نوع ما باعث میشود این اختلاف قیمت نمای خشک سرامیک در دراز مدت جبران شود.

هزینه نمای کامپوزیت شامل نوع ورق کامپوزیت، قیمت پروفیل (به عنوان شاسی) و هزینه نصب ورق کامپوزیت میباشد. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نمای خشک آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. طراحی محاسبه و اجرای نمای مدرن شیشه ای ، کرتن وال ، فریم لس ، اسپایدر ، سرامیک خشک و نمای ترکیبیطراحی و اجرای سازه های شیشه ایی و نمای مدرن ترکیبی ، نورپردازی ، طراحی و اجرای پروژه های لوکس انواع یراق الات نمای شیشه اسپایدر.تولید پروفیل فریم لس و کرتن وال .تولید و ساخت پنجره دوجداره آلومینیوم و upvc. از میان سبکهای مختلف معماری که برای طراحی نما مورد استفاده قرار میگیرد، اجرای نمای سنگی ساده و آجری، کم هزینهتر است.

1- نمای چوبی (Thermo Wood) : چوب ترمو از رنگهای متنوعی برخوردار است. از مزیتهای این روش، کاهش حرکات ارتعاشی آجر و کاشی به دلیل خاصیت الاستیکی چسب است. این پیوند قوی احتمال سقوط سنگ نما را کاهش میدهد. از طرف دیگر، یخ زدن آب سبب جدا شدن مصالح نما و سقوط آن خواهد شد. اگر در حین کار، آب به پشت مصالح نفوذ کند، در فرایند چسبیدن اختلال ایجاد میشود. باعث ایجاد تهویه در دیواره ساختمان و در نتیجه خروج رطوبت از روی آن می شود. با انتخاب نوع پنجره، اندازه و چیدمان مناسب با سایه مناسب، میزان افزایش نور خورشید، سطح نور و نمای بیرون متعادل می شود. عامل دیگری که بر قیمت نمای خشک سرامیک مؤثر است، میزان پیچیده بودن طراحی و قیمت اجرای نمای سرامیک خشک است. قیمت لوله داربستی یا هزینه اجارۀ آن. در سیستم نما خشک در صورت صدمه دیدن المانی از پوشش نما (مثلا شکستن بر اثر ضربه ی شدید) می توان به راحتی آن قسمت کوچک از پوشش را باز و تعویض کرد. سبکهای معماری متولد شده در اروپا پس از رنسانس را می توان منبع معماری کلاسیک دانست.

دیدگاهتان را بنویسید