یک عاقل، آموزشی نگاه کنید اتصالات نمای خشک *واقعا* در دنیای ما چه می‌کند.

نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایه های مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسی کشی است که با استفاده از پروفیل و شاسی های فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیل ها و قاب های فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است. برای پوشاندن این بستها میتوان از رنگ کردن آنها استفاده کردز به آن دسته از اتصالات نمای خشک ساختمان که بعد از نصب کردن قابل مشاهده نیستند. بسته به جنس این تجهیزات ممکن است هزینه ای که باید برای آن صرف بشود نیز بالا و پایین شود. تنوع انواع سرامیک خشک، قیمت سرامیک خشک نما و نیز طرح و رنگ و شیوههای اجرای نمای خشک بسیار بالاست. اشاره کرد. تعدد و تنوع این مصالح موجبات گستردگی تنوع رنگ و بافت در این نوع نمای مدرن را فراهم ساخته است. برای ساختمان های بلند که کار را برای کارکنان سخت می کند نمای خشک سرعت بالا و امنیت بیشتری دارد.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

نمای تراکوتا یک نمای ساختمان زیبا وسنتی در حوزه اجرا و طراحی نمای ساختمان شناخته شده است و در حقیقت نوعی از نمای سفال است. همانطور که اشاره کردیم نمای خشک یک جلوه ی بسیاز زیبا و خیره کننده به نمای ساختمان ها می بخشد. بنابراین نما آن بخش از ساختمان است که از فضاهای عمومی (خیابان، میدان) دیده میشوند. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. اگر تهویه حفره با خدمات ساختمان یکپارچه باشد، هوای گرم شده توسط خورشید را می توان به ساختمان وارد کرد، تهویه طبیعی خوبی ایجاد کرده و در تابستان نیز به صورت عکس عمل می کند که از بهترین انواع نمای خشک در حفط انرژی محسوب می شود. لازم به ذکر است که این فضا مانع از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان می شود. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

اتصالات نمای خشک

᠎This  po st was do ne  wi᠎th the help of behsaznama Content Genera to᠎r DE​MO​!

نمای خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات به دو دسته تقسیم میشود،مشهود و نامشهود بستهایی که برای نگهداری در سیستم نمای خشک مشهود استفاده میشود، از بیرون قابل مشاهده است. ساختار ساختمان نقشی شبیه اسکلت استخوانی برای بدن انسان دارد. این شیدرها در سایزهای مختلف بر اساس نیاز و طراحی نمای ساختمان قابل اجرا می باشد. جدایی سازه از قرن نوزدهم و متعاقب آن سازه های بتونی قرن بیستم منجر به پیشرفت های چشمگیر در تکامل سیستم های ساخت و ساز و طراحی شد. طیف وسیعی از نماهای کلاسیک در سراسر جهان قابل مشاهده بوده و ایده های متفاوتی از آن گرفته شده است و طرفداران خود را دارد. پوشش نقرهای روی الاستومر، بار الکتریکی را در سطح آن توزیع میکند که باعث تغییر شکل آن می شود، مشابه سیگنالهای الکتریکی که انقباض عضلات را در بیشتر بخوانید پی داردند. به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. وجود تفاوت در روش اجرایی مابین سیستم نمای سنتی و سیستم صنعتی کنونی ، و نیز تنوع بالای مصالح نما که انتخاب هر یک از آنها ، تعیین کننده نوع پایان کار نمای خارجی ساختمان می باشد ، ما را بر آن داشت تا مصالح پوشش خارجی ساختمان را به عنوان موضوع پایه مبنا قرار داده و به همراه سیستم های اجرایی نما ، آن را مورد مطالعه قرار دهیم.

اجرای نمای خشک آجری

آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. ما به نمایی نیازمندیم که از ما در برابر شرایط سخت آب و هوایی محافظت کند، در حالیکه در مقابل ورود آب نفوذ ناپذیر است ، به عبارتی دیگر ، به نمای پایداری نیاز داریم که هم از لحاظ زیبایی شناسی مورد پسند باشد و هم آسایش ساکنین را فراهم سازد. در این حالت ، اگرچه ما هنوز با گچ و گچ کار می کنیم ، زمینه ای که با آن سر و کار داریم مواد پیشرفته ای است. هرچند ، به علاوه همه این عملکرد های بیان شده ، ما این نیاز را احساس کردیم که بایستی سایر جنبه های عملکردی نما، مثل اجرای صحیح نما ، بحث زیست محیطی ، پایداری نما ، یکپارچگی عملکرد مناسبش در سرتاسر زمان و… از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید