چگونه پس انداز زیادی نقد با انواع نمای خشک؟

با توجه به بالا بودن ضریب انبساط طولی در فایبر سمنت بورد که از دو عامل اصلی رطوبت و حرارت محیط نشات می گیرد استفاده از پروفیل های زیر سازی فایبر سمنت بورد الزامی به نظر می رسد و اکیدا نصب فایبر سمنت بورد بر روی زیر سازی فلزی توصیه نمیگردد . برای افزایش استحکام ملات چسبی ، جهت کشیدن ماله ماننده تصویر راه راه و از یک جهت باشد ، بسیاری از نصابهای عزیز شکلهای موجی و پیچشی و و غیر از راه راه ایجاد میکنند که به جهت عدم توزیع یکنواخت ملات زیر سرامیک پرسلان ، در مقابل ضربه آسیب پذیر و شکننده میشود. پروفیل های زیر سازی فایبر سمنت برد بایستی دارای حداقل ضخامت 0.7 میلیمتر باشند . اجرای پوشش مناسب جهت جلوگیری از زنگ زدگی بر روی المان های افقی و عمودی از اهمیت بالایی برخوردار است . در پروژه های بلند مرتبه محاسبه بار باد و تاثیر آن بر المانهای عمودی و همچنین اتصالات آنها به سازه اصلی از همیت بالایی برخوردار است که البته مسایل مالی و قیمت تمام شده نیز تاثیر دارد. نمای خشک آجری در برابر انواع شرایط آب و هوایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… نمای خشک از زمانی مورد استفاده قرار گرفت که معماران و طراحان ساختمان تصمیم گرفتند برای نمای سازههای خود از متریالی مقاومتر و بادوامتر استفاده کنند. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

مزایای کاربرد نمای خشک در ساختمان چیست؟ انواع نمای خشک به علت تنوع بالا امروزه مورد توجه قرار گرفته است که در این جا به آن ها می پردازیم. 40 به فواصل عمودی حداکثر 150 سانتی متر بر روی وال پست ها اجرا گردد . در این مرحله از شاسی های فلزی، پروفیل و پیچ و پرچ های گوناگون و متنوع استفاده می شود، سپس نمای ساختمان اجرا می شود. در نصب خشک سنگ نمای ساختمان به دلیل سوراخ کردن سنگ، احتمال ترک خوردگی و یا شکستن سنگ در حین این عمل وجود دارد. استفاده از نمای خشک یکی از بهترین گزینههای برای دستیابی به تمام این ویژگیها است. مزیت این ابزار برش این است که پرتابل بوده و در هر جایی به راحتی میتوان از آن استفاده نمود . اجرای زیر سازی فلزی فایبر سمنت برد به صورت کلی تفاوت زیادی با زیر سازی فلزی دیگر نماهای خشک ندارد . به بیان دیگر بهره بردن از ویژگیهای مثبت این مصالح ساختمانی علاوه بر حساسیت در انتخاب آن، منوط به اجرای اصولی آن نیز است. پروفیل M از قسمت وسط و تنها با یک پیچ به زیر سازی فلزی متصل می گردد . با توجه به این مزایا، همانطور که پیشتر بیان شد، معایبی هم که در زیر آورده شده، بر این روش وارد میشود که باید با اطلاع از آنها دست به انتخاب زد چرا که در برخی موارد منجر به ایجاد خلل در روند اجرا میگردد. Da​ta h᠎as  be​en g​ener​ated with G᠎SA Content  Generator DE MO .

متریال نمای خشک

پروفیل گالوانیزهM : این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلیمتر تولید می شود و برای کنترل تغییرات ابعادیفایبر سمنت برد که بر اثر تغییرات دما و رطوبت پدید می آیند ، استفاده می گردد . علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان دربرابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد های جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت. اجرای زیرسازی فولادی (قوطی کشی فولادی) برای برطرف کردن بی نظمیهای ابعادی ساختمان. اشتباه رایج در اجرای پروفیل V این است که آنرا برعکس و مانند پروفیل M از وسط نصب می کنند. و با توجه به اینکه زاویه برش نسبت به فایبر سمنت برد قائم است ،کیفیت لبه های برش خورده تا اندازه زیادی قابل پذیرش هستند . لذا به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از بروز مشکلات یاد شده ، رعایت موارد زیر تو صیه می شود . ​This po​st w as done ᠎by behsaznama C ontent G᠎en erator D​em᠎over sion!

اجرای نمای خشک آجری

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید