یک فیلم اجرای نمای خشک بسازید که هر کسی به آن افتخار کند

نمای خشک ساختمان پس از آنکه معمارانی آمریکایی در دهه 70 تصمیم گرفتند روی نمای برجهای بلند سنگ نصب کنند، وارد دنیای ساخت و ساز شد. این روش، نخستین بار توسط شرکت آلمانی ابداع شد که به صورت غیرنمایان قطعات سرامیکی روی سازه آلومینیومی نصب می شود. در مرحله بعد سپس کلیپس هایی نمایان، از جنس استنلس استیل بر روی ریل های آلومینیومی سوار می شود که کلیپس ها قابلیت رنگ آمیزی به وسیله رنگ الکترواستاتیک دارند تا با رنگ پانل ها یکی شوند. در این مرحله از شاسی های فلزی، پروفیل و پیچ و پرچ های گوناگون و متنوع استفاده می شود، سپس نمای ساختمان اجرا می شود. نمای سنگ خشک از چند مرحله تشکیل شده است. برای اینکه کار نمای سنگ خشک ایمنی لازم را داشته باشد، می توان از چسب های 2 جزئی که رزین اپوکسی در آن ها وجود دارد، استفاده کرد. دقت شود از رانر به جای ریل استفاده نشود چون رانر فاقد شیار است و لاستیک ها به خوبی در رانر جا نمی افتند و کارایی لازم را نخواهند داشت. Data was c reated ᠎wi th behsaznama  Con᠎te​nt G​en​er​ator D​em​oversion!

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

پره های انکر داخل سوراخ باز شده و خارج نمی شود. سوراخ هایی پشت تایل های سرامیکی توسط سرمته ایجاد می گردد. همین امر باعث می شود تا اجرای نما 2 پوسته شود و یک محفظه در بین دیوارها ایجاد تا از ورود و خروج هوا جلوگیری شود. ریل های آلومینیومی توسط پیچ و مهره از طریق اتصالات نبسی آلومینیومی بر روس براکت آهنی متصل می شوند و در محل اتصال این دو از لاستیک دی الکتریکال جهت جلوگیری از خوردگی استفاده می شود. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

دقت شود که در این روش لازم است از سرمته استاندارد شرکت ها استفاده شود، در غیر این صورت اتصالات مقاومت لازم را نخواهند داشت. یکی از روش های رایج استفاده از سرامیک در نما ، اجرای نمای سرامیک خشک می باشد که در ساختمان های بلند مرتبه و طیف وسیعی از کاربری ها مانند اداری، آموزشی و مسکونی رواج دارد. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … اگر بخواهیم به برخی از رایجترین مصالح در این نما اشاره کنیم میتوان به؛ کاشی، سرامیک خشک پرسلانی، سفالینه، صفحات آلومینیوم کامپوزیت، تایل تراکوتا یا کرتین والها اشاره کرد. سرامیک خشک نما سرامیک خشکه نمای سرامیک خشک نصب سرامیک خشک اجرای سرامیک خشک نحوه اجرای سرامیک خشک اجرای سرامیک خشک در نما فروش سرامیک خشک فروش سرامیک پرسلان نمای شیشه ای نمای شیشه ای ساختمان نمای شیشه ای کرتین وال نمای شیشه ای اسپایدر نمای شیشه ای لامل نمای شیشه ای اسپایدری نمای شیشه ای در ساختمان نمای شیشه ای فریم لس نمای شیشه ای فرم لس نمای شیشه ای کرتن وال نمای شیشه ای یو چنل سنگ خشک نمای خشک با سنگ سنگ خشکه چین سنگ خشکه چینی نمای سنگ خشک نصب سنگ خشک سنگ نما خشکه چینی اجرای سنگ خشک سنگ نما خشک سنگ کاری خشک دتایل سنگ خشک اجرای نمای سنگی خشک خشکه چینی سنگ نما نمای کامپوزیت نمای کامپوزیت چیست؟

متریال نمای خشک

انتخاب نوع نما و طراحی یکی از مهم ترین المان هایی است که هر کسب و کاری جهت نمایش برند و هویت خود به آن نیاز دارد. در بین روش های غیرنمایان روش انکری به دلیل استفاده از سرمته سوراخ کاری و انکر شرکت آلمانی هزینه بیشتر دارد و روش شیاری Beko چون تولید شرکت ایرانی است مقرون به صرفه تر خواهد بود. در این روش بر خلاف روش های قبلی غیرنمایان که شیار یا سوراخ پشت تایل ایجاد می شد، شیارهایی در ضخامت تایل های سرامیکی ایجاد و تایل از قسمت فوقانی و تحتانی مهار می شود. انکر داخل سوراخ قرار می گیرد و بولت داخل انکر پیچ می شود. در این روش مقاطعی V شکل آلومینیومی یا هوک، که نقش اتصال دهنده سرامیک به ریل های آلومینیومی را دارد روی ریل ها قرار می کلیک کنید گیرند. سپس ریل های عمودی آلومینیومی توسط نبشی و اتصالات استاندارد متصل می شود که با لاستیک های نواری به طور کامل جداسازی می شوند. در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با مقطع مخصوص طراحی شده به صورت شیاردار ، بر روس ریل های آلومینیومی افقی قرار می گیرند و ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید